handdator

Visa fullständig version : Va fan! Whey-100


Linus_79
2003-09-24, 13:37
Beställde wehy-100.
Men alla snackar bara om whey-80.
Är jag lurad eller vad?

:MrT: :eek:

EiseltUK
2003-09-24, 13:42
Om du räknar om vad du betalar per gram protein så blir Whey-80 billigare beroende på att råvaran är vassleproteinkoncentrat istället för isolat.

/ Henrik

Flygplan
2003-09-24, 13:53
Fördelen med whey-100 är att det är mindre fett och kolhydrater i den.

Officer
2003-09-24, 13:59
Det kommer tamefan.. inte... göra... skillnad... i praktiken!
Så oroa dig inte. Köp Whey-80 nästa gång, billigare och minst lika bra i praktiken (nåra procentantal hit o dit o nåra extra molekyler eller va fan det nu innebär kommer inte göra skillnad. Kanske för ditt samvete, om du har råd.)

Grahn
2003-09-24, 14:12
GG är lite förvirrade oftast, men pröjsade du för whey-100 och fick fel?
Kolla specen....

Imo e 100 onödigt dyrt för samma grej. Ring och påpeka felet om du betalat för 100 eller stör dig på det.

Linus_79
2003-09-24, 15:07
Jag köpte ett kilo och en separat kolhydrat burk.
Så det var så mycket bra protein som jag som möjligt jag var ute efter.

EiseltUK
2003-09-24, 18:11
Originally posted by Linus_79
Jag köpte ett kilo och en separat kolhydrat burk.
Så det var så mycket bra protein som jag som möjligt jag var ute efter.


Vad betalade du för 1 kg kolhydrater?

Linus_79
2003-09-26, 12:06
STAR NUTRITION -Carbo flex-
Klicka här
SEK 95,20

Snabbfakta:
100% Kolhydrat
(maltodextrin)
Vikt: 1,5 kg
Smak: Lätt citron

Berry
2003-09-28, 10:46
O'BOY -Chokladdryck-
Klicka här
SEK 25,00

Snabbfakta:
90% Kolhydrat
(sackaros)
Vikt: 1 kg
Smak: Choklad

Billigt och tar död på de flesta andra smaker som finns i shakern :)

Ozz
2003-09-28, 11:59
:laugh: :laugh: :thumbup:

ToXY
2003-10-01, 09:11
:D :D :D :D :thumbup:

shirunai
2003-10-01, 11:15
Originally posted by Linus_79
STAR NUTRITION -Carbo flex-
Klicka här
SEK 95,20

Snabbfakta:
100% Kolhydrat
(maltodextrin)
Vikt: 1,5 kg
Smak: Lätt citron

Var inte allt för farligt dyrt då maltodextrin är lite dyrare än druvsocker exempelvis

synd att du köpte whey100 jag köpte det förut också asså vi säger så här äter du precis vad kroppen behöver och tar whey100 istället för whey80 kanske det ger några procent fördel, men då ska du äta precis skit bra kost också annars spelar det nog ingen roll tror jag.

Fartman
2004-01-03, 19:20
tycker inte heller att det var farligt pris för carbo flexen... vafan vanligt sunkigt dextropur går ju för en tjuga per halvkilo så inte var det någon fara...

sen så gräm dig inte så mycket på att du köpte det dyrare Whey-100.. mellanskillnaden mellan 1kg 80 och 100 är väl ungefär som ett skrovmål så...

Fartman
2004-01-03, 19:53
Originally posted by Evelenin Stalinskaja
Har anldrig fattat menighen med att köpa dyrt vassle och kolh. till det. Köp Gainer i stället. Enklare, smidigare och framförallt billigare :thumbup:

det där var väl inte speciellt genomtänkt? det är INTE billigare att köpa sunkiga gainers.. bara att räkna lite, gainerserna har nästan alltid undermåligt med protein, förhållandet mellan protein och kolhydrater brukar vara riktigt dåligt iom att kolhydraterna är den billiga ingrediensen..
ska man köpa en gainer måste man ju liktförbannat köpa extra vassle för att "spetsa" gainern så att man får nog mycket protte
fast visst det funkar också, men det är inte billigare än att köpa vassle och kollisar var för sig även om man köper ett dyrare vassle..

aliquis
2004-01-03, 20:34
Originally posted by Evelenin Stalinskaja
Har anldrig fattat menighen med att köpa dyrt vassle och kolh. till det. Köp Gainer i stället. Enklare, smidigare och framförallt billigare :thumbup:

Blir verkligen en färdig gainer billigare då?

Korgull
2004-01-03, 21:08
det där var väl inte speciellt genomtänkt? det är INTE billigare att köpa sunkiga gainers.. bara att räkna lite, gainerserna har nästan alltid undermåligt med protein, förhållandet mellan protein och kolhydrater brukar vara riktigt dåligt iom att kolhydraterna är den billiga ingrediensen..
ska man köpa en gainer måste man ju liktförbannat köpa extra vassle för att "spetsa" gainern så att man får nog mycket protte
fast visst det funkar också, men det är inte billigare än att köpa vassle och kollisar var för sig även om man köper ett dyrare vassle..

Vad är kilopriset på 1kg whey-100 + 1kg Carboflex jämfört med kilopriset på Gainers pro från samma tillverkare?

Den billigare varianten (exell vassle +socker lr oboy) är inte heller fel, men kilopriset blir ändå detsamma...

EDIT: Kan tilläggas att jag köpte 4 kg gainers pro. Blir alltid billigare vid större köp...

Sparrisen
2004-01-03, 23:39
Gainer pro kostar väl bortåt 12 spänn per portion om jag minns rätt. Köper man en 4 kilos whey-80 hamnar priset på futtiga 3 spänn per portion. Sedan kan man väl käka lite snabba kolisar till det om man inte vill ha en gainer. Själv kör jag dock alltid med gainer efter passet, och whey-80 morgon samt kväll. Mums för chokladsmak... :thumbup: