handdator

Visa fullständig version : Sporter som inte borde funnits...


Scorpionida
2010-02-19, 12:21
Jag sätter min röst på nordisk kombination- Backhoppning/längdskidåkning. Guldfavoriten i OS är en fransman leder världscupen med dubbla poäng före tvåan!

Att det är en fransman som leder säger väl allt... sen när hoppade ens fransmän i vanlig backhoppning?

hahavaffan
2010-02-19, 12:26
All sport som inte involverar en förbränningsmotor.

Christyle
2010-02-19, 12:29
typ Golf?

Nixon
2010-02-19, 12:29
Curling, lika kul som att kolla på när färg torkar.
Idioter på is som slänger iväg en sten och några ännu större idioter som med en kvast sopar framför stenjäveln.

Kwon
2010-02-19, 12:30
Vad tycker Kolo-folket generellt om Curling?

EDIT: Nixon tänkte på precis samma sak! :D (samtidigt!)

_slipknot1_
2010-02-19, 12:30
Damhockey

shut teh face
2010-02-19, 12:30
Bodybuilding

_slipknot1_
2010-02-19, 12:34
konståkning

Hemi
2010-02-19, 12:35
Jag sätter min röst på nordisk kombination- Backhoppning/längdskidåkning. Guldfavoriten i OS är en fransman leder världscupen med dubbla poäng före tvåan!

Att det är en fransman som leder säger väl allt... sen när hoppade ens fransmän i vanlig backhoppning?

Fransmän är galna i all typ av skidåkning även om de inte kunnat jämföra sig på tävlingar med tex Norden eller vissa andra alpländer. Det finns fullt med skidklubbar runt om i Paris exempelvis och de har skidat och var ett av de främsta länderna under alpinismen.

En fransman vann Vasaloppet en gång men diskades efter att ha bytt skidor på vägen.

Jag säger Bob. När karriären är över för sprinters eller footballers ger man sig på Bob. Sen är det en kass sport att titta på. Zwoosch...och man såg absolut ingenting.

_slipknot1_
2010-02-19, 12:35
Vad tycker Kolo-folket generellt om Curling?

EDIT: Nixon tänkte på precis samma sak! :D (samtidigt!)

Curling är lite som boule. Ingen fysik ansträngning att tala om och pensionärer kan spela det. kan vara halv spännande att se på mycket roligare än t.ex. damhockey och konståkning.

Verbatim
2010-02-19, 12:49
Bodybuilding

Sport.




Ontopic: Curling äger ju, däremot sprint på skidor är bara löjligt.

kaer
2010-02-19, 12:50
GÅNG! Skidbalett, simhopp, bangolf, rodel, golf, konståkning, casting... jag listan kan göras oändlig.

Ungrim
2010-02-19, 12:50
Alla bedömningssporter borde man ta bort, Det ska vara tydliga mål, Snabbast, Högst, tyngst mm

ARMSTARK
2010-02-19, 12:50
Poker.

Motorbreath
2010-02-19, 12:51
Alla sporter som inte har någon framgångsrik svensk utövare

Ungrim
2010-02-19, 12:51
Alla sporter som inte har någon framgångsrik svensk utövare

Vad har vi då kvar?

Pinturicchio
2010-02-19, 12:54
damfotboll, tycker det smutsar ner en så vacker sport

kaer
2010-02-19, 12:56
damfotboll, tycker det smutsar ner en så vacker sport

Låtsas att det är en helt egen sport.

Pinturicchio
2010-02-19, 12:58
Låtsas att det är en helt egen sport.

ska försöka, något åt paralympics hållet :)

Drfg
2010-02-19, 13:00
Alla bedömningssporter borde man ta bort, Det ska vara tydliga mål, Snabbast, Högst, tyngst mm

plussett

dared
2010-02-19, 13:03
Alla bedömningssporter borde man ta bort, Det ska vara tydliga mål, Snabbast, Högst, tyngst mm

-1 Tycker half-pipen är näst roligast efter hockeyn. Vinnarn vann ändå tydligt :D

L-Sami
2010-02-19, 13:11
Vad tycker Kolo-folket generellt om Curling?

EDIT: Nixon tänkte på precis samma sak! :D (samtidigt!)

Kollade på några curlingmatcher igår på TV. Har aldrig tidigare gjort det ordentligt. Inget fel med sporten, det krävs taktik, koordination, uthållighet och lite explosivitet vid sopningen. Helt klart en sport som går att kolla på och som varje människa kan förstå. Kan vara spännande också, som igår när England mötte Schweiz, stod 3-3 inför sista omgången, Schweizarna vann med några millimetersskillnad. Tummen upp för sporten, trots att jag gärna kollar på andra sporter hellre :thumbup:

Tycker all sport är bra för övrigt, ishockey och fotboll kanske inte passar alla individer.

_slipknot1_
2010-02-19, 13:14
Alla bedömningssporter borde man ta bort, Det ska vara tydliga mål, Snabbast, Högst, tyngst mm

Håller delvis med. Men fotboll och hockey är ju faktiskt delvis bedömnings sporter. Det man vill bli av med är ju konståkningen som är rent fjolleri.

Nitrometan
2010-02-19, 13:21
Curling har redan sagts.

Casting är ännu värre. Låtsasfiska på land? :confused:

Jajje
2010-02-19, 14:09
Konstsim och konståkning.

kjell33
2010-02-19, 14:28
Inget illa ment men skillnaden mellan byggning och konståkning är väl minimal vad gäller själva tävlandet?

Ungrim
2010-02-19, 14:32
Inget illa ment men skillnaden mellan byggning och konståkning är väl minimal vad gäller själva tävlandet?

Jepp, så bort med båda två som sport

Mukki
2010-02-19, 14:35
E-sports. Fast det är väl mer namnet jag stör mig på och inte att de själva kallar det en sport, eller jo, det också.

kjell33
2010-02-19, 14:36
Jepp, så bort med båda två som sport

Det sa jag inte, bara en undran om själva resonemanget.

Scorpionida
2010-02-19, 14:37
En konståkare lägger timtals per dag på sin utövning. Den är mycket krävande gren vad gäller fysik, kordination, balans, teknik, mental fokus mm. Att man sen inte gillar den är en annan sak...

Ungrim
2010-02-19, 14:38
Det sa jag inte, bara en undran om själva resonemanget.

Nix, det sa du inte, Men jag sa vad jag tyckte! :)

Landström
2010-02-19, 14:40
All sport som inte involverar en förbränningsmotor.

All sport som involverar en förbränningsmotor. Sport ska vara människa mot människa.

Motorer går bort. Hästar också för den delen.

grondahl
2010-02-19, 14:43
Samma sak med ex gymnastik. Det är ju domare dömer så att tävla i bb är som att häva sig runt i ex ringar. Bort med alla sporter som kräver domare.

Inget illa ment men skillnaden mellan byggning och konståkning är väl minimal vad gäller själva tävlandet?

Motorbreath
2010-02-19, 14:46
Alla bedömningssporter borde man ta bort, Det ska vara tydliga mål, Snabbast, Högst, tyngst mm

+1

Ta bort bedömningsmomentet i puckelpist förresten för det används till att felaktigt gynna hemmaåkarna.

DanielF
2010-02-19, 14:52
Och bedömningen i backhoppning, vad är den bra för? Hur svårt är det att bestämma att den som hoppar längst vinner?

Verbatim
2010-02-19, 14:56
Tar man bort bedömningssporter så försvinner tyvärr dessutom de flesta kampsportstävlingar. UFC har ju inte bara haft ett kontroversiellt domarbeslut.

Nitrometan
2010-02-19, 14:57
Och bedömningen i backhoppning, vad är den bra för? Hur svårt är det att bestämma att den som hoppar längst vinner?

Ja? Man undrar ju?

Baan
2010-02-19, 14:57
Och bedömningen i backhoppning, vad är den bra för? Hur svårt är det att bestämma att den som hoppar längst vinner?

Det handlar om att man ska landa med. Annars hade det säkert kommit någon idiot och slått ihjäl sig halvt bara för att hoppa långt. Det man kan diskutera är hur hård man ska vara, men där tror jag ett långt hopp och en fullandning ändå kan ge en bra placering.

Edit: "Landa med" menar jag landa hyfsat snyggt. Givetvis landar man någon gång tack vare gravitationen :D

Nitrometan
2010-02-19, 14:59
Det handlar om att man ska landa med. Annars hade det säkert kommit någon idiot och slått ihjäl sig halvt bara för att hoppa långt. Det man kan diskutera är hur hård man ska vara, men där tror jag ett långt hopp och en fullandning ändå kan ge en bra placering.

Edit: "Landa med" menar jag landa hyfsat snyggt. Givetvis landar man någon gång tack vare gravitationen :D

Men då kan man ju bara ha - står efter landning, godkänd - ramlar vid nedslag, fail. Behövs inga domare med poängbedömning.

_slipknot1_
2010-02-19, 15:10
Samma sak med ex gymnastik. Det är ju domare dömer så att tävla i bb är som att häva sig runt i ex ringar. Bort med alla sporter som kräver domare.

Rytmattisk gymnastik är en sak. Men vissa är ju sjukt vältrande inom gymnastiken...Även fast jag inte kollar på det så hyser jag respekt för dem som idrottsmän/kvinnor. Till skillnad från andra fjollsporter.

http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/2008/04/gymnast.jpg

grondahl
2010-02-19, 15:20
Konståkare är ju inte direkt otränade...

Rytmattisk gymnastik är en sak. Men vissa är ju sjukt vältrande inom gymnastiken...Även fast jag inte kollar på det så hyser jag respekt för dem som idrottsmän/kvinnor. Till skillnad från andra fjollsporter.

Mack10
2010-02-19, 15:26
All sport som involverar en förbränningsmotor. Sport ska vara människa mot människa.

Motorer går bort. Hästar också för den delen.

motorsporter går absolut inte bor, svårtaste att göra sig redo, både fysiskt och mental,NO DOUBT, gäller iaf, motocross, enduro, formel 1 ( o 2 o alla såna klasser) o så rally

emi23j
2010-02-19, 15:28
INNEBANDY! Det är okej för motionerande gubbar att utöva denna sport, men löjligt för alla under 45. Det är inte en riktig sport.

Baan
2010-02-19, 15:30
INNEBANDY! Det är okej för motionerande gubbar att utöva denna sport, men löjligt för alla under 45. Det är inte en riktig sport.

Varför sådant hat mot innebandy? :)

emi23j
2010-02-19, 15:38
Varför sådant hat mot innebandy? :)

Hatar bara sporten, har alltid gjort det. Har alltid varit en sport för dem som inte lyckats i hockey. Sen förstör man ju för övrigt golven i olika sporthallar.

Det är helt sjukt att en sport som är obefintlig internationellt kan vara så stor i Sverige. Eller, egentligen är det väl inte så svårt att förstå eftersom det krävs relativt lite för att lyckas inom sporten (till skillnad mot riktiga sporter) och generellt är ju svensken väldigt slö.

I övrigt tar ju sporten deltagar från mer "viktiga" sporter och idrotter, vilket för Sverige är en stor nackdel eftersom vi redan nu har relativt få utövare i världssporterna och idrotterna.

stridis
2010-02-19, 15:43
Varför sådant hat mot innebandy? :)

Förstår honom. Platsade inte riktigt i Lindome innebandy och då har man ju varit med om däng mot Mölndal med 1-12, de tröttnade och lattjade mest lite. Då var det ok för mig att få spela lite, typ. Den "sporten" behöver lite brutala sargtacklingar.

krellik
2010-02-19, 15:53
Gymnastik är oldschol och fysiskt krävande som få andra saker, galet att en del säger att det inte borde funnits...

Är väll skitkul att det finns en mängd olika sporter/"sporter" för folk att nörda ner sig i. Skulle jag säga något skulle det vara fotboll.

Baan
2010-02-19, 15:54
Hatar bara sporten, har alltid gjort det. Har alltid varit en sport för dem som inte lyckats i hockey. Sen förstör man ju för övrigt golven i olika sporthallar.

Det är helt sjukt att en sport som är obefintlig internationellt kan vara så stor i Sverige. Eller, egentligen är det väl inte så svårt att förstå eftersom det krävs relativt lite för att lyckas inom sporten (till skillnad mot riktiga sporter) och generellt är ju svensken väldigt slö.

I övrigt tar ju sporten deltagar från mer "viktiga" sporter och idrotter, vilket för Sverige är en stor nackdel eftersom vi redan nu har relativt få utövare i världssporterna och idrotterna.

Är du obotligt dålig på innebandy och därmed bitter? I så fall kan jag förstå dig ;) Men ja det är väl kanske svårt förstå varför det satsas. Väldigt liten sport. Sen vet jag inte om det krävs lite, jag upplever den som ganska snabb och pillig men jag kanske har motorik som ett bussmongo.

Förstår honom. Platsade inte riktigt i Lindome innebandy och då har man ju varit med om däng mot Mölndal med 1-12, de tröttnade och lattjade mest lite. Då var det ok för mig att få spela lite, typ. Den "sporten" behöver lite brutala sargtacklingar.

:D Det som mest stört mig när jag spelat typ Korpen-innebandy (eller egentligen passen på Fysiken) är att det är lätt att skada sig och många som kör onödigt hårt.

emi23j
2010-02-19, 17:34
Är du obotligt dålig på innebandy och därmed bitter? I så fall kan jag förstå dig ;) Men ja det är väl kanske svårt förstå varför det satsas. Väldigt liten sport. Sen vet jag inte om det krävs lite, jag upplever den som ganska snabb och pillig men jag kanske har motorik som ett bussmongo.

:D Det som mest stört mig när jag spelat typ Korpen-innebandy (eller egentligen passen på Fysiken) är att det är lätt att skada sig och många som kör onödigt hårt.

http://i295.photobucket.com/albums/mm129/Sashuna/285.jpg

(Hoppas du förstår)

Baan
2010-02-19, 17:37
Tyvärr inte. :/ Enda jag kan komma på är att du vill snåla med orden som Ingemar STENmark? ;)

emi23j
2010-02-19, 17:52
Tyvärr inte. :/ Enda jag kan komma på är att du vill snåla med orden som Ingemar STENmark? ;)

1 bild säger mer än tusen ord.

Men nej, inte Ingemar Stenmark.

Rockhard
2010-02-19, 19:57
Ni har fel. Konståkning är väldigt populärt. Därför är det en sport som borde finnas. Det kallas demokrati.

Ajin
2010-02-19, 20:00
Cricket. Vilken jävla skitsport alltså.

Yip_man
2010-02-19, 21:28
fotboll, och hästsport.

clinteastwood
2010-02-19, 22:05
Agility

Scar
2010-02-19, 22:15
Alla sporter som inte har någon framgångsrik svensk utövare

Då försvinner ju nästan alla sporter :Virro

clinteastwood
2010-02-19, 22:20
Då försvinner ju nästan alla sporter :Virro

Ja då är det väl nästan bara curling kvar!

Hemi
2010-02-19, 22:28
Cricket. Vilken jävla skitsport alltså.

Stor sport annars. Finns en del spänstfenomen i sporten och i Västindien är det något förenligt med sprinterlöpning. Fast det gäller nog att vara insatt.

Gillade du inte cricket, ge hurling en chans, fast du kanske måste ta dig över ´vattnet´, (Irland) för att hitta rätt.

Timme
2010-02-19, 22:29
Gång

clinteastwood
2010-02-19, 22:37
dubbel rodel!

Anton Fräs
2010-02-19, 23:34
De flesta former av lagsport, i synnerhet fotboll. Maken till långsam idrott får man leta efter.

rajjan_dammit
2010-02-20, 01:26
Alla sporter där man kan missa att titta på 5/6 av hela tävlingen utan att det gör något, som längdskidåkning till exempel. Samma skit hela tiden, ett gäng snoriga miffon som åker skidor rakt fram. OCH?!!

z_bumbi
2010-02-20, 08:55
Tyvärr inte. :/ Enda jag kan komma på är att du vill snåla med orden som Ingemar STENmark? ;)

Enkelt. Han liknar dig vid en indiangud.

pragmatist
2010-02-20, 10:51
Jag skulle vilja se parallellskidskytte. Två parallella spår, och så skjuter man på motståndarna istället vid varje skjutstation.

Slalomskytte kunde också vara kul, lite riskabelt för åskådarna eventuellt.

bigtraps
2010-02-20, 10:53
Kvinnlig proffs BB

Kwon
2010-02-20, 10:57
Älskar MMA, men hatar Female MMA.

jakob
2010-02-20, 11:06
Alla sporter där man kan missa att titta på 5/6 av hela tävlingen utan att det gör något, som längdskidåkning till exempel. Samma skit hela tiden, ett gäng snoriga miffon som åker skidor rakt fram. OCH?!!

Titta på sport är så jävla tråkigt ändå och man kan missa 5/6 av vilken sport som helst utan att missa något intressant. Jag är mer för att utöva sporter jag tycker är kul själv än att sitta och klaga och skrika på folk som tävlar.

1684_
2010-02-24, 07:08
Poker, Backhoppning ( anoretiska flygande ekorrar ), wrestling.

feyin
2010-02-24, 08:42
MMA, det är fan inte en sport. Slår sönder varrandra för fan, vad är sportsligt med det?

Nitrometan
2010-02-24, 08:54
MMA, det är fan inte en sport. Slår sönder varrandra för fan, vad är sportsligt med det?

Som hockey, fast utan skridskor och bara två man i taget.