handdator

Visa fullständig version : super tan ? någon som testat?


jkthn
2010-02-17, 17:37
Jag brukar sola i solarie,e de någon som testat super tan som proteinfabrikken har??

undrar hur bra de är för huden

någon som har erfarenhet av dessa tabletter?

mvh jonny

TehSaxo
2010-02-17, 17:50
Tabletter som gör dig brun?

Trapper Buzz
2010-02-17, 17:56
Det finns ingen ände.

jkthn
2010-02-17, 18:08
jag tycker ocxså de verkar lite för bra,

tsp
2010-02-17, 18:14
Kollar man innehållsförteckningen verkar det ju mest vara blaj. Min gissning är att huden din kommer färgas i en lite orange nyans av betakarotenet i tabletterna. :D Vill du ha valuta för pengarna så kolla upp Melanotan, fast tror det är olagligt i Sverige.

Anton Fräs
2010-02-17, 18:16
Enda som i tablettform som kan få en att se "brun" ut (egentligen orange) är b-karoten. Super tan verkar innehålla lite näringsämnen och nåt rotextrakt som det står så här om:
Angelikaessens och andra utdrag på angelika lugnar irriterad hy genom att påverka nervändarna. Kan vara användbar i behandling av eksem, psoriasis och svampsjukdomar.

(saxat från http://www.shenet.se/ravaror/angelikainfusion.html)

Känns som en skräp produkt.

prOtotype
2010-02-18, 14:14
Köp vanliga tabletter med betakaroten, jag upplever att jag får mer färg, lättare blir brun och får svårare att bränna mig när jag äter det. Och jag är en sådan person som vanligtvis verkligen inte blir brn. Förra sommaren är första gången någonsin som jag lyckats få ordentligt med färg

Wallen
2010-02-18, 14:38
Nån som har en aning om hur mycket Betakaroten morötter innehåller?
Googlade som hastigast upp ett betakarotentillskott, och det innehåller 20mg/dagsdos...
Hur mycket morötter skulle jag behöva tugga i mig för att komma upp i dom mängderna?

Wallen
2010-02-18, 14:45
Hittade svar själv...inte så svårt att googla på även detta kom jag på... ;)

"Större morötter kan du räkna med innehåller ungefär 10 mg betakaroten per 100 gram. 200 gram morötter ger med andra ord just 20 mg betakaroten."