handdator

Visa fullständig version : Bra resultat?


martin99
2010-02-21, 20:58
Tja, jag har gymmat i ett halvår nu. Från början var jag riktigt spinkig och hade nästan inga muskler. Är detta ett bra resultat efter ett halvt år skulle ni säga? Tack på förhand

Torsk_ole
2010-02-21, 21:06
Det är typ 1000 ggr bättre resultat än vad jag fick.

kjell33
2010-02-21, 21:14
Varför bara överkropp?

martin99
2010-02-21, 21:16
kände för't

Spinkis
2010-02-21, 21:17
släng in en före-bild så man kan se vad som har hänt!

kjell33
2010-02-21, 21:21
Svårt att då göra en helhetsbedömning det är hela saken.

martin99
2010-02-21, 21:28
har tyvär inte en förebild :/ kan dock lägga till lite saker:

Före/hantelcurl: 7 rep på 14 kilo, Nu/hantelcurl: 7 rep på 21 kilo i hantelcurl
Före/bänkpress: 7 rep på 45 kilo, Nu(bänkpress: en 8 rep på 70 kilo
Före/marklyft: 8 rep på 80 kilo i marklyft Nu/marklyft: 8 rep på 110 kg
Före/militärpress: 8 rep på 35 kg, Nu/militärpress: 7 rep på 50 kg
Före/benpress: 8 rep på 140 kg Nu/bepress: 8 rep på 195 kg.
Före/knäböj: 7 rep på 80 kg. Nu/knäböj: 8 rep på 105 kg

Det var alla jag minns vad jag tog innan jag började gymma. Jag väger nu 75 kg

martin99
2010-02-21, 21:30
kjell33, där fick du i alla fall lite siffror på benen...

kjell33
2010-02-21, 21:32
I övrigt håller jag med torsk ole...imponerande!

Men i princip vill jag se helkroppsbilder.

0rre
2010-02-21, 21:35
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

F.W.Y.H
2010-02-21, 21:37
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

?? :banned

martin99
2010-02-21, 21:48
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

Jag vägde 65 kg när jag började för ett halvår sedan och väger nu 75 kg. Jag är 183 cetimeter lång nu (kanske vuxit nån centimeter under halvåret).

0rre
2010-02-21, 21:53
10kg på sex månader? Riktigt grymt, inte mycket fett där. Dina styrkestats är bra dom också. Fortsätt växa tycker jag, men försiktig att inte tok bulka nu, snart så kommer fettet börja komma fram och det vill man ju inte under sommaren.

chrille87
2010-02-21, 21:58
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

haha guldinlägg:)

mtlca
2010-02-21, 22:02
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

http://www.rockiescast.com/blog/wp-content/uploads/2009/06/disco-stu.jpg

Grotesk
2010-02-21, 22:07
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

Så en utställningsbil som har världens sämsta passform och är rent ut sagt för jävligt ihopsatt är ändå jävligt nice eftersom lacken är cool?

0rre
2010-02-21, 22:09
Så en utställningsbil som har världens sämsta passform och är rent ut sagt för jävligt ihopsatt är ändå jävligt nice eftersom lacken är cool?

Skäms lite över den här riktigt dåliga jämförelsen.

LoTiX
2010-02-21, 22:19
Skäms lite över den här riktigt dåliga jämförelsen.

Skriver under på den, nytt lågvattenmärke.

joasimo
2010-02-21, 23:12
Det är riktigt bra resultat, inte hade jag dom där förändringarna och ökningarna på ett 5månader i alla fall, även jag började väldigt spe. Förstår inte hur folk kan öka så fort.. tog typ 1-1,5 år innan jag var där du är nu, när jag precis börjat.

0rre
2010-02-21, 23:17
Det är riktigt bra resultat, inte hade jag dom där förändringarna och ökningarna på ett 5månader i alla fall, även jag började väldigt spe. Förstår inte hur folk kan öka så fort.. tog typ 1-1,5 år innan jag var där du är nu, när jag precis börjat.

Vissa har helt enkelt dom där riktigt grymma generna.

Sniggel
2010-02-21, 23:39
Det är typ 1000 ggr bättre resultat än vad jag fick.

+1

Om du var spinkig från början så är det där otroligt bra resultat. Skulle vart kul och veta hur spinkig du var.

simpan89
2010-02-21, 23:58
Ja det skulle ju vara kul att se före-bilder, även veta hur gammal du är(om du inte skrivit de)
Och vad/om du tränat något innan du började träna på gym.
Iaf så har du ju fått grymma resultat :)

Manta
2010-02-22, 00:20
Ser väldigt bra ut, och styrkeresultaten är också imponerande. Fortsätt, för det du gör verkar fungera.

Degpekka
2010-02-22, 03:56
Om du var riktigt spinkig och knappt hade några muskler alls är det ett jättebra resultat. Men ljuger du så fy skäms.

rQx
2010-02-22, 06:44
Så en utställningsbil som har världens sämsta passform och är rent ut sagt för jävligt ihopsatt är ändå jävligt nice eftersom lacken är cool?

Om utställningen är "bästa lacken" så, ja?

AdamK
2010-02-22, 08:53
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

Så du tycker det är snyggt med sparris-ben? Man måste ha en proportionell kropp. Ser bara dumt ut om benen är smala och överkroppen stor.

Svar på frågan så tycker jag att du har ökat bra men hade velat se benen också

Grotesk
2010-02-22, 09:43
Om utställningen är "bästa lacken" så, ja?

Troligtvis inte då man på sådana utställningar, precis som i kroppsbyggning, ser mer på helheten. Du vinner ju inte Luciapokalen enbart för grymma pecs eller grova armar.

Men till ämnet så ser det ut att vara bra resultat om allt stämmer och bla bla bla.

rooz
2010-02-22, 09:56
Skäms lite över den här riktigt dåliga jämförelsen.

+1, den sög...

Men, hur kul är det att glida runt i shorts på sommaren, men dåliga ben?? Eller är det byggare byxor och midjeväska året runt:confused:

0rre
2010-02-22, 11:08
Så du tycker det är snyggt med sparris-ben? Man måste ha en proportionell kropp. Ser bara dumt ut om benen är smala och överkroppen stor.


Har sett folk med sparris-ben och överkroppen enorm, ser absolut inget fel med det. Det är inte som att dom är Mr.Olympia tävlande och har en överkropp lika stor som två kylskåp, så jävla oproportionell är ingen. Att överdriva och få det att låta som att man kommer se ut som en freak bara för att benen är små är idiotiskt.


+1, den sög...

Men, hur kul är det att glida runt i shorts på sommaren, men dåliga ben?? Eller är det byggare byxor och midjeväska året runt.

Visst gjorde den. Nu, du har väl självklart varit på stränder under sommaren? Har du någonsin (om man nu inte är väldigt inne i just detta, så som en domare i en bodybuilder tävling) checkat in en annans kille ben bara för att kunna bedöma hur proportionell han är för att kunna säga om hans fysik är bra eller inte? Knappast, aldrig hänt och kommer aldrig hända. Detta händer bara i träningsforums (och tävlingar) av någon anledning. Folk verkar gilla att tracka ner personer som inte tränar ben just för att dom själva tränar ben och tror sig därför veta bättre eller träna bättre.
Om det nu skulle hända att någon kommenterar en persons små ben på stranden, så tror jag inte killen i shorts med sina små ben skulle bry sig då han är för upptagen att få sin maffiga överkropp inoljad av ett gäng tjejer.

GI-Joe
2010-02-22, 11:26
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

Åh gud, vad jag skäms. Har tamefan aldrig hört något liknande.

0rre
2010-02-22, 11:29
Åh vad jag skäms. Har tamefan aldrig hört något liknande.

Ja du, bra att du kommer in med "skäms kortet" efter det har redan används en gång i tråden, GI-Joe.

TheycallmeP
2010-02-22, 11:43
Så en utställningsbil som har världens sämsta passform och är rent ut sagt för jävligt ihopsatt är ändå jävligt nice eftersom lacken är cool?

laaame!


Annars riktigt bra! önskar jag hade fått samma resultat på 5 månader.

GI-Joe
2010-02-22, 11:48
Ja du, bra att du kommer in med "skäms kortet" efter det har redan används en gång i tråden, GI-Joe.

Men dåså, för att det nämts en gång tidigare kan inte jag skämmas av ett så grymt pinsamt inlägg?

ViKKaN
2010-02-22, 13:28
http://www.youtube.com/watch?v=RwUf0ywIUWQ





:thumbup:

johanhej
2010-02-22, 14:27
Vad jag hört av mina tjejkompisar så är benen väldigt viktiga för utseendet. Rumpan är något av det viktigaste.

Kwon
2010-02-22, 15:35
Jättebra gymmat på blott 6 månader!

Liven
2010-02-22, 17:43
Men sluta paja hans tråd nu!

Väldigt bra resultat på 6 månader, många skulle vilja få samma resultat är jag säker på. Kör hårt!

Grazzafukkinrazzi
2010-02-22, 17:54
Visst gjorde den. Nu, du har väl självklart varit på stränder under sommaren? Har du någonsin (om man nu inte är väldigt inne i just detta, så som en domare i en bodybuilder tävling) checkat in en annans kille ben bara för att kunna bedöma hur proportionell han är för att kunna säga om hans fysik är bra eller inte? Knappast, aldrig hänt och kommer aldrig hända. Detta händer bara i träningsforums (och tävlingar) av någon anledning. Folk verkar gilla att tracka ner personer som inte tränar ben just för att dom själva tränar ben och tror sig därför veta bättre eller träna bättre.
Om det nu skulle hända att någon kommenterar en persons små ben på stranden, så tror jag inte killen i shorts med sina små ben skulle bry sig då han är för upptagen att få sin maffiga överkropp inoljad av ett gäng tjejer.

http://media.bigoo.ws/content/gif/smiles/smiles_6.gif

Zippo
2010-02-22, 21:34
Såg att det inte fanns efter bild efter att ha läst lite, om de första två bilderna skulle vara före och efter så skulle det inte varit någon skillnad. Men det verkar som att du har koll på vad du gör. Fortsätt så!

0rre
2010-02-22, 21:39
Såg att det inte fanns efter bild efter att ha läst lite, om de första två bilderna skulle vara före och efter så skulle det inte varit någon skillnad. Men det verkar som att du har koll på vad du gör. Fortsätt så!

Alla bilder är på hans dagsform. Finns inga före bilder.

Wao
2010-02-22, 23:15
om de första två bilderna skulle vara före och efter så skulle det inte varit någon skillnad.

Det där var ungefär lika dumt sagt som att säga att din och min avatar är densamma.

spoonchest
2010-02-23, 08:42
. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.



Njaaaaaa.

Ont: Bra styrkeutveckling där.

Tonto
2010-02-23, 12:46
dont feed the troll!

feyin
2010-02-23, 14:50
Jag brukar kolla på benen först faktiskt. :D

von huff
2010-02-23, 15:01
Det kan se lite fånigt ut med stor överkropp och små ben men i bor i norden och man är tvungen att använda långkalsonger 9 månader varje år så benen syns ju inte så mycket.Dessutom kan ju styrkelyftarn va glada att de kan ta upp ännu mer tid i böjjstälningen:thumbup:

CalleP
2010-02-23, 19:38
hahaha orre va fan

EMNO
2010-02-23, 20:01
Skit i benen orre, det är överkroppen som räknas:

http://www.dailymotion.com/video/x7ttvq_how-much-ya-bench_fun

0rre
2010-02-23, 21:04
Riktigt fina krappar! Dom skulle nog fortfarande se udda ut om dom inte hade alla dom där mjuka musklerna då benen ser ut som att de kommer ifrån en person som är 1,30m lång

Grazzafukkinrazzi
2010-02-23, 22:29
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/2.jpg

*rolleyes*

EkarN
2010-02-23, 23:51
Tycker det ser bra ut. Skiter fullständigt hur dina ben ser ut då överkroppen ser prima ut och det är bara det tjejerna checkar. Att folk verkar ha ett "måste se benen innan jag kan bedöma hur bra resultaten är" är lite skumt. Är nog en trend som snart går över, får vi hoppas.

Hur mycket vägde du innan du börjar träna och hur mycket väger du nu?
Hur lång är du?

Squat.

dellan
2010-02-25, 19:09
har tyvär inte en förebild :/ kan dock lägga till lite saker:

Före/hantelcurl: 7 rep på 14 kilo, Nu/hantelcurl: 7 rep på 21 kilo i hantelcurl
Före/bänkpress: 7 rep på 45 kilo, Nu(bänkpress: en 8 rep på 70 kilo
Före/marklyft: 8 rep på 80 kilo i marklyft Nu/marklyft: 8 rep på 110 kg
Före/militärpress: 8 rep på 35 kg, Nu/militärpress: 7 rep på 50 kg
Före/benpress: 8 rep på 140 kg Nu/bepress: 8 rep på 195 kg.
Före/knäböj: 7 rep på 80 kg. Nu/knäböj: 8 rep på 105 kg

Det var alla jag minns vad jag tog innan jag började gymma. Jag väger nu 75 kg

Jag skulle nog vilja påstå att dina före stats är väldigt bra.
Hade du utövat någon/några sporter tidigare i livet?

Vi måste ju få se en före bild, jag är faktiskt fascinerad.

davvvan
2010-02-25, 19:42
Det har du väldigt rätt i, grym grundstyrka! Bonde? *popcorn*

tsp
2010-02-26, 00:25
Jävlar vad tjöt det var då! HELVETE asså! Ni ser väl för fan att killen ökat precis lika mycket i styrka i benen som resten av kroppen, så varför gnäller ni? Eller vill ni bara få se en ung pojkstjärt i tighta kalsonger?

carl0
2010-03-02, 00:21
Jävlar vad tjöt det var då! HELVETE asså! Ni ser väl för fan att killen ökat precis lika mycket i styrka i benen som resten av kroppen, så varför gnäller ni? Eller vill ni bara få se en ung pojkstjärt i tighta kalsonger?

Förmodligen?

Tyckte det såg sjukt bra ut, blev ännu mer förvånad när ja såg statsen.

1123hg
2010-03-02, 13:15
Jävlar vad tjöt det var då! HELVETE asså! Ni ser väl för fan att killen ökat precis lika mycket i styrka i benen som resten av kroppen, så varför gnäller ni? Eller vill ni bara få se en ung pojkstjärt i tighta kalsonger?

Dom är nog menade till 0rre och inte ts?

JoeyP
2010-03-02, 13:34
Bra resultat!

Swanson
2010-03-02, 15:10
Bra resultat. *flex*

kjellm444n
2010-03-10, 18:01
Bra kämpat och bra resultat, keep it up!

ryss
2010-03-15, 00:42
http://i11.photobucket.com/albums/a173/slarti/Album1/2.jpg

*rolleyes*

Benen är ju i symmetri med överkroppen imo, inte mycket att hänga i julgranen :)

ThisIsTheOne
2010-03-15, 07:54
Benen är ju i symmetri med överkroppen imo, inte mycket att hänga i julgranen :)

:rolleyes:

Johan_P
2010-03-15, 11:55
Visst gjorde den. Nu, du har väl självklart varit på stränder under sommaren? Har du någonsin (om man nu inte är väldigt inne i just detta, så som en domare i en bodybuilder tävling) checkat in en annans kille ben bara för att kunna bedöma hur proportionell han är för att kunna säga om hans fysik är bra eller inte? Knappast, aldrig hänt och kommer aldrig hända. Detta händer bara i träningsforums (och tävlingar) av någon anledning. Folk verkar gilla att tracka ner personer som inte tränar ben just för att dom själva tränar ben och tror sig därför veta bättre eller träna bättre.
Om det nu skulle hända att någon kommenterar en persons små ben på stranden, så tror jag inte killen i shorts med sina små ben skulle bry sig då han är för upptagen att få sin maffiga överkropp inoljad av ett gäng tjejer.

Herregud :laugh:

Super_Johan
2010-03-15, 12:10
Snyggt byggt på så kort tid!

Kul att de går bra för någon iallafall...

http://i206.photobucket.com/albums/bb181/chronicshadow/1198050545735.gif

944RS
2010-03-15, 13:09
Spelar ingen roll hur smala ben killen har då överkroppen inte är stor någonstans. Det kan ju liksom inte bli oproportionerligt?

Men det betyder ju inte att resultaten/ökningarna är dåliga på något sätt.

Vildarawk
2010-03-15, 14:18
Visst gjorde den. Nu, du har väl självklart varit på stränder under sommaren? Har du någonsin (om man nu inte är väldigt inne i just detta, så som en domare i en bodybuilder tävling) checkat in en annans kille ben bara för att kunna bedöma hur proportionell han är för att kunna säga om hans fysik är bra eller inte? Knappast, aldrig hänt och kommer aldrig hända. Detta händer bara i träningsforums (och tävlingar) av någon anledning. Folk verkar gilla att tracka ner personer som inte tränar ben just för att dom själva tränar ben och tror sig därför veta bättre eller träna bättre.
Om det nu skulle hända att någon kommenterar en persons små ben på stranden, så tror jag inte killen i shorts med sina små ben skulle bry sig då han är för upptagen att få sin maffiga överkropp inoljad av ett gäng tjejer.


Seriöst, träna underkroppen också så kanske tjejerna oljar in den istället :naughty:

Grazzafukkinrazzi
2010-03-15, 18:29
Benen är ju i symmetri med överkroppen imo, inte mycket att hänga i julgranen :)

Njaeaeae, inte riktigt va. Men sen har väl alla olika ideal antar jag.

lanzal
2010-03-15, 18:43
Du har fått bättre resultat än vad jag fått under 18 månader, tror jag iaf.. vet inte hur det ser ut under fettet :D

P.M.E
2010-03-20, 20:30
Det är lite kul det här med benträning och discoträning. Alla är överens om att bodybuildern och tyngdlyftaren har olika mål med träningen. Ingen klagar på byggaren där han står och pumpar istället för att maxa och ingen tjafsar med tyngdlyftaren för att han inte är den mest muskulöse på gymmet, trots all träning. Ingen ger löparen föraktfulla kommentarer för att han inte står med tunga vikter och så vidare.

Men så kommer det någon som bara tränar för att se bra ut på stranden när han tar av sig tröjan eller för att få de där grova armarna som alla killar vill ha (själva alltså). Och då blir det plötsligt idel klagande. För så kan man ju bara inte göra! Man får inte! Alla måste köra marklyft, knäböj och benpress, annars är man ju inte seriös.

Varför inte bara acceptera att alla inte har samma mål med sin träning, men ändå har rätt att använda sig av samma gym och samma träningsforum som alla oss andra?

Sen kanske TS har grymma ben, det vet inte jag. Jag är bara trött på den allmänna inställningen hos många här och på andra träningsforum.

Chrillee
2010-03-20, 22:42
Det är lite kul det här med benträning och discoträning. Alla är överens om att bodybuildern och tyngdlyftaren har olika mål med träningen. Ingen klagar på byggaren där han står och pumpar istället för att maxa och ingen tjafsar med tyngdlyftaren för att han inte är den mest muskulöse på gymmet, trots all träning. Ingen ger löparen föraktfulla kommentarer för att han inte står med tunga vikter och så vidare.

Men så kommer det någon som bara tränar för att se bra ut på stranden när han tar av sig tröjan eller för att få de där grova armarna som alla killar vill ha (själva alltså). Och då blir det plötsligt idel klagande. För så kan man ju bara inte göra! Man får inte! Alla måste köra marklyft, knäböj och benpress, annars är man ju inte seriös.

Varför inte bara acceptera att alla inte har samma mål med sin träning, men ändå har rätt att använda sig av samma gym och samma träningsforum som alla oss andra?

Sen kanske TS har grymma ben, det vet inte jag. Jag är bara trött på den allmänna inställningen hos många här och på andra träningsforum.

+1.

Bra resultat på trådskaparen i alla fall, om jag inte redan skrivit i den här tråden. :)

Richthofen
2010-03-21, 02:30
nej

prOtotype
2010-04-07, 13:03
Riktigt bra ökningar i styrka iaf, sen är det svårt att veta hur utseendet har förändrats men jag misstänker att 10kg gjort stor skillnad