handdator

Visa fullständig version : Nationella Buffé/all you can eat-tråden


regus
2010-02-18, 09:39
För oss storätare, en landsguide.

Var: Eskilstuna, fristadstorget
Resturang: Bamboo city
Pris: Dagens buffé 69kr, mongolian barbecue (på kvällen) 120 kr
Kommentarer: Buffén är väl okej, "vanlig" asiatisk buffé man kan få tillgång till suschin också (också buffé) om man lägger till någon tia. Mongolian barbecue på kvällen är riktigt grym!

Var: Eskilstuna, kungsgatan (närmast "stan")
Resturang: Pastahuset
Pris: All pasta du kan äta för 45kr
Kommentar: Lite lagom sunkig mat men om man vill bli mätt för billig peng så är det bra. Bra för fattiga studenter.

Var: Eskilstuna, Alva Myrdals gata
Resturang: American Pizza
Kommentar: Lunchbuffé vardagar mellan 11-14 för 74 kronor. Riktigt god pizza. Tre pizzor att välja mellan (vegetarisk+2 till). Samt hur mycket dricka man vill :thumbup:

skaparn
2010-02-18, 10:26
WKB erbjuder fler rätter än jag kan hantera. Det som ligger vid DN-skrapan kan jag rekommendera varmt. Fräscht och mycket. (0 kronor, endast 75 på WKB Norra Station, men den känns lite trång.


Restaurang Torsgatan 21 (vette fasen om den heter så, men det är vad Amica kallar den) vid Bonnierhuset är också en pärla. Tre rätter och mycket fräscht. Endast 80 där också.

I allmänhet så kan jag rekommendera Amica (tror det var Fazer förut). Alla deras ställen håller bra lunchstandard

Petoria
2010-02-18, 16:25
Pizza Hut´s lunchbuffé för 79kr tycker jag är ganska trevlig iaf :D

L-Sami
2010-02-18, 16:33
Var: Valfri Silja/Viking Line båt.
Resturang: Båtbuffén
Pris: ca 300kr + resa. Frukostbuffé ca 100kr.
Kommentarer: Det bästa med hela båtresan när man åker den. Finns mycket att välja emellan, gratis dryck alkoholfritt som öl och vin och hur mycket man än orkar.

Var: Stockholm, Drottninggatan
Restaurang: Bamboo City
Pris: 150kr för mongolisk middagsbuffé, sushi och asiatisk buffé.
Kommentarer: Jag gillar äta där när jag är hungrig och är i Stockholm, smakar bra, men kan vara proppfullt med folk en helgkväll.

mikaelj
2010-02-18, 16:42
Var: Göteborg, Skeppsbroplatsen (vid Lillla Bommen)
Restaurang: Restaurang Bamboo http://www.restaurangbamboo.se/
Pris: 168 kr - ät ihjäl dig.
Kommentar: ingen egen, dock lovord från andra - väldigt bra köttbuffé sägs det.

Tonto
2010-08-07, 11:36
bump. letar buffé i sthlm. tröttnat på mongolian.

skaparn
2010-08-07, 11:44
bump. letar buffé i sthlm. tröttnat på mongolian.

Rice på Nybrogatan har en fräsch buffet till ett rimligt pris på helgen. Inte så vanligt att det är så bra sushi på buffeter men denna är helt ok. Men om du är leds mongolian så kanske varmrätterna är lite för asienmat.

Finns det någon indier som har buffet i Stockholm? Nygräddat nanbröd i buffetversion vore ganska mustigt.

bear.flowertwig
2010-08-07, 11:54
Rice på Nybrogatan har en fräsch buffet till ett rimligt pris på helgen. Inte så vanligt att det är så bra sushi på buffeter men denna är helt ok. Men om du är leds mongolian så kanske varmrätterna är lite för asienmat.

Finns det någon indier som har buffet i Stockholm? Nygräddat nanbröd i buffetversion vore ganska mustigt.

Ouff. Vilken dröm! Eller mardröm :Virro

Inge Enveten
2010-08-07, 12:13
Rose Garden Supreme på Gustav Adolfs Torg i Malmö är att rekomendera. Asiatiskt tema med stor variation, dricka, kaffe och efterrätt (friterad banan & syrap) ingår i priset som ligger på 79 kr om jag minns rätt.

Helt klar prisvärt!

Vunnis
2010-08-07, 21:22
Var: Öland
Restaurang: Lammet och Grisen
Pris: 300+
Kommentar: Grymt med hur mycket lammfilé som helst. *drool* Även om det inte är det enda dom har så var det nog den det slank mer mest av :)
Kort o gott så har dom haft ihjäl massa lamm och grisar som man får gluffsa i sig helt hejdlöst tillsammans med sallad, potatisgratäng eller bakpotatis!

Finns i sälen också, då även med kor *cupid*

Tonto
2010-08-07, 21:31
Rice på Nybrogatan har en fräsch buffet till ett rimligt pris på helgen. Inte så vanligt att det är så bra sushi på buffeter men denna är helt ok. Men om du är leds mongolian så kanske varmrätterna är lite för asienmat.

Finns det någon indier som har buffet i Stockholm? Nygräddat nanbröd i buffetversion vore ganska mustigt.

skall provas på!

Var: Öland
Restaurang: Lammet och Grisen
Pris: 300+
Kommentar: Grymt med hur mycket lammfilé som helst. *drool* Även om det inte är det enda dom har så var det nog den det slank mer mest av :)
Kort o gott så har dom haft ihjäl massa lamm och grisar som man får gluffsa i sig helt hejdlöst tillsammans med sallad, potatisgratäng eller bakpotatis!

Finns i sälen också, då även med kor *cupid*

Låter för bra för att vara sant! Rör jag mig någon gång i livet till Öland ska det slukas lamm!

skaparn
2010-08-07, 21:41
På helgen finns det ju också en rad bruncher att prova. Det kostar ofta en slant, men det brukar vara hög kvalitet. Några tips finns här (http://www.dn.se/sthlm/stans-basta-brunch-1.678830).

Ett aber tycker jag är hetsen dock. Har ätit på Kvarnen två gånger och det var natt och dag. Ena gången rätt lie folk och vi fick sitta bra till. Andra gången proppfullt och vi satt nära köket med slammer och sunkig stank av gammal öl.

Albin Eriksson
2012-06-06, 07:10
Lyfter äldre tråd istället för att skapa ny...

Helgbufféer/kvällsbuffé med större urval av vanlig mat (dvs inte asiatiskt eller pizza), finns det öht att tillgå på svensk mark?
Mindre lunchbufféer är ju vanligt, men jag saknar Las Vegas-stilen med ett större urval olika "vanliga" maträtter och efterrätter.
Allt från spareribs, spagetti till kladdkaka...

Someone?

Piranha
2012-06-06, 07:20
Gemensam nämnare för buffé verkar vara "bamboo".

Så Bambo Palace. Kungsgatan bredvid Golden Hits.

Sushi, kinamat och glassbuffé. pris runt 150... rekomenderas varmt.

Albin Eriksson
2012-06-06, 09:50
Gemensam nämnare för buffé verkar vara "bamboo".

Så Bambo Palace. Kungsgatan bredvid Golden Hits.

Sushi, kinamat och glassbuffé. pris runt 150... rekomenderas varmt.

Nu missade du nog "inte asiatiskt", men Bamboo är helt ok även om jag föredrar Amazing Thai när det kommer till Mongolisk BBQ i GBG.

ceejay
2012-06-06, 10:18
java i uppsala
mongolisk BBQ buffé
pris runt 150kr senast jag var där

Massor av olika kött vilket är trevligt.

OneManArmy
2012-06-06, 10:55
Mobacke / Lilla K i bollnäs.
Lunchbuffe 85:-
Alltid två bufferätter av högre kvalite och rätter man inte ser så ofta på buffebord.
Stoor salladsbuffe med bra grejer som hemmagjord potatissallad, inlagd broccoli, kesoröror, hummus och annat skoj.

Klart bästa lunchen i hälsingland enligt mig själv :P