handdator

Visa fullständig version : Blanda Proteinpulver med Sojamjölk?


Moneyline
2010-02-17, 15:55
Som rubriken lyder, någon som provat och blanda med till exempel.. Soja/ris eller någon annan typ av mjölk? *flex*

Numse
2010-02-17, 16:01
Ja

Eddie Vedder
2010-02-17, 16:08
vad vill du veta? Om någon gjort det eller om det finns någon fördel/nackdel med det?

Och i såfall jämfört med vad? Jämfört med vatten eller komjölk?

Tunroth
2010-02-17, 17:55
Ja, funkar helt ok, det står oftast "blanda med 2 dl vätska", = du kan typ likagärna blanda det med öl om du känner för det.

Men som du nu skrev, soya/ris- dryck, om du är allergisk mot mjölk, tänk då på att du blandar med rätt pulver!

Kei Landin
2010-02-17, 18:36
stod i affären i går och höll i både ett paket rismjölk och sojamjölk.

Tänkte att det kunnde vara min lösning på mitt eviga ost-/kalciumproblem. Sedan insåg jag att risprotein inte är fullvärdigt och att sojaprotein inte är lika optimalt som mjölkprotein.

Allt slutade med att jag inte köpte någonting!

siimon89
2010-02-17, 18:53
stod i affären i går och höll i både ett paket rismjölk och sojamjölk.

Tänkte att det kunnde vara min lösning på mitt eviga ost-/kalciumproblem. Sedan insåg jag att risprotein inte är fullvärdigt och att sojaprotein inte är lika optimalt som mjölkprotein.

Allt slutade med att jag inte köpte någonting!

Du får ju i dig fullvärdiga proteiner av vasslet ändå så det spelar väl ingen större roll.

Kei Landin
2010-02-17, 19:05
Du får ju i dig fullvärdiga proteiner av vasslet ändå så det spelar väl ingen större roll.

yes det stämmer, men min beslutsångest tog över förnuftet! nu sitter jag hemma med varken det ena eller andra, och mjölken är slut. Får blanda med vatten i kväll *slap*

Kischen
2010-02-17, 20:59
yes det stämmer, men min beslutsångest tog över förnuftet! nu sitter jag hemma med varken det ena eller andra, och mjölken är slut. Får blanda med vatten i kväll *slap*

Varför köpa ris eller soja om du kan dricka med mjölk?

Kei Landin
2010-02-17, 21:14
Varför köpa ris eller soja om du kan dricka med mjölk?

efter att ha analyserat mitt dagliga kalciumintag och kommit fram till att det överstiger det rekommenderade dagliga intaget mångfaldigt tänkte jag ersätta mjölken med något annat.
Nu utesluter jag ju själv inte mjölk på något sätt eftersom jag gillar det och tycker att det är onödigt att stressa upp sig bara för att ett högt kalciumintag har visat sig att potentiellt kunna leda till prostatacancer. Men eftersom jag tycker att både soja-/havremjölk är gott så fick jag samma idé som trådskaparen.

tsp
2010-02-18, 15:17
stod i affären i går och höll i både ett paket rismjölk och sojamjölk.

Tänkte att det kunnde vara min lösning på mitt eviga ost-/kalciumproblem. Sedan insåg jag att risprotein inte är fullvärdigt och att sojaprotein inte är lika optimalt som mjölkprotein.

Allt slutade med att jag inte köpte någonting!

Marcus i affären: Ris eller soja? Ris eller soja? Ris eller soja? RIS ELLER SOJA? GAAAH ÄR JU FÖR HELVETE INTE OPTI!!! *gah!* (välter en kundvagn och stormar ut ur affären)

Genin
2010-02-18, 17:08
alpro soya med banan whey-80 = har nog aldrig vart så nära på att spy! :D Nej jag håller mig till vatten haha. Funkar säkert med någon annan smak tho!