handdator

Visa fullständig version : Hur får man tag på en p-skiva som gäller i Stockholm?


Pinglan
2010-02-22, 13:14
Ska åka till Barkarby outlet i helgen och efter att ha läst på deras hemsida har jag förstått att det är en sabla massa besökare som fått parkeringsböter. Nu har jag förstått att man måste ha en p-skiva för att få stå på gratisparkeringen som finns där (vad är det för konstigt system egentligen). Hur får man tag på en sådan på enklaste sätt? Har försökt få tag på någon att fråga via hemsidan men inte lyckats och då återstår ju bara det allvetande Kolo *kissass* Någon som kan hjälpa en lantis att slippa parkeringsböter?

BigSpawn
2010-02-22, 13:30
Det kan man oftast få tag på direkt vid köpcentrat vid ingångarna tex.

vandelay
2010-02-22, 13:31
Hmmm... Jag kommer inte ihåg att jag ska ha behövt parkeringsskiva där. Var där senast i höstas iofs så det kan ju ha ändrat sig.

P-skiva brukar man behöva då man har gratis parkering under en begränsad tid, typ 2 timmar. Så att dom inte har en massa människor som långtidsparkerar där.
Kolla på närliggande bensinmackar eller stormarknader (typ ICA-maxi eller Citygross). Spelar ingen roll vad det står på skivan, huvudsaken är att man har en.

Om inte annat så ligger IKEA precis bredvid och där behöver man definitivt ingen skiva :)

Mart|n
2010-02-22, 13:38
Finns det p-skivor speciellt för Stockholm? Räcker det inte med vilken som helst som visar när man har parkerat?

Pinglan
2010-02-22, 13:51
Det kan man oftast få tag på direkt vid köpcentrat vid ingångarna tex.
Okej, tack!

Hmmm... Jag kommer inte ihåg att jag ska ha behövt parkeringsskiva där. Var där senast i höstas iofs så det kan ju ha ändrat sig.

P-skiva brukar man behöva då man har gratis parkering under en begränsad tid, typ 2 timmar. Så att dom inte har en massa människor som långtidsparkerar där.
Kolla på närliggande bensinmackar eller stormarknader (typ ICA-maxi eller Citygross). Spelar ingen roll vad det står på skivan, huvudsaken är att man har en.

Om inte annat så ligger IKEA precis bredvid och där behöver man definitivt ingen skiva :)
Tack för info :thumbup: Jag är helt säker på att man måste ha en p-skiva där. Dels så står det på hemsidan att man inte ska glömma p-skivan (men det står inte var man får tag på någon :smash:) och sen var det som sagt hur många arga kommentarer som helst från folk som missat detta, tydligen har det varit dålig information om att man skulle ha det. Men nu står det som sagt på hemsidan.

Finns det p-skivor speciellt för Stockholm? Räcker det inte med vilken som helst som visar när man har parkerat?
Ingen aning :confused:

Tricce
2010-02-22, 13:59
Räcker det inte med vilken som helst som visar när man har parkerat?

Japp stämmer det.
Kommer säkert undan med att lägga en lapp i vindrutan där du skriver ankomst tid också.

Sess
2010-02-22, 14:16
Jag kan med säkerhet säga att man behöver P-skiva i det aktuella området. Om det bara avser enstaka parkeringsplatser/ytor kan jag inte uttala mig om....

P-skivor brukar finnas att hämta i butikerna. Tyvärr brukar det inte räcka att lämna en lapp i vindrutan med ankomsttid.

J.V
2010-02-22, 17:01
P-skivor är ett underbart system.

Turistinformationer och polisstationer brukar ha dem.

WHITEFOLKS
2010-02-22, 17:11
Det är ju så sjukt lamt att de håller på med p-skivorna i barkaby.

Kunderna blir säkert jättesugna på att komma tillbaka efter en fet p-bot.

Hoppas att de som äger parkeringsplatsen inte är associerade med affärerna för annars är det ju så drygt.

Rockhard
2010-02-22, 17:46
P skiva är ju ingen biljett, den visar bara tiden. Jag körde på handskriven lapp i något år förut innan jag hittade min p-skiva som ramlat ner under stolen. Var inga problem.