handdator

Visa fullständig version : Ultimata maten?


s@ndberg
2003-09-24, 14:05
Hej!

Jag bor sen en tid i Frankrike. Har finns i mataffarerna nat som kallas Fromage Blanc, alltsa vit ost. Det saljs i enkilosforpackningar for 1,10 Euro, alltsa cirka 10:-. Fromage Blanc ar en vit substans bestar av "forgraddad mjolk" och liknar en blandning av filmjolk och kesella. Det har 0% fett och hela 8% protein... med andra ord riktigt mycket. Jag ater det med flingor om mornarna och blandar ner det i annan matlagning eller bara med sylt efter traningar. Smakar inte sa mycket... milt. Gar inte att blanda ner i saser med fett da det skar sig ratt hart.

Vad sager ni... 80 gram protein for 10 kronor. Later val helt OK. Minns inte ovrigt naringsvarde eller energiinnehall men jag tycker mig ha hittat nat som slar det mesta och som gor de flesta kosttillskott onodiga...

Kommentarer?

s@ndberg
2003-09-24, 14:06
Finns aven i storre forpackningar for lagre priser...

Prankie
2003-09-24, 14:06
Visst är det billig. :)
Dock svårt att äta ett kilo ost bara så där.

s@ndberg
2003-09-24, 14:11
Men man klammer latt en halvliter pa stort. Det rinner, mjukare an kesella och godare.

kharon
2003-09-24, 17:57
Originally posted by Prankie
Visst är det billig. :)
Dock svårt att äta ett kilo ost bara så där.

Det kan väl inte vara så svårt...? Jag smäller i mig ett kg yogurt utan att blinka. Låter som om konsistensen är typ samma..
Ost är gott och 80g protein är 80g protein.

Gräset är alltid grönare på andra sidan. Här i finland har vi typ bara korv och öl i affären. Bara man åker över havet till sverige finns ju miljoners miljoner mer typer av mat.
Proteintillskott är dyrt som fan och utbudet skit. Hittade whey-80 i en affär men det var typ dubbelt dyrare än i sverige.
Psylliumfrön kan man glömma att hitta. Importeras inte ens till Finland. Hittat "psyllium-slem" alltså gelén som bildas runt fröna, men det var blandat med SOCKER så vad fan ska man med det till?!!

Känns som om man bor i Sovjet. Väst-ryssland kallas det... fy fan.

Prankie
2003-09-24, 18:09
Jodå, yougurt och andra drinkbara saker äter jag hur lätt som helst. Även kesella. Var lite osäker med konsistensen. :) Är det som hårdost är det en match att klämma ner 1 kilo. ;)

Megatuttarna
2003-09-24, 18:50
Originally posted by kharon


Det kan väl inte vara så svårt...? Jag smäller i mig ett kg yogurt utan att blinka. Låter som om konsistensen är typ samma..
Ost är gott och 80g protein är 80g protein.

Gräset är alltid grönare på andra sidan. Här i finland har vi typ bara korv och öl i affären. Bara man åker över havet till sverige finns ju miljoners miljoner mer typer av mat.
Proteintillskott är dyrt som fan och utbudet skit. Hittade whey-80 i en affär men det var typ dubbelt dyrare än i sverige.
Psylliumfrön kan man glömma att hitta. Importeras inte ens till Finland. Hittat "psyllium-slem" alltså gelén som bildas runt fröna, men det var blandat med SOCKER så vad fan ska man med det till?!!

Känns som om man bor i Sovjet. Väst-ryssland kallas det... fy fan.


Haha fan va jobbigt, du har inget val, dags att bli alkis

Berry
2003-09-24, 21:01
Dags att flytta till sverige :thumbup:

balder
2004-05-28, 17:55
på tall om billigt protein,
Jag satt precis och räknade på hur många gram protein jag fått per krona jag spenderat på diverse matprylar. Till min förvåning upptäckte jag att mina tonfiskburkar var det klart bästa köpet, (8,6 gram protein/krona) att jämföra med mitt proteinpulver som hamnade närmare 5g/krona)

får bli mer fisk för min del :eating:

ErikWrestlingFreaket
2004-05-28, 22:39
Hur kan något innehålla 0% fett?:confused:

King Grub
2004-05-29, 04:55
Originally posted by ErikWrestlingFreaket
Hur kan något innehålla 0% fett?:confused:

Avrundningens magi? :D

kollle1
2004-05-29, 11:14
Originally posted by kharon


Det kan väl inte vara så svårt...? Jag smäller i mig ett kg yogurt utan att blinka. Låter som om konsistensen är typ samma..
Ost är gott och 80g protein är 80g protein.

Gräset är alltid grönare på andra sidan. Här i finland har vi typ bara korv och öl i affären. Bara man åker över havet till sverige finns ju miljoners miljoner mer typer av mat.
Proteintillskott är dyrt som fan och utbudet skit. Hittade whey-80 i en affär men det var typ dubbelt dyrare än i sverige.
Psylliumfrön kan man glömma att hitta. Importeras inte ens till Finland. Hittat "psyllium-slem" alltså gelén som bildas runt fröna, men det var blandat med SOCKER så vad fan ska man med det till?!!

Känns som om man bor i Sovjet. Väst-ryssland kallas det... fy fan.


hehe kan du också dricka typ 2 liter utan att känna av det?,jag brukar dricka 1 liter fil och typ nåt mer på morgonen