handdator

Visa fullständig version : Ojämna Lats


buten
2010-02-23, 23:19
Mitt problem är att mina lats är ganska så grovt olika stora, Den högra är bra mycket större än vänstra. Övningarna jag kör nu är
Latsdrag rak stång
Latsdrag V-stång
Sittande kabelrodd
och hantelrodd endast ett fåtal gånger

Jag hade tänkt att försöka köra hantelrodd mer och anpassa vikten efter vänster. fast det är så att den vänstra är minst lika stark i hantelrodd. Så jag vet inte om jag bara ska fortsätta med mina övningar så kanske det jämnar ut sig.. Eller har ni något bra tips och någon som haft liknande tidigare?

Tacksam för svar

Mack10
2010-02-23, 23:33
kör latsdrag med 1 hand, så tränar du med samma vikt o strävar efter lika många reps på varje sida, o så kan du ju köra hantel rodd

HyunJin
2010-02-24, 01:06
De jämnar ut sig efter att du tränat ett tag!

Denniss
2010-02-24, 09:33
Som de andra säger, det jämnar ut sig efter ett tag. Min vänstra vinge är mindre än den högre. Det har dock på senare tid blivit bättre. Har gått över från att köra med 2 händer till att köra med en i taget.

Ett vanligt ryggpass ser ut såhär för mig:

Marklyft/Stångrodd
Latsdrag Bred Stång (Båda Händer)
Hantelrodd (En i taget)
Sittande Rodd i Maskin (Båda Händer)
Sittande Rodd i Kabel (En i taget)

buten
2010-02-24, 17:48
kör latsdrag med 1 hand, så tränar du med samma vikt o strävar efter lika många reps på varje sida, o så kan du ju köra hantel rodd

Hur kör man lats med en hand då?!

Som de andra säger, det jämnar ut sig efter ett tag. Min vänstra vinge är mindre än den högre. Det har dock på senare tid blivit bättre. Har gått över från att köra med 2 händer till att köra med en i taget.

Ett vanligt ryggpass ser ut såhär för mig:

Marklyft/Stångrodd
Latsdrag Bred Stång (Båda Händer)
Hantelrodd (En i taget)
Sittande Rodd i Maskin (Båda Händer)
Sittande Rodd i Kabel (En i taget)

Det är ju det att den högra blir större och större än den vänstra för varje pass men det kanske jämnar ut sig ändå..

teodustus
2010-02-24, 19:21
[QUOTE=buten;4195483]Hur kör man lats med en hand då?!

Du får väl ta och knäppa på ett enkelhantag och göra precis som vanligt fast enhandat? :)

buten
2010-02-26, 15:06
[QUOTE=buten;4195483]Hur kör man lats med en hand då?!

Du får väl ta och knäppa på ett enkelhantag och göra precis som vanligt fast enhandat? :)

Men blir det inte fel vinkel för att träna latsen då?