handdator

Visa fullständig version : Apoteket man - vitaminer på piller


Tridnod
2010-02-22, 14:15
Bra eller anus?
Talar nu inte om träning, har fått ta ett uppehåll av olika skäl men vill få i mig det viktiga.
Jag är fattig student och en sån där burk räcker för 3 månader och kostar hundra kronor, vilket blir mycket billigare än att få i sig det via vitaminrik mat.
En del säger att det gör mer skada än nytta att ta tillskott men en sån här borde göra mer nytta än skada väl?

Langster
2010-02-22, 14:28
Bra eller anus?
Talar nu inte om träning, har fått ta ett uppehåll av olika skäl men vill få i mig det viktiga.
Jag är fattig student och en sån där burk räcker för 3 månader och kostar hundra kronor, vilket blir mycket billigare än att få i sig det via vitaminrik mat.
En del säger att det gör mer skada än nytta att ta tillskott men en sån här borde göra mer nytta än skada väl?

Köp burken om du vill. Skadar gör det nog inte, men jag tvivlar på att du kommer att märka någon positiv skillnad heller.

Frågan är vad du tänkt leva på om du inte har råd med "vitaminrik" mat?
Det är rätt lätt att få i sig allt man behöver och det är ingen katastrof om man inte får i sig exakt det man behöver varje dag.

Frågan är också vad du tänkt göra med pengarna istället för att köpa mat du faktiskt kan överleva på?
Om du tänkt leva på makaroner endast bara för att ha råd att festa så får du nog tänka om, det finns inget kosttillskott i världen som kan rädda en sådan kost.

Tridnod
2010-02-22, 18:17
Alltså jag äter ok förutom grönsaker och frukt.
Fullkornsmackor och två ägg varje morgon. Sen blir det mycket kyckling, keso, och nötter under dagen spridda på mellanmål.

Doctor Snuggles
2010-02-22, 18:20
Det funkar. Det du dock inte får i dig är fytokemikalier som finns framförallt på den gröna sidan av matpyramiden. Dessa är bra för hälsan på en rad olika sätt (och går att få i sig via lite dyrare kosttillskott) men inte livsnödvändiga.