handdator

Visa fullständig version : Ta rage när man äter SSRI (venlafaxin)?


Status Quo
2010-02-21, 15:32
Vad tror ni om att ta rage eller liknande pre workout produkt samtidigt som man äter venlafaxin (efexor)? Kan det vara skadligt? Blir ganska slö av medicinen vilket gör det svårt att träna...

watertouch
2010-02-22, 14:01
Det borde inte vara nån fara har själv testat det på liknande mediciner. Risken skulle vara att man får lite högre blodtryck under tiden koffeinet är verksamt i kroppen."tyvärr" när man äter mediciner av den typen så brukas effekten av koffein minska men Beta- Alaninet i Rage kommer endå ge lite stickningar så man blir lite mer taggad.

Dock varnar fass för cns aktiverande substanser.

CNS-aktiva substanser

Risken med att använda venlafaxin i kombination med andra CNS-aktiva substanser har inte utvärderats systematiskt. Försiktighet rekommenderas därför när venlafaxin tas i kombination med andra CNS-aktiva substanser.

barbafant
2010-02-24, 14:36
Vad tror ni om att ta rage eller liknande pre workout produkt samtidigt som man äter venlafaxin (efexor)? Kan det vara skadligt? Blir ganska slö av medicinen vilket gör det svårt att träna...
Det bästa är att testa en mkt låg dos Rage, typ kanske 1/5 av vad du skulle ta egentligen. Sen vänta två dygn typ och testa 2/5, osv.
Kan säga att jag tar Moclobemide vilket är en mer ovanlig antidepp samtidigt som jag tar Trück och har inte haft problem med den kombon. Sen så har jag haft problem med diarré void överdos av trück men det har inget med min medicin att göra.
kan som en fotnot säga att Venlafaxin (http://en.wikipedia.org/wiki/Venlafaxine)inte är SSRI utan SNRI, dvs den ökar inte bara halten serotonin utan även noradrenalin. Detta brukar ge en mer stimulerande och igångsättande effekt än vanlig SSRI.
Lycka till!