handdator

Visa fullständig version : Kryper under huden.


Shakemynuts
2010-02-16, 00:33
På ett specifikt ställe på ena skulderbladet, precis under där nackmuskeln går kryper det under huden, ganska ofta. Ibland inte alls såvitt jag vet, ibland flera flera gånger i timmen och så börjar jag klia där.

Någon som kan ha någon aning om vad det kan va? Kommer jag dö? Har jag ett djur som lagt äckliga ägg under huden på mig? *cry*

ceejay
2010-02-16, 00:34
Botfly!

John M
2010-02-16, 00:40
På ett specifikt ställe på ena skulderbladet, precis under där nackmuskeln går kryper det under huden, ganska ofta. Ibland inte alls såvitt jag vet, ibland flera flera gånger i timmen och så börjar jag klia där.

Någon som kan ha någon aning om vad det kan va? Kommer jag dö? Har jag ett djur som lagt äckliga ägg under huden på mig? *cry*


Just precis när jag läste det här så hände samma sak med mig :D

Kan det vara musklerna som drar ihop sig på något sätt? Har tränat idag nämligen.

Det är förmodligen inget djur som lägger ägg :)

Shakemynuts
2010-02-16, 00:48
Jag har inget hål där för en larv iallafall.
Det gör inte ont, det syns ingenting. Det bara kryper till, på ett underligt sätt. Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt. Som att det kraftigt "ryser till" väldigt koncentrerat till just den punkten.

Detta händer oavsett om jag tränar/tränat eller inte, gäller även flera veckors uppehåll.

Trapper Buzz
2010-02-16, 01:49
http://i849.photobucket.com/albums/ab52/TrapperBuzz/alien_1.jpg

Doctor Snuggles
2010-02-16, 01:58
http://en.wikipedia.org/wiki/Fasciculation

Ajin
2010-02-16, 02:07
Låter som insektsägg. HEHE.

schmecker
2010-02-16, 02:08
http://en.wikipedia.org/wiki/Delusional_parasitosis

eller vänta nu... wikipedia länken ovan var kanske mer trovärdig ;)

Pillert
2010-02-16, 03:22
Fast jag vet inte vad jag föredrar av larver som lägger ägg under huden eller någon eller flera av dessa sjukdomar/åkommor.

* The origin of most cases is at present unknown and usually inconclusive, has therefore been given the title benign fasciculation syndrome.[1]
* Neuromyotonia/Isaacs syndrome
* Lower motor neuron lesion
* Werdnig-Hoffman disease
* Amyotrophic lateral sclerosis (Very Rare)
* Kennedy disease
* Organophosphate poisoning
* Benzodiazepine withdrawal
* Magnesium deficiency (which can be caused by stress)
* Myalgic Encephalomyelitis
* Dehydration
* Fatigue
* Lyme Disease
* Myasthenia Gravis
* Rabies

:Virro

Shakemynuts
2010-02-16, 13:44
AAhhh! Inga aliens i mig tack. *grr*

Det är iallafall inga vanliga muskelryckningar, men det här med att det är specifika muskelfibrer låter väl lite troligare. Undrar om detta kan va ett problem.

Kennedy's syndrom är det fullt möjligt att jag har.

Doctor Snuggles
2010-02-16, 14:20
AAhhh! Inga aliens i mig tack. *grr*

Det är iallafall inga vanliga muskelryckningar, men det här med att det är specifika muskelfibrer låter väl lite troligare. Undrar om detta kan va ett problem.

Kennedy's syndrom är det fullt möjligt att jag har.

Det kan också kännas som "vibrationer" eller retningar/ilningar o dyl.
Eftersom du nu dessutom gissar på tumör så tror jag det är BFS

Shakemynuts
2010-02-16, 14:21
Det kan också kännas som "vibrationer" eller retningar/ilningar o dyl.

Fick det exakt nu och tänkte "kika om nån svarat kanske" klickar och så är det just som "vibrationer" jag känner när jag klickar upp tråden.

Bleh