handdator

Visa fullständig version : Tappad aptit efter 8 veckor


knubbsson
2010-02-21, 20:43
Tjena!

Jag har tränat hårt nu i cirka 10-11 veckor. Dom 7 första veckorna hade jag enorm aptit och åt groteska mängder med mat. Men nu har jag förlorat min aptit totalt. är typ aldrig hungrig och får inte i mig så mycket mat som jag åt dom första veckorna.

Och det är ett problem eftersom jag vill gå upp i vikt..

Nån som känner igen sig eller har nåt svar på detta? Jag har kört samma träningsscheema hela tiden.

Tack för svar!

0rre
2010-02-21, 20:50
Äter du annorlunda nu?

Kanske börjar bli sjuk? Infektion som kryper sig fram i kroppen?

knubbsson
2010-02-21, 21:02
Äter samma tider och allt, varierad kost. Skulle det kunna va att jag dricker gainer som mellanmål?

Tunroth
2010-02-21, 21:03
Ett annat tips är , var "skalman", är på bestämda tider (tex var 3:dje timme) & ca den kcal mängden du tänkt dig, se till att äta 3 huvudmål (eller iaf MINST 2, välj frukost, lunch, middag) - så du får i dig dem näringsämnena du behöver.
Sen kan du ta ngt lätt ätet, tex gainer / mjölk/proteindrink /jucie, osv, om du vekligen känner för att du inte får i ngt i mat väg.

Det är lättare att komma ihåg och äta om man äter på "sina tider".. *rolleyes*

Aclaim
2010-02-21, 21:17
Ta en vecka utan träning. Kropp och knopp kan vara slitna av träningen.

Att lyssna på kroppen är det absolut svåraste för "orutinerade" och även erfarna byggare.

Har själv ignorerat detta för många gånger. Senast blev det så illa att ja fick vila 6 veckor innan kroppen var 100 igen.

Och självklart.... Försök tvinga i dig mat under denna veckan.

knubbsson
2010-02-21, 21:23
Tiderna håller jag bra. Vet inte var skon klämmer. men jag kanske ska prova att vila en vecka..

Tack för svar.

0rre
2010-02-21, 21:31
Hur ser träningen ut?
Känns inte som att du har tränat speciellt länge för att kroppen ska känna sig "utmattad" från träningen. Du ligger ju också på kaloriöverskott,så kroppen borde ju hänga med.

Dricker du mycket vätska under dagen?