handdator

Visa fullständig version : Fettförbränning


clash
2002-06-12, 17:47
Hej!
Har några frågor om fettförbränning. Det är så att jag har styrketränat i snart ett halvår, men det har medfört att jag har ätit mycket mer än vad jag brukade göra. Vikten har ökat från 65kg till 78kg det senaste halvåret. Av dessa kilon har en hel del satt sig på magen, och det är ska jag försöka få bort.
Har hört att morgonpromenader bränner fett bra. Men vad ska jag äta innan jag går på dessa, och hur många promenader per vecka?

Har stoppat i mig alldeles för mycket kolorier. Är 175cm lång och cirka 78kg tung. Hur mycket kolorier per dag ska jag äta för att gå ner ett par kilon? Hur ska fördelningen mellan proteiner, kolhydrater och fett vara?

Har inskaffat proteinpulver Hi-whey som jag tar efter träning och Protec + som jag tar precis innan jag går och lägger mig. Protec + blandar jag med 3-4dl mjölk, räcker det med dessa kolhydrater som finns i mjölken eller ska jag äta mer kolhydrater?

MVH
Strummer

Patte
2002-06-12, 18:03
Ta en portion proteintillskott innan 30 min innan promenaden. Efter promenaden kan du ju äta din vanliga frukost. Börja med det och se om det ger någon effekt, annars så kan du ju alltid försöka få lite mer koll på vad du får i dig.

Pecca
2002-06-12, 18:31
Den här frågan finns det hur många svar som helst på, sök på sökfunktionen så lär det dyka upp hur många svar som helst :) .

Innan promenad ska du käka ett snabbt protein, ( som ditt hi-whey är) ta ca 15-20g.
Innan läggdags borde du skippa mjölken då kolhydraterna kommer att omvandlas till fett. Jag antar att du inte vill göra dig av med allt fett utan bara det överflödiga? Då brukar det räcka med att kolla till kosten. Skippa såsen till köttet, skippa pizzan osv...

supremo
2002-06-12, 21:02
Det första är definitivt att lära dig mer om näringslära! Paulun har bra böcker!
http://www.paulun.com

clash
2002-06-13, 12:52
Tack för svaren!
Har bara en fråga till jag vill ha svar på.Hur många kalorier per dag ska jag äta om jag väger 78kg och är 175cm?

ekim
2002-06-13, 13:09
Här har du en formel för bmr men du får räkna själv. Ta svaret du får gånger 1,3


BMR=66,4+(13,75*vikt)+(5*längd)-(6,76*ålder)

Sjölin
2002-06-13, 15:00
Jag har gjort enkelt program men du får fram ditt BMR.

BMR-programmet (http://w1.270.telia.com/~u27009867/program/bmr.zip)

// Sjölin