handdator

Visa fullständig version : mellanmålsdrinkar under deff


Pontus
2002-04-24, 22:23
Håller som många andra just nu på o deffar men jag har problem med mina mellanmål. Är i skolan hela dagarna så jag kan inte ta med mig så mycket o kan inte laga till nåt. Funderar på att köpa proteinpulver men det hjälper väl inte så mycket mot mina hungerkänslor. Någon som kan tipsa mig om någon dryck som ger mättnadskänsla. Har funderat på Tonex eller Twinfast, är dom bra?

ToXY
2002-04-24, 22:34
One word PROTEC :D

z_bumbi
2002-04-25, 08:27
Ponta: Beror på vilken diettyp du följer.

Mallan
2002-04-25, 08:36
Tjena Ponta,

Förstår att plugget kan sätta lite käppar i hjulet. Ang. Tonex så är det inte en mellanmålsdryck som "fyller på" utan snarare ett hjälpmedel för att minska i vikt. Detta ska tas 1tim innan måltid samt innan sänggående.
Lycka till!! ;)

blunder
2002-04-25, 08:51
Själv käkar jag 1dl Whey 80 med vatten som mellanmål två ggr dag och en till läggdags. Hungern vänjer du dig med, men det blir en massa pulver under dan. Men lägger man in riktig frukost/lunch/middag går det bra.

muskelbyggarn
2002-04-25, 09:21
Som mellanmål skulle jag inte enbart rekommendera ett vassleprotein...

Protec+ är bra i det avseendet att det både innehåller kasein och lite vassle + en liten del glutamin. Mättnadskänslan är ganska stor då "drinken" tjocknar lite. Beroende på hur mycket kolhydrater och fett du sedan tillåter under din diet så försök ta med något sådant också. Förslagsvis ett äpple och lite jordnötter.


Vänl,,,
Tobbe

Pontus
2002-04-25, 17:30
Har införskaffat en burk twinfast nu. Tyckte det var rätt gott faktiskt och mättande. På burken stode det att det även fungerade som måltidsersättare. Att man kunde ersätta frukost eller lunch med en dryck. Är det någon som gör på det sättet. Tycker det verkar i det futtigaste laget vad gäller födointag. Själv vill jag ha nåt att bita i när det är dags för lunch och inget sörplande.
Käkar för närvarande ca 1900 Kcal per dag(173 cm lång o 70 kg). Har gått ner 2 kg på 10 dagar ungefär.
Hur mycket käkar ni andra under deffen?

Sigtyr
2002-04-25, 20:58
nån som har någon koll på hurvida det kan vara bra att ersätta delar av skolmåltiden (som oftast håller låg kvalitet) med en protein bar eller liknande?