handdator

Visa fullständig version : Gäddhäng?


Mony
2003-09-25, 16:52
På en fest pratade jag med en kille om träning. Han drog i mina "gäddhäng" och skrattade lite. Jag gick hem och hade väldigt dåligt samvete för mina häng och satte igång att träna bakmusklerna på armarna stenhårt. Efter 3 månader har jag fortfarande häng....

Då säger killen från festen att tjejer inte kan bli av med gäddhänget! Är det så?

Everest
2003-09-25, 16:56
Originally posted by Mony
På en fest pratade jag med en kille om träning. Han drog i mina "gäddhäng" och skrattade lite. Jag gick hem och hade väldigt dåligt samvete för mina häng och satte igång att träna bakmusklerna på armarna stenhårt. Efter 3 månader har jag fortfarande häng....

Då säger killen från festen att tjejer inte kan bli av med gäddhänget! Är det så?

Klart tjejer kan bli av med det. Att man har det beror ju på att det är för mycket fett och för lite muskler. Träning gör ju att triceps växer och kosten avgör ju hur mycket fett som man lägger på sig

King Grub
2003-09-25, 16:56
Du kan inte få bort det genom att träna styrketräning i sig. "Gäddhänget" är fett, och att punktförbränna fett med styrketräning eller specifika övningar går inte. Styrketräningen stärker och bygger upp musklerna under, men att få bort fettet är bara en fråga om kost och/eller förbränningsträning.

Fartman
2003-09-25, 17:28
gäddhäng får du lov att dieta/bränna bort.. och se också till att jobba upp ett par maffiga triccar så att du stolt kan visa upp ett massivt tricepshäng och stänga igen truten på den dryga snubben! :hbang:

Munter
2003-09-25, 17:49
På en fest pratade jag med en kille om träning. Han drog i mina "gäddhäng" och skrattade lite. Haha det var inte vidare snyggt gjort av honom.

Officer
2003-09-25, 17:55
Originally posted by Munter
Haha det var inte vidare snyggt gjort av honom.

Håller med, Munti :D

Fan va fult o kränkande det måste ha sett ut.

Pez
2003-09-25, 17:59
Originally posted by AnabolicProtein


Håller med, Munti :D

Fan va fult o kränkande det måste ha sett ut.

Låter som Oxe varit i farten igen... :D

Skämt åsido - att prioritera armträningen samt förbränningsträning är väl det som ger reultat snabbast..

/pez

Jon2
2003-09-25, 17:59
Men det beror ju på är man kompisar och gör det på skämt ät det väll inte så farligt.

dimmer
2003-09-25, 20:52
men hur kan en ganska ofet kvinna ha värsta gäddhänget?

vad ja fattat så sätter sej fettet sej runt rumpan och höfter och inte baksidan av armarna..kan juh lägga till att vaderna oxå e en liten fettansamling

Mony
2003-09-25, 23:34
Jag anser mig rätt så smal numera (159, 52kg)
Både stenålderskosten och träningen har gjort sitt, men gäddhängen är som magen...VILL INTE!

Jag frågar mig samma som dimmor. Men jag får väl fortsätta träna baksidan och äta stenålderskosten så får vi väl se hur det blir tillslut. Tvivlar på att jag ska få tag i noll hud när jag drar, så som det är på Abbe, hehe.

King Grub
2003-09-26, 07:14
Tyvärr kan man inte bestämma var någonstans på kroppen fettdepåerna hamnar, medan de försvinner i jämn takt över hela kroppen, vilket innebär att det nästan alltid är någonstans det finns lite kvar, trots att resten av kroppen kan vara riktigt hård. Men det är bara att kämpa på. Överflödig hud kan nog som sagt vara besvärligare att få riktig fason på.

Åse Columbus
2003-09-26, 14:48
Originally posted by Mony
Jag anser mig rätt så smal numera (159, 52kg)
Både stenålderskosten och träningen har gjort sitt, men gäddhängen är som magen...VILL INTE!

Jag frågar mig samma som dimmor. Men jag får väl fortsätta träna baksidan och äta stenålderskosten så får vi väl se hur det blir tillslut. Tvivlar på att jag ska få tag i noll hud när jag drar, så som det är på Abbe, hehe.

Prova med massage!!!

Kan hjälpa till att få bort slagg som kanske binder annat ...:smokin:

Big_Vik
2003-09-28, 12:38
..sen ska man bara träna för sin egen skull. den där killen förtj'nar verkligen en :smash: