handdator

Visa fullständig version : olika protein i samma mål-skillnad?


imo
2010-02-23, 22:14
låt oss säga att jag vill käka 150 gram protein om dagen och har 100 gram kvar att fylla upp vid middagen som även är mitt sista mål.

spelar det någon roll om man äter 50 gram protein från kött och 50 från en vasseldrink som man intar sammtidigt som maten eller om man tar 100 gram protein från kött och inte tar någon vassle drink vad blir det för skillnad om det finns någon?

King Grub
2010-02-23, 22:16
Vassleproteinets snabba upptag och muskeluppbyggande effekt minskar och det blir mer likt, om än inte helt lika, vanligt långsamt matprotein. Eftersom du får både långsamt och snabbt protein och effekterna av båda på proteinbalansen, är det antagligen bättre än bara en stor mängd snabbt eller en stor mängd långsamt, men utslaget över en längre mätperiod som ett dygn kommer det nog inte att vara någon så stor skillnad att du behöver kombinera på det sättet om det inte råkar falla sig så. Hursomhelst är det inga problem att göra som du nämner.

imo
2010-02-23, 22:38
okej kör eaa träning eaa mat så snabbt som möjligt, rekomenderar du att jag blandar då eller spelar det extrem liten roll?

limenka
2010-02-24, 21:45
du tar EAA på tom mage innan och-/eller efter. Vanlig mat äter du när du väl kommit hem, utan EAA(slöseri att blanda)