handdator

Visa fullständig version : Grymt ont i armvecket!!


Upptaget
2010-02-22, 20:33
Hej

Jo det är så att jag har så sjukt ont i armvecket eller mer exakt där bicepsen fäster i armvecket.. Anledningen denna gången är garanterat att jag körde armbrytning på fyllan.. Jag får alltid samma känsla varje gång jag kört armbrytning, slutade med detta.. Men denna gången så glömde jag bort att jag får ont som satan efteråt.. Men det är inte bara av just detta jag får ont.. Tidigare så körde jag min träning som så att jag körde axlar/rygg på tisdagar och biceps/triceps på torsdagar, jag började få ont i just båda biceps fästena efter ett tag så jag bestämde jag mig för att lägga om schemat.. Tilläggas bör kanske samtidigt som jag nästan stått still i biceps styrkan i säkert 6 mån..

Jag ändrade till:

Rygg/biceps - tisdagar
Axlar/triceps - torsdagar

Efter jag ändrat till detta så har biceps utvecklingen börjat komma igång igen sakta men säkert, och det onda kändes mer och mer sällan..

Men nu så körde jag armbrytning och då kom det igen.. Är det så att jag är övertränad i biceps eller varför får jag ont så jäkla lätt? hinner inte muskeln återhämta sig fullt ut?

prOtotype
2010-02-23, 13:16
Maxningen som blir om du ligger jämnt med en motståndare i armbrytning är ju inte helt skonsam. Om du då är starkare i muskeln än vad muskelfästet klarar av så blir det lätt en bristning där. Ge det ordentligt med vila tills det känns helt bra igen.

Martin Löwgren
2010-02-23, 14:28
Kan vara en överansträngning men även en bristning (ruptur).

johanhej
2010-03-30, 15:29
Hur gör du för att bli av med detta? Har nog drabbats av något liknande. Det värker i nedre biceps och armvecket om jag lyfter tyngre saker.

Iceman84
2010-09-23, 15:14
Lyfter denna tråd..
hade armbrytning i lördags på fyllan såklart och har haft Sjuk smärta i armvecket. igår kändes det bättre men idag är det fan ännu värre. har aldrig vart me om nåt liknande och i båda armarna dessutom.
undrar om man kan lindra det på nåt vis *gah!*