handdator

Visa fullständig version : Undvika träna vid träningsvärk?


Wesa
2010-02-20, 21:23
Jag har sökt på "träningsvärk" och läst de 3 första sidorna men hittade inte det jag letade efter..

Aja, till frågan..


Jag tränade ett hårt tricepspass i onsdagskväll och tänkte köra triceps igen idag på lördag em.

Hur som helst kände direkt att det ömmade då jag började värma upp med enkla pushdowns, trots att det var 2 1/2 dag sen jag tränade dem sist (vilket borde vara tillräckligt med återhämtningstid)

Jag tränade axlar istället. Eftersom jag antog att triceps inte hade återhämtat sig tillräckligt än.

Gjorde jag rätt som lät bli tricepspasset? Eller hade jag kunnat köra på ändå? Hade dom återhämtat sig trots att jag hade träningsvärk och att det ömmade i dem?

Tack för svar!

Mack10
2010-02-20, 22:12
kan säga så här, om ja strechar så känner jag inte nåt, eller väldigt lite, men om ja skiter i o strecha 1 muskel pga ja ahr bråttom eller nåt annat så känner jag av det som fan, så testa att strecha

Brickhead
2010-02-20, 22:14
Jag trodde inte att stretching gjorde nytta mot träningsvärk? :confused: då borde jag nog också börja strecta lite bättre;)

Numse
2010-02-20, 22:18
Stretcha är ju ingen mirakelkur. Antingen är dina muskler tillräckligt utvilade för ett nytt pass, eller inte.

Själv har jag lätt för att känna om jag kan köra eller inte. Och efter ett tag så lär man sig hur lång tid det tar för musklerna att återhämta sig.

Jag tycker du gjorde rätt i att skippa triceps när det inte kändes ok. Lyssna på kroppen.

Gabriel174
2010-02-20, 23:04
Jag trodde inte att stretching gjorde nytta mot träningsvärk? :confused: då borde jag nog också börja strecta lite bättre;)

Tror jag läst att man kan få mer (?) träningsverk om man stretchar.

Crocker
2010-02-20, 23:27
Tror jag läst att man kan få mer (?) träningsverk om man stretchar.

Stämmer.

bizniz
2010-02-20, 23:37
kan säga så här, om ja strechar så känner jag inte nåt, eller väldigt lite, men om ja skiter i o strecha 1 muskel pga ja ahr bråttom eller nåt annat så känner jag av det som fan, så testa att strecha

It's all in your head ;)