handdator

Visa fullständig version : Green Choice


panic
2010-02-19, 14:20
Var i affären idag och hittade detta jordnötsmör.

Vad säger ni? Den verkar väll helt ok med 99,3% jordnötter och resten salt?

Den smakar som jordnötsringar!!! :D

http://pici.se/pictures/small/ZVMEPtIHl.jpg

http://pici.se/pictures/small/mmIFLpGJA.jpg

http://pici.se/pictures/small/MUrIAJoRV.jpg

Ungrim
2010-02-19, 14:40
Säkerligen helt okej som jordnötssmör, men vad vill du egentligen ha svar på / sagt??

edit: Eller det kanske var ett tipps??

Baboom
2010-02-19, 14:48
Ja, det är helt klart det godaste jordnötssmöret jag ätit :)

Finns på ICA och Coop där jag bor i alla fall.

panic
2010-02-19, 15:00
Säkerligen helt okej som jordnötssmör, men vad vill du egentligen ha svar på / sagt??

edit: Eller det kanske var ett tipps??

Ja det var mer åt tips hållet :)

panic
2010-02-19, 15:28
Ja, det är helt klart det godaste jordnötssmöret jag ätit :)

Finns på ICA och Coop där jag bor i alla fall.

Ja det är grymt gott!!

Något tips vad man kan ha det till Andy??

mikaelj
2010-02-19, 15:32
DoublePro choklad, rör ihop.

Glass/keso/creme fraiche ovanpå.

Hedztrem
2010-02-19, 16:23
Jag har käkat green choichesmöret varje dag i flera veckor, många burkar som gått åt (jsdieten) som är nu nerlagd. Skulle dock råda dig att köpa crunchy istället för creamy... mycket godare. Å gör inte misstaget att köpa markattas js-smör fyfan så dåligt

Eddie Vedder
2010-02-19, 16:29
Å gör inte misstaget att köpa markattas js-smör fyfan så dåligt

Det var värst! Du är faktiskt den första jag hör något negativt om Kung Markatts jordnötssmör ifrån. För egen del har ALLA produkter jag någonsin ätit från Kung Markatta varit bättre än de flesta andra varumärkenas produkter av samma slag.

Intressant vad olika man är.:) Just det här Green Choice har jag dock aldrig ätit. Kanske blir att testa någon gång.:)

chrilledude
2010-02-19, 16:36
Sjukt gott :D

Behöver hjälp angående denna, jag råkade lämna den i rumstempratur oöppnad i ett dygn ungefär, och då hade massor med vätska (olja?) hamnat längst upp, smakade ändå och det var inte så gott. Kan man göra något åt det? Onödigt att slänga den imo.

Eddie Vedder
2010-02-19, 16:40
Kan man göra något åt det? Onödigt att slänga den imo.

Baka kakor.:)

Googlar du recept hittar du hur mycket som helst som man kan göra på jordnötssmör. Fina barndomsminnen kommer upp nu när jag tänker på morsans "snickerskakor" som hon gjorde förr.

Rispuffar och jordnötssmör i botter, choklad på toppen. Allt på en stor plåt, in i ugnen och sedan bara skära i lika delar.*drool*

Dessutom kan du ju alltid göra egna proteinbars å så. Men jag förutsätter ju att det då har skett någon försämring. Om det inte har det så behöver du ju bara röra om med en sked och tillbaka in i kylskåpet.

chrilledude
2010-02-19, 16:48
Baka kakor.:)

Googlar du recept hittar du hur mycket som helst som man kan göra på jordnötssmör. Fina barndomsminnen kommer upp nu när jag tänker på morsans "snickerskakor" som hon gjorde förr.

Rispuffar och jordnötssmör i botter, choklad på toppen. Allt på en stor plåt, in i ugnen och sedan bara skära i lika delar.*drool*

Dessutom kan du ju alltid göra egna proteinbars å så. Men jag förutsätter ju att det då har skett någon försämring. Om det inte har det så behöver du ju bara röra om med en sked och tillbaka in i kylskåpet.

Sluta suktas *drool*
Seriöst jag dreglar irl!

Lät sjukt gott i alla fall, tack för tipsen :-D

Insåg att min fråga var dum, jag behövde bara röra om och slänga i liiiiiite salt så var det lugna puckar sen.

Hedztrem
2010-02-19, 17:44
Sjukt gott :D

Behöver hjälp angående denna, jag råkade lämna den i rumstempratur oöppnad i ett dygn ungefär, och då hade massor med vätska (olja?) hamnat längst upp, smakade ändå och det var inte så gott. Kan man göra något åt det? Onödigt att slänga den imo.

Det gör ju inget, står väl till och med på burken att man ska röra om före användning, händer ju typ samma sak när du inte rört smöret på ett tag.. så rör om i burken så är det löst..

Eddie vedder: Jaha=), asså markattas smör tycker jag kändes så konstgjort, det va så strävt och kruttorrt fast nyttigast, hälften så lite kolhydrater som i Green choiches. Å GC creamy var för blöt nästan, crunchy va som bäst med lagom konsistens och lite tuggmotstånd av små bitarna som gjorde det extra gott.

Blev väldigt förvånad att jag hitta en del av en pinne i en av burkarna, mailade och klagade och fick faktiskt presentkort som besväret... ofta sånt händer :P

MejjA
2010-02-19, 18:50
Håller med om att det är det godaste jordnötssmöret *drool*

Hittade det av en slump på ica maxi när jag letade en kung markattas jordnötssmör och är lycklig över detta nya fynd :thumbup:

Yeahvlen
2010-02-19, 19:00
Det var ju bussigt. Nu gjorde du kvällens inköpslista ännu dyrare. ;)

panic
2010-02-19, 19:12
Det var ju bussigt. Nu gjorde du kvällens inköpslista ännu dyrare. ;)

haha sorry ;)

men du blir inte besviken kan jag lova ;)

Eddie Vedder
2010-02-19, 19:13
Varför la du förresten den här tråden i deffdelen? Borde den inte flyttas till kostdelen?

chrilledude
2010-02-19, 19:17
Varför la du förresten den här tråden i deffdelen? Borde den inte flyttas till kostdelen?

Antar det :)
Jag såg då ingen "deff-fråga" om jordnötssmöret.

isterbuk
2010-02-19, 19:25
Tycker Green Choice Crunchy Peanut Butter slår allt annat js jag testat :)

Fed up
2010-02-19, 19:25
Det där jordnötssmöret är det godaste som finns. Asgott på äppleskivor eller i en pajdeg eller bara rätt ur burken. Jag kan inte köpa hem det för jag missbrukar det.

Och nu har ju King Grub verkligen satt spiken i kistan http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141210 *cry**cry*

chrilledude
2010-02-19, 21:01
Det där jordnötssmöret är det godaste som finns. Asgott på äppleskivor eller i en pajdeg eller bara rätt ur burken. Jag kan inte köpa hem det för jag missbrukar det.

Och nu har ju King Grub verkligen satt spiken i kistan http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141210 *cry**cry*

Nae, helvete..

Varför ska allt gott man hittar vara nåt fel på? ;(

Sniggel
2010-02-20, 14:23
Jordnötter är kanske inte den bästa muskelbyggarmaten. Man äter väl inte jordnötter för att få i sig kvalitetsprotein utan isåfall andra anledningar (smaken och de andra nyttigheterna med jordnötter, samt att det kanske kan hjälpa en vid diet konstigt nog).

Är själv väldigt förtjust i jordnötter och har svårt att inte äta upp en hel påse när jag köpt en :D

mikaelj
2010-02-20, 14:30
Det var värst! Du är faktiskt den första jag hör något negativt om Kung Markatts jordnötssmör ifrån. För egen del har ALLA produkter jag någonsin ätit från Kung Markatta varit bättre än de flesta andra varumärkenas produkter av samma slag.

Intressant vad olika man är.:) Just det här Green Choice har jag dock aldrig ätit. Kanske blir att testa någon gång.:)

Jag gillar inte heller Kung Markattas jordnötssmör. Alldeles för hårt och o-jordnötig smak. Påminner mer om sesampasta.

mikaelj
2010-02-20, 14:32
Och nu har ju King Grub verkligen satt spiken i kistan http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141210 *cry**cry*

Nej.

mtlca
2010-02-20, 14:34
green choice äger... Brukar köra ner lite i havregrynsgröten...mumma!

young_george
2010-02-20, 14:40
Det där jordnötssmöret är det godaste som finns. Asgott på äppleskivor eller i en pajdeg eller bara rätt ur burken. Jag kan inte köpa hem det för jag missbrukar det.

Och nu har ju King Grub verkligen satt spiken i kistan http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141210 *cry**cry*

Ja, om du är en råtta som vill bygga muskler ska du inte basera din kost uteslutande på jordnötsprotein.

panic
2010-02-20, 22:10
Varför la du förresten den här tråden i deffdelen? Borde den inte flyttas till kostdelen?

Antar det :)
Jag såg då ingen "deff-fråga" om jordnötssmöret.

Jag vet faktist inte :S

Flytta gärna tråden så den kommer rätt :)

Eddie Vedder
2010-02-20, 22:17
Jag vet faktist inte :S

Flytta gärna tråden så den kommer rätt :)

Fixat!:thumbup:

Bendermannen
2010-02-20, 23:39
kan inte annat än att instämma vad det gäller detta jordnötssmör. det är kanongott!

Zsara
2010-02-21, 18:35
Haha skoj att just denna tråd kom upp hihi har gått o suktat efter just denna i flera månader och föll för den i affären idag då jag ej kunde stå emot längre, den ÄR klart den GODASTE av alla jordnötssmör ja provat o det är många d! :D var nog ett år sedan nu som jag för första gången provade den o blev helt tokförälskad! SLEVA! haha hur god som helst, just därför har ja försökt låta bli köpa den då den lätt blir uppäten lite för fort :) ja den är MUMS helt enkelt en klass för sig

Ankers
2010-02-24, 08:43
Grymt bra jordnötssmör!

GainoMax
2010-09-12, 21:23
Någon som testat att väga detta jordnötssmör typ en matsked osv har ingen matvåg och är intresserad :D

Eizbear
2010-09-12, 21:47
Syftar på du Green choice/fitnessgurus jordnötssmör eller Kung Markattas jordnötssmör ?
Är de det första du syftar på så skulle jag kunna ge mig på en vägning med ett matskedsmått, om så önskas.

Harnold
2010-09-12, 21:54
Nå, ingen som tänker berätta något om priserna för de olika js?

Eizbear
2010-09-12, 21:58
Sorry missade det, Kung Markattas vet jag ej priset på..

Green choice och fitnessgurus jordnötssmör är samma... bara priset som skiljer sig... 29 eller 39 tror jag det var för Green Choice på Konsum där jag bor, och fitnessguru tar 69 kr

GainoMax
2010-09-12, 22:00
Sorry missade det, Kung Markattas vet jag ej priset på..

Green choice och fitnessgurus jordnötssmör är samma... bara priset som skiljer sig... 29 eller 39 tror jag det var för Green Choice på Konsum där jag bor, och fitnessguru tar 69 kr

Green choice är det vore grymt glad om du kunde väga en matsked etc :D

Eizbear
2010-09-12, 22:03
Green choice är det vore grymt glad om du kunde väga en matsked etc :D

brb, går och väger.. men kan bara ge så bra svar som min våg ger ;)

GainoMax
2010-09-12, 22:05
brb, går och väger.. men kan bara ge så bra svar som min våg ger ;)

Man bugar och bockar! :thumbup:

Arbish
2010-09-12, 22:11
Gör eget. Svinbilligt.

Eizbear
2010-09-12, 22:12
Så där ja...

Ett matskedsmått (15ml) utav Green Choice Crunchy vägde 19 gram. Måttet var slätstruket.

Hoppas detta hjälper dig något :)

Eizbear
2010-09-12, 22:13
Gör eget. Svinbilligt.

Kan det bli mycket billigare än 29/39 kr (kommer inte ihåg exakt vad det kostade) om du avser tiden i det hela ? :)

GainoMax
2010-09-12, 22:14
Så där ja...

Ett matskedsmått (15ml) utav Green Choice Crunchy vägde 19 gram. Måttet var slätstruket.

Hoppas detta hjälper dig något :)

Låter kanske töntigt vet inte men vill veta detta iallfall om det inte är några probs.

räknade du bort vikten på matskedsmåttet?

tack så mycket för hjälpen :D

Eizbear
2010-09-12, 22:17
Inga problem, bara glad att man kunde hjälpa till.


Självklart så var den vikten borttagen ;)

GainoMax
2010-09-12, 22:20
Inga problem, bara glad att man kunde hjälpa till.


Självklart så var den vikten borttagen ;)

Bra bra :D blir att inhandla till nya diet planeringen imorgon hihi.

Det är crunchy som det är bitar i va? tyckte den va godast men var längesedan jag åt jordnötssmöret.

Arbish
2010-09-12, 22:25
Ja vet inte. Betalar 30kr för 1 kilo på CG.

Arbish
2010-09-12, 22:26
Skölj. Torka. Matberedaren 20 min. Tot 45 min kanske. Då har man gjort 3 kilo JS. Gb glassbyttor e kanon

Eizbear
2010-09-12, 22:28
Bra bra :D blir att inhandla till nya diet planeringen imorgon hihi.

Det är crunchy som det är bitar i va? tyckte den va godast men var längesedan jag åt jordnötssmöret.

Japp, crunchy är den med bitar i... Tyckte också att denna var godast i början, och tålde knappt creamy. (För att den typ sög upp all saliv och blev snustorr i munnen.) Men nu är det tvärtom, klarar inte av Crunchy , måste ha creamy hehehe :)

Eizbear
2010-09-12, 22:30
Skölj. Torka. Matberedaren 20 min. Tot 45 min kanske. Då har man gjort 3 kilo JS. Gb glassbyttor e kanon

Och vad använder du för smakförstärkare ? Jag föredrar mycket salt, fast iofs, jag gillar mycket salt på nästan allt hehe :)

Tacos
2010-09-13, 15:47
Ni som blandar med DP, har ni i jordnötssmöret tillsammans med DP-pulvret i mjölk och blandar ihop? Eller blandar ni DP och mjölk, in i kylen, och sedan blandar i jordnötssmöret?

mikaelj
2010-09-13, 16:58
Det senare.