handdator

Visa fullständig version : oinspirerande kommentarer från okunnigt folk


herrståtlig
2010-02-23, 23:10
Ush visst blir man bara så trött på okunnigt folk med så oinspererande kommentarer angående resultaten på ens träning?

Som ett exempel på en grej som hänt nyligen så har jag liggat på kaloribalans/långsam bulk under en längre tid. Jag är så sjukt nöjd med mina resultat då jag bådå sjunkt i bf och ökat i muskelvolym samt styrka.. så fick jag höra så oinspererande kommentarer kring mina resultat av en bekant som knappt vet vad träning är..

''jag ser inga resultat för 5 öre, tränar du äns på gym?'' ''när ska du växa?''

Jag menar vadfan? Här sliter man och tränar hårt dag ut och dag in på gymmet och får höra en sån grej? man blir bara så förbannad*grr*

Kwon
2010-02-23, 23:11
Well, oavsett om det baseras på avundsjuka eller ignorans så är en sak säker:
http://i243.photobucket.com/albums/ff51/Kilberg1/Double%20Takes/bGjfANdAGj9t1y81lIVqe3uKo1_500.gifhttp://i9.photobucket.com/albums/a78/nursetpd/Notre%20Dame/Weis_haters_gonna_hate.gif

Dom ser säkert resultat men kanske inte vill erkänna det.

Sen är ju frågan vad det är för bekant.

mikaelj
2010-02-23, 23:19
Jag menar vadfan? Här sliter man och tränar hårt dag ut och dag in på gymmet och får höra en sån grej? man blir bara så förbannad*grr*

Är det ett alternativ att bara strunta i kommentaren?

mtlca
2010-02-23, 23:19
avundsjuka avundsjuka avundsjuka

Snobbe
2010-02-23, 23:20
Vad för slags bekant är det? En jävla idiot hoppas det inte är någon du gillar.

Mack10
2010-02-23, 23:20
samma här, under " in season " så konditions tränar jag mest, o kör mycket cirkel träning, o kände verkligen vilken bra form jag var i, o jag sade ju att jag var o tränade varje dag, vilket jag var, men på ett gym måste man ju tydligen köra bänkpress, biceps curl o sidolyft,

- du har snart inga vänner kvar så som du ljuger
jag: va ?
- du snackar du är på gymmet varje dag o du är inte biff !!
jag: måste man köra styrka 24/7 på gymmet jävla i***t
- eh ah de e de sombrudarna gillar
jag: jag bryr mig inte försöker bli bättre på en sport
- aha okeej, förlååt
jag: bra det !!

sen dess vet dom flesta i min omgivning att man kör kondition på ett gym oxå !!!!

Baan
2010-02-23, 23:28
Det är ganska svårt bygga upp sig så pass stor att ingen kan kritisera ens muskelmassa. Kanske knappt går rent om man samtidigt ska vara ganska lätt :) Därmed ska man inte vara alltför sur om folk inte tycker man får så bra utdelning för investerad tid: det får man ändå inte naturligt.

coxie
2010-02-23, 23:33
Om du tjatar mycket om din träning bland folk som ser träning som ett nödvändigt ont så får du nog räkna med lite dryga kommentarer och antingen vänja dig vid det, byta vänner eller anpassa dina samtalsämnen efter vilket folk du umgås med.

Om det var helt oprovocerat så är personen kanske avundsjuk och försvarar sig med verbala påhopp eller så är personen helt enkelt en idiot.

Tonto
2010-02-23, 23:47
Idh1yr1SJNA
Vem fan bryr sig vad andra säger/tycker?

tsp
2010-02-24, 00:03
För mig är det tvärtom, får ofta höra nästan lite överdrivna komplimanger av polare, polares föräldrar och så där. Typ "shit vad du fått ordning på kroppen senaste tiden!!" när jag i princip inte förändrats alls senaste halvåret t.ex. Men klart det är svårt att hänga med i resultaten så värst noggrant för andra liksom. Sen så är jag typ "normalbyggd" dessutom. Ser väl typ ut å va "i form" så där svensson-aktigt ungefär. :D

Kwon
2010-02-24, 00:07
Kan vara svårt att veta om polarna menar allvar ibland va?

De kanske bara vill vara snälla (trots att du inte förändrats alls!) :D

Deceiver85
2010-02-24, 00:09
Bara att inhandla...

http://bayimg.com/image/maklgaacm.jpg

jakke
2010-02-24, 00:18
Jag skulle aldrig prata/nämna träning för någon som inte är intresserad/bryr sig.Det löser alla problem.

young_george
2010-02-24, 00:22
Jag skulle aldrig prata/nämna träning för någon som inte är intresserad/bryr sig.Det löser alla problem.

Håller med. Diskussionen blir ju helt ointressant.

Som alla ämnen är blir de bara intressanta om båda parter är intresserade.

Loke
2010-02-24, 00:23
Det kan ju vara så att du pratat väldigt mycket om din träning och din kompis tröttnat på det?

Själv har jag aldrig fått den typen av kommentarer utom av min mamma.

Jag tror dock att det hjälper mycket att komma ihåg att man tränar för sin egen skull.

John M
2010-02-24, 00:25
Ush visst blir man bara så trött på okunnigt folk med så oinspererande kommentarer angående resultaten på ens träning?

Som ett exempel på en grej som hänt nyligen så har jag liggat på kaloribalans/långsam bulk under en längre tid. Jag är så sjukt nöjd med mina resultat då jag bådå sjunkt i bf och ökat i muskelvolym samt styrka.. så fick jag höra så oinspererande kommentarer kring mina resultat av en bekant som knappt vet vad träning är..

''jag ser inga resultat för 5 öre, tränar du äns på gym?'' ''när ska du växa?''

Jag menar vadfan? Här sliter man och tränar hårt dag ut och dag in på gymmet och får höra en sån grej? man blir bara så förbannad*grr*

Säger man det med en allvarlig nedlåtande attityd så låter det ju taskigt. Kan ju vara att han är ironiskt och menar det motsatta.

Typ som att folk säger till mig ibland: "Va liten du har blivit"

Kimball
2010-02-24, 00:32
Jag skulle aldrig prata/nämna träning för någon som inte är intresserad/bryr sig.Det löser alla problem.

Agreed, vill någon diskutera träning är det alltid de som tar upp det, aldrig jag själv. Däremot brukar tyvärr folk gärna tjata om det i min närhet så att jag måste tona ner det ibland :smash: Palla tolkas som ett meathead som bara tänker på träning och proteinpulver!1!!11!1

Samma sak med diskussioner man lärt sig aldrig leder någon vart:

Random: Fan sån träningsvärk jag har! Helvete att jag glömde stretcha!
Jag: Fast det hade inte gjort någon skillnad ändå...?
Ranodom: Jo du vet väl att man måste stretcha för att slippa träningsvärk!!!
Jag: (dör inombords och orkar inte då alla diskussioner med trångsynta personer blir likadana) Mm jo så är det..

Så slipper man det också. Man får försöka vara lite socialt smidig ibland.

Sen suger det att folk ska slänga ur sig sånt som trådskaparen fått uppleva, men det är bara att inse att folk sällan vet vad de pratar om / inser inte att det tar tid att bygga upp en fysik / är avundsjuka osv.

LoTiX
2010-02-24, 00:34
Är du inte riktigt bitig är det lite intressant hur folk reagerar. En tjej jag är bekant med frågade mig på en förfest för en månad sedan "Ola (Rickard?) tränar du något?" när jag satt bredvid i en skjorta. Festen två veckor senare när jag kom i halvtajt T-shirt öppnade hon med "shit va stor du har blivit!" och skulle klämma på armarna då och då under kvällen.

Kimball
2010-02-24, 00:54
Är du inte riktigt bitig är det lite intressant hur folk reagerar. En tjej jag är bekant med frågade mig på en förfest för en månad sedan "Ola (Rickard?) tränar du något?" när jag satt bredvid i en skjorta. Festen två veckor senare när jag kom i halvtajt T-shirt öppnade hon med "shit va stor du har blivit!" och skulle klämma på armarna då och då under kvällen.

Fast dedär gäller ju alla lite, för att se stor ut "med kläderna på" måste man antingen ha tajta kläder som sagt, vara riktigt bitig eller bara träna och vara "bulkig". Folk som ser mig i skolan påklädd osv i skjorta/tröja och sen ser mig på gymet brukar bli lite överraskade över "skillnaden". Men det är smällar man får ta om man inte ska gå i för tajta kläder 24/7 om man inte är riktigt grov, som sagt ;)

EkarN
2010-02-24, 01:33
Får mestadels positiva kommentarer om mitt lyftande och min träning, eventuellt negativt är på skämt"men du är ju asklen" etc.

Men många underskattar arbetet som läggs ner och det skiner igenom i kommentarerna ibland, vilket är lite drygt men inget jag direkt hakar upp mig på.

fiskebulle
2010-02-24, 01:43
Random: Fan sån träningsvärk jag har! Helvete att jag glömde stretcha!
Jag: Fast det hade inte gjort någon skillnad ändå...?
Ranodom: Jo du vet väl att man måste stretcha för att slippa träningsvärk!!!
Jag: (dör inombords och orkar inte då alla diskussioner med trångsynta personer blir likadana) Mm jo så är det..

Gaah! Känner igen mig så väl! Jag har helt gett upp på att hjälpa folk som frågar saker, de lyssnar ju ändå inte, man kan säga vad fan som helst som är vetenskapligt bevisat men ändå så ska folk hålla på att haka upp sig på gamla myter. Suck.

På den skolan jag gymmar på så finns det en annan snubbe, verkligen disco-deluxe, vi snackar alltså killen som enbart tränar bröst, axlar, biceps och triceps. Han tycker att innebandy eller random springig aktivitet räcker som benträning. Discomannen däremot han är självutnämd träningsexpert pga av att han nästan har ett sexpack, honom lyssnar alla på verkar det som. MEN HANS TIPS ÄR JU RETARDERADE! FML!

krellik
2010-02-24, 01:54
Det trådstartaren snackade om lät inte som okunnigt folk. Det lät som rövhål. Viss skillnad.

Viktor_Balck
2010-02-24, 03:12
Bara att inhandla...

http://bayimg.com/image/maklgaacm.jpg

Precis vad jag tänkte :D

xXFb0sBu0o8

feyin
2010-02-24, 08:34
Idh1yr1SJNA
Vem fan bryr sig vad andra säger/tycker?
+1 Tråd låst.

HMB
2010-02-24, 08:47
Jag: Ska se om man kan gå upp runt 10 kg nu :)
Bror: Så nu ska du lägga på dig igen...? 8-)
Jag: Jupp
Bror: Fan vad du håller på.... Vad väger du nu?
Jag: 79,5
Bror: Aha, vadå ska du gå upp till 90kg?
Jag: Tänkte det, där i krokarna
Bror: Är ju alldeles för mycket, Inte snyggt
Jag: Massvis med vatten, oroa dig inte :p
Bror: ALLA jag känner tycker inte att du ska bli större kan jag säga, Ärligt
Jag: Snyggt är förövrigt subjektivt, det är inte direkt så jag ska bli nån bodybuilder :P
Bror: Se till så att du har ett generöst"köpa nya kläder"-konto då också.

178cm lång, 79,5kg morgonvikt, inte alltför hög fettprocent (deffat i två månader), blir så himla positiv när man får höra ens bror säga så. Speciellt då han tränade förrut och blev skitarg när föräldarna klagade på att han var för grov :)

rooz
2010-02-24, 09:08
Klart det händer, när träning kommer upp brukar jag dock hålla låg profil, för jag veta att i 95% av fallen kommer folk börja undra om man har ätstörningar, skjuter anabola, har ett liv, eller något annat.

Men vem bryr sig?

ispåse
2010-02-24, 09:09
Kan själv häva ur mig sådana där saker ibland. :D

Oftast för att poängtera att någonting kanske är fel när någon lever för träningen men efter några år fortfarande ser ut som en påse skit.

Men det är jag det. :cool:

Förövrigt pratar jag nog aldrig om träningen eller beter mig som ett byggarmiffo. Frågar någon om jag tränar säger jag nej, får de ännu mera ångest.

Timme
2010-02-24, 09:32
Det är ganska svårt bygga upp sig så pass stor att ingen kan kritisera ens muskelmassa. Kanske knappt går rent om man samtidigt ska vara ganska lätt :) Därmed ska man inte vara alltför sur om folk inte tycker man får så bra utdelning för investerad tid: det får man ändå inte naturligt.

+1 där. Som ren så måste man slita som ett djur för att få några som helst resultat efter att man tränat ett tag. Men samtidigt så blir utmaningen desto roligare ;)

Numse
2010-02-24, 09:39
För några år sen när jag bulkade ordentligt och ökade kraftigt i volym så fick jag "fan va tjock du är" rakt i ansiktet av en polare. Var lagom tacksamt.

Som sagt, varför ens diskutera träning med folk som inte bryr sig/är okunniga?

Sen att jag hade blivit lite tjock är ju en annan femma.. tihi. Tackar vet jag min nuvarande dagsform och kaloriintag +/- 0

Mats J
2010-02-24, 09:56
Får OFTA frågan om jag tränar något mer. "Problemet" är att personer som är oinsatta i träning tror att du väldigt snabbt ska bli asstor och tokdeffad om styrketränar, oavsätt hur du tränar och äter.

AlmostRipped
2010-02-24, 10:03
Jag har mest stött på positiv respons sen jag började träna, äta rätt och tänka träning :)
Däremot då och då möter man ignoranta okunniga själar som säger emot en vad man än säger, Kan bli lite jobbigt men som någon nämnt tidigare är det egentligen bara att ignorera deras argument och byta samtalsämne oftast, eller när folk ska tipsa om kosttillskott de inte vet vad det är.

Försöker tona ner lite på träningssnacket men det kommer ofta upp om man träffar någon man inte sett på ett tag som ser skillnaden direkt eller någon annans träning kommer på tal, då pratar de ofta med mig eller frågar om tips...

@TS, bara att ignorera och fortsätta träna för din egen skull. Sen när du får alla tjejer pga du är vältränad och de andra inte är det så kan du ju påminna dem lite :) Vänta till sommaren så får man se vilka som legat i hela vintern och vilka som bara snackar.

ARMSTARK
2010-02-24, 10:03
Folk kommer alltid att tråka andra, oavsett vad de håller på med. Vilka fotbollsspelare har inte hört klassikern "Vuxna män som springer efter en boll,varför inte ge dem en varsin? Hähähä!"

Det är jätteroligt att höra "Du dopar dig, va'?" Ett trevligt alternativ hade varot "Wow, vad du är vältränad!"

tsp
2010-02-24, 11:55
Kan vara svårt att veta om polarna menar allvar ibland va?

De kanske bara vill vara snälla (trots att du inte förändrats alls!) :D

Nja, när man typ ska byta tröja eller nåt och får höra den kommentaren av en mycket god vän tror jag inte att det är med sarkasm, skulle nog märka det i så fall hur som helst. :)

För några år sen när jag bulkade ordentligt och ökade kraftigt i volym så fick jag "fan va tjock du är" rakt i ansiktet av en polare. Var lagom tacksamt.

Som sagt, varför ens diskutera träning med folk som inte bryr sig/är okunniga?

Sen att jag hade blivit lite tjock är ju en annan femma.. tihi. Tackar vet jag min nuvarande dagsform och kaloriintag +/- 0

Äh, ofta man tar åt sig när en polare drar ur sig något sånt? ;)

regus
2010-02-24, 12:45
Random: Fan sån träningsvärk jag har! Helvete att jag glömde stretcha!
Jag: Fast det hade inte gjort någon skillnad ändå...?
Ranodom: Jo du vet väl att man måste stretcha för att slippa träningsvärk!!!
Jag: (dör inombords och orkar inte då alla diskussioner med trångsynta personer blir likadana) Mm jo så är det..



Jag tycker stretching hjälper en hel del mot problemen som uppstår dagen efter tex. tunga knäböj. Kanske inte för värken direkt men indirekt genom att minska på stelheten.

Sniggel
2010-02-24, 14:42
För att få kommentarer när man är ren och har kläder på bör man ha bulkat upp rejält, men inte så mycket att midjan blir bredare än bröstomfånget. Vill man inte bli så mullig för man vara beredd att ta av sig kläderna för att få några kommentarer eller ha tränat i många år.

Jag börjar iofs få kommentarer även i t-shirt trots att jag är i bra form (men så har jag iofs tränat i 11 år). Igår såg det ut så här:

Kollega: "Så stor som du är hade jag inte klarat av"
Jag: "Hur menar du då?"
Kollega: "Nä jag vill vara fit, inte för tung"
Jag: "hmm, men jag väger 77 kg, är det mycket tycker du?"
Kollega tappar hakan av förvåning.

Han trodde väl att jag vägde runt 85 kg för att han kunde ana v-form och axlar under min t-shirt samt hade sett mina armar :D

GI-Joe
2010-02-24, 14:49
För att få kommentarer när man är ren och har kläder på bör man ha bulkat upp rejält, men inte så mycket att midjan blir bredare än bröstomfånget. Vill man inte bli så mullig för man vara beredd att ta av sig kläderna för att få några kommentarer eller ha tränat i många år.

Jag börjar iofs få kommentarer även i t-shirt trots att jag är i bra form (men så har jag iofs tränat i 11 år). Igår såg det ut så här:

Kollega: "Så stor som du är hade jag inte klarat av"
Jag: "Hur menar du då?"
Kollega: "Nä jag vill vara fit, inte för tung"
Jag: "hmm, men jag väger 77 kg, är det mycket tycker du?"
Kollega tappar hakan av förvåning.

Han trodde väl att jag vägde runt 85 kg för att han kunde ana v-form och axlar under min t-shirt samt hade sett mina armar :D


Haha gud vad du fick 85 att låta mkt då

Kwon
2010-02-24, 14:49
Allt är relativt Glykemiskt Index-Joe! :)

För the 60kg smalfet-crowd är 85 kg lönn huge!

85 kg hård e dock najs oavsett "crowd" man tillhör :)

Väger man 77 och ser ut som nästan 90 är det bara att tacka, då sitter bitarna på plats!

Sniggel
2010-02-24, 14:52
Haha gud vad du fick 85 att låta mkt då

I den miljön jag befann mig just då så var 85 mycket haha :P

Kwon
2010-02-24, 14:55
Oavsett "Miljö" är 85 hård gött mos!

85 Hård > 100 lönnig där armarna är stora men mest är fett, ANY day of the week

Numse
2010-02-24, 14:56
Hmm, jag var lätt som en fjäder på handbollsplan med mina 83 kilon. Hade gärna haft tio pannor till bakom mig i satsningarna :)

Kwon
2010-02-24, 15:01
Jag snackar estetiskt / looks, inte praktiskt (på handbollsplan etc) :) (Hela tråden baserar sig ju på looks / kommentarer man fått pga utseende)

Du är dock längre än Sniggel Numse, så du SKA ju väga mer.

sweetkarolina
2010-02-24, 15:06
Ahh, ja tänte på helt andra oinspirerande kommentarer som typ när man har årets uslaste träningspass, gör 10 kg mindre än normalt och är 10 cm grund i böjen och någon vänlig men okunnig själ säger "guuuud va bra, vad stark du är osv"

Har ett minne av ett sista pass 4-5 dagar inför tävling, skulle testa ingången i bänk och första försöket hamnar fel o ja tokbommar, andra försöket hamnar perfekt men jag orkar inte, tredje försöket laddar ja upp så ja tuggar fradga, får perfekt träff men orkar bara inte få upp det. Första kommentaren: "Gud va bra det va ju jättenära" och "om du bara taggar till lite så kommer det"

Då höll gymmets snällaste kille på att få huvudet avslitet.

Numse
2010-02-24, 15:07
Jarå ba tänkte på GI-Joe som tyckte sniggel fick 85 att låta mycket :) sen ja tror att jag skulle va rätt snygg i 95-kilos klassen också, np.. :D

Då höll gymmets snällaste kille på att få huvudet avslitet.

haha

von huff
2010-02-24, 15:07
Hård är ju ett brett begrepp.Att väga 85 i tävlingsform är mycket bra.Om man är +190 och väger 85 i en bra form eller beachform så är det inte så otroligt bra.Om man är i bra form så uppfattas man som muskulösare än när man har 15kg extra.Alla som har försökt gissa min vikt har tippat på 75 eller max 80 fastän jag har vägt 88 så det är lite sorgligt:)

Baan
2010-02-24, 15:07
Oavsett "Miljö" är 85 hård gött mos!

85 Hård > 100 lönnig där armarna är stora men mest är fett, ANY day of the week

Orka jämföra sig själv med en mattant.

Kwon
2010-02-24, 15:09
Orka jämföra sig själv med en mattant.

:laugh:

True!

stevebc
2010-02-24, 16:03
Som ett exempel på en grej som hänt nyligen så har jag liggat på kaloribalans/långsam bulk under en längre tid. Jag är så sjukt nöjd med mina resultat då jag bådå sjunkt i bf och ökat i muskelvolym samt styrka.. Bra jobbat! Fortsätt så.

anders172
2010-02-24, 16:17
Bli tillräckligt stor så inte folk vågar säga en massa skit då.

Kwon
2010-02-24, 16:18
Eller den enklaste varianten, strunta i vad folk säger. :)

Den kan du börja tillämpa redan när du börjar och inte är speciellt stor!

Eddie Vedder
2010-02-24, 16:20
Bli tillräckligt stor så inte folk vågar säga en massa skit då.

Eller avancera till "Är det du som är Eddie Vedder på Kolozzeum?" varpå inga svar längre ifrågasätts som annat än sanning.:D

Petoria
2010-02-24, 16:37
Brukar inte få negativa kommentarer om mina resultat men det är alltid sjukt jobbigt att försöka övertyga okunniga personer om att de har fel. Några exempel:

- Man måste stretcha för att förebygga träningsvärk och annars får man även korta muskler.
- Många repetitioner ger långa slanka muskler, få reps ger korta och långsamma.
- Tjejer bör inte styrketräna, då blir de biffar direkt.
- Om man styrketränar innan man blir 15-20 slutar man växa, man blir till och med kortare.

Finns säkert många andra, men dem här kom jag på nu :D

Rockhard
2010-02-24, 17:14
Håller med. Diskussionen blir ju helt ointressant.

Som alla ämnen är blir de bara intressanta om båda parter är intresserade.

Är man en trevlig person fejkar man ett intresse.


OnT: Jag känner inte igen mig i såna kommentarer. Dina vänner verkar efterblivna.

feyin
2010-02-24, 17:16
Är man en trevlig person fejkar man ett intresse.


OnT: Jag känner inte igen mig i såna kommentarer. Dina vänner verkar efterblivna.
Återigen måste jag säga +1 :D

Baan
2010-02-24, 17:27
Är man en trevlig person fejkar man ett intresse.


OnT: Jag känner inte igen mig i såna kommentarer. Dina vänner verkar efterblivna.

Till viss del ska man givetvis anstränga sig. Ibland behöver kompisar prata av sig, fastän man kanske inte är jätteintresserad av random släkting till kompisen som är svårt sjuk. Å andra sidan finns det personer som är rätt inkompetenta på den sociala biten och där det inte skadar att fråga varför i helvete dom tror man är intresserad av det valda temat. Även om det är hårt :)

Cerberus
2010-02-24, 17:29
lösningen är att bli asocial o inte ha vänner :D

alternativ se så farlig ut att ingen vill påpeka hur du ser ut.

spann
2010-02-24, 19:06
omvandla de till positiv energi? typ peppa dig själv å fortsätta å sen jävlar ska de se till sommaren eller nått när tröjan åker av!

Kwon
2010-02-24, 19:08
Var det inte så att Arnold alltid tränade i kortbysser så att hans (då) pinnsmala ben syntes, vilket skapade kommentarer och pushade/motiverade honom till att piska dom extra mycket? :)

Christyle
2010-02-24, 19:31
Eller idioter som säger fan va biff du e trycker du bola??? ja mena för det första så är jag inte såååå grooov jag mena snacka om att inte kunna ett skit om träning och jag blir så sne på såna som ska visa mig hur man deffar

-Du ska ha lätta vikter när du deffar då får du väldeffinerade muskler dessutom formar du musklerna
jag: Va i H-vete snackar du om? inte undra på att du e spinkig jämfört med mig du lyfter lätta vikter va?
-Ja vadå?
Jag: snacka om att tappa muskelmassa haha och hur fan ska du forma din muskel?
-Ehh du formar det på det sättet
jag_Ahh okej du föds med de gener du har nu ska jag gå käka

Slartibartfast
2013-06-20, 15:03
Bümp.

Folk kommenterar ofta min axelbredd, vilket är ganska naturligt, eftersom jag är bredare än nån annan i världen på min kroppsvikt. Det är liksom det första man lägger märke till med mig. Men ibland blir det bara jävla tröttsamt.

Senast igår, satt jag på bussen tillsammans med en överförfriskad kvinnlig kollega, efter en trevlig heldag ute i skärgården med ett 20-tal kollegor. Vi pratar om jobbet etc, varpå hon plötsligt frågar "hur börjar man egentligen se ut som dig?"

Jag antar att hon syftar på min bredd, så jag svarar trött med "ja, jag råkar nog bara vara byggd såhär, inte så mycket jag kan göra åt det".

"Men varför har du tränat dig sådär, jättebred upptill och jättesmal nertill??", frågar hon, varpå jag försöker förklara att det inte handlar om träning, att folk helt enkelt är byggda på olika sätt, men det köper hon inte. Hon verkar närmast provocerad av hur discobyggd jag är, och det hela tar en nästan otrevlig vändning. Så diskussionen dör där. Turligt nog är bussen i princip framme i det skedet.

T.o.m folk på gymmet brukar ibland fråga hur jag tränat upp den freakiga bredden, och varför jag inte tränar ben. Och jag får försvara mig och förklara att allt är precis lika mycket tränat, och allt har svarat precis lika bra/dåligt, och att bredden inte har nåt att göra med träning alls. Man kan inte ändra på hur man är byggd naturligt med träning. Men så fort man tränar överhuvudtaget, verkar det vara OK att fritt kommentera och ifrågasätta folks kroppar. Som om jag gick fram till random person på gatan och utbrast "hur i helvete har du så korta armar!? Ser ju helt skadat ut" Väldigt märkligt.

BigIron
2013-06-20, 15:08
Vad händer när du bulkar? Går inte ditt V åt helvete då?

rooz
2013-06-20, 15:09
Känn dig neggad slarti, hon ville nog bara ha lite horisontal finsk tango med dig*popcorn*

Slartibartfast
2013-06-20, 15:14
Vad händer när du bulkar? Går inte ditt V åt helvete då?

Nej :D Ingen bulk i världen skulle få bort V. Jag är bredare än byggare som är 40 kg tyngre än mig.

PowPow
2013-06-20, 15:16
Men varför tränar du inte ben?!

Slartibartfast
2013-06-20, 15:17
Känn dig neggad slarti, hon ville nog bara ha lite horisontal finsk tango med dig*popcorn*

Nå, det är ju självklart.

Men discobyggardiskussionen är ändå lika störande varje gång. Speciellt som man själv undviker ämnet i mån av möjlighet. Ändå är det alltid nån tönt som ska börja tjata.

eternallord
2013-06-20, 15:18
Det borde vara olagligt att gnälla över att man fått en genetisk gåva i form av fantastiska överkroppsproportioner.

På samma sätt som bröstförminskning för kvinnor borde vara olagligt.

thenut
2013-06-20, 15:43
Vi kan byta slarti, jag tar dina axlar så får du mitt anlag för att vara blekfet :)

Sniggel
2013-06-20, 16:33
Bümp.

Folk kommenterar ofta min axelbredd, vilket är ganska naturligt, eftersom jag är bredare än nån annan i världen på min kroppsvikt. Det är liksom det första man lägger märke till med mig. Men ibland blir det bara jävla tröttsamt.

Senast igår, satt jag på bussen tillsammans med en överförfriskad kvinnlig kollega, efter en trevlig heldag ute i skärgården med ett 20-tal kollegor. Vi pratar om jobbet etc, varpå hon plötsligt frågar "hur börjar man egentligen se ut som dig?"

Jag antar att hon syftar på min bredd, så jag svarar trött med "ja, jag råkar nog bara vara byggd såhär, inte så mycket jag kan göra åt det".

"Men varför har du tränat dig sådär, jättebred upptill och jättesmal nertill??", frågar hon, varpå jag försöker förklara att det inte handlar om träning, att folk helt enkelt är byggda på olika sätt, men det köper hon inte. Hon verkar närmast provocerad av hur discobyggd jag är, och det hela tar en nästan otrevlig vändning. Så diskussionen dör där. Turligt nog är bussen i princip framme i det skedet.

T.o.m folk på gymmet brukar ibland fråga hur jag tränat upp den freakiga bredden, och varför jag inte tränar ben. Och jag får försvara mig och förklara att allt är precis lika mycket tränat, och allt har svarat precis lika bra/dåligt, och att bredden inte har nåt att göra med träning alls. Man kan inte ändra på hur man är byggd naturligt med träning. Men så fort man tränar överhuvudtaget, verkar det vara OK att fritt kommentera och ifrågasätta folks kroppar. Som om jag gick fram till random person på gatan och utbrast "hur i helvete har du så korta armar!? Ser ju helt skadat ut" Väldigt märkligt.

Folk har ju någon föreställning om att man kan styra jättemycket över hur man blir byggd. Brett grepp i bänkpress för bröst och smalt för triceps. Sen att skillnaden i tillväxt förmodligen bara är marginell och att det mesta handlar om hur mycket muskler man bygger snarare än fördelningen mellan synergister, det har folk svårt att acceptera. Människor vill ha kontroll och tror att andra har kontroll över sin anatomi (bulliga vs långa slanka muskler). Därför tror de ju också att din axelbredd är ett aktivt val från din sida.

Latissimus Dorsi
2013-06-20, 16:52
Är det där allt resultat efter ett år?

fox
2013-06-20, 18:35
Nej :D Ingen bulk i världen skulle få bort V. Jag är bredare än byggare som är 40 kg tyngre än mig.

Hur många cm är det från utsida delta sida till sida? Stående normal hållning utan pump då, bild vore kul!

Slartibartfast
2013-06-20, 18:53
Hur många cm är det från utsida delta sida till sida? Stående normal hållning utan pump då, bild vore kul!

Finns en bild i min journal. Inlägg #2011.

spoon
2013-06-20, 19:17
-Oj har du tränat så länge?

Får jag höra med jämna mellanrum av nybörjare i klubben. Dom tycker väl att man borde vara med i landslaget efter ett par år.

BigIron
2013-06-20, 19:21
Finns en bild i min journal. Inlägg #2011.

Tycker inte det ser så extremt ut (Skadad från internet säkerligen), du har ju höga latsfästen med. Ser nog värre ut IRL kan jag tänka mig.

BobaFett
2013-06-20, 19:41
Jobbigt att höra det där. Har man ett minsta uns av släpande muskeldelar (speciellt ben) och är deffad så kommer folk som inte fattar komma med såna kommentarer. "När ska du börja träna ben" o.s.v.

Krävs jäkligt mycket muskelmassa för att deffade ben inte ska se små ut i de flesta vanliga kläder.