handdator

Visa fullständig version : Kcal hit å dit!


RealElwood
2003-09-24, 21:52
När jag gick på diet i våras så började jag på 2600Kcal, då var jag arbetslös och gjorde inget om dagarna förutom promenader på morgonen och träna på eftermiddagen.

Jag gick ner i vikt med den dieten, sen sänktes intaget allteftersom för att till sist hamna på 2100 sista spurten.

Nu däremot har jag börjat skolan så man går upp tidigt varje morgon.

Frågan är då vad ska man ligga på nu när man vill lägga på sig igen? Har haft lite kolla det senaste. Brukar ligga på 3200-3400 Kcal per dag. Har ingen koll på BF% nu. Jag ska mäta mig snart så man har lite koll på upp å nergång.

Tänkte bara om någon har lite synpunkter på om jag ligger lagom när jag har 3400...

Sen en annan sak, när jag dieta så åt jag 3 lagade mål med ett mellanmål mellan varje och ett efter. Nu blir det bara två lagade och två mellanmål, tre de dagar jag tränar (gainern).. Kommer det oxå ha inverkan på min förbränning?????

EDIT: Värt att nämna är att jag har lätt för att lägga på mig upp till ca:22-23% sen stagnerar det lite. Men dit vill jag inte igen. Annars hade jag ätit allt som kom i min väg.

Ervin
2003-09-24, 21:58
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
kan du kolla hur mycket du förbrukar under en dag o så :D
hjälper ju till lite grann iaf!

RealElwood
2003-09-24, 22:10
Styrketräning bl.a fanns ju inte ens med

MrT
2003-09-24, 22:31
Originally posted by Ervin
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
kan du kolla hur mycket du förbrukar under en dag o så :D
hjälper ju till lite grann iaf!

Nu fanns ju inte styrketräning med men jag la in det på Ishockey-grejjen. Kan dock fundera på om de verkligen stämmer det som man räknar ut. De vill att jag skall få i mig 4171kcal/dag :D

Thell
2003-09-25, 07:50
ok, men om man tänker så så ska ja få i mej 6095kcal på en dag, du får räkna ut ett snitt på en vecka, för det du räknat på nu e ju bara en dag när du styrketränar...
ja fick iaf fram ett snitt på ca 3800 om ja räknade på en vecka...

King Grub
2003-09-25, 08:43
Jag kan inte riktigt förstå att det skall vara så svårt att gå upp i vikt. Prova den energimängd du föreslagit i en eller ett par veckor. Ökar du? Perfekt. Ökar du inte, eller för långsamt? Ät mer, företrädesvis långsamma kolhydrater, eftersom proteinintaget skall håller mer eller mindre på samma nivå oavsett om du vill ner eller upp. Och se till att du får i dig tillräckligt med fett.