handdator

Visa fullständig version : Mitt träningsschema


childman
2010-02-15, 12:59
Pass 1:
Löpning till gym
Allmän uppvärmning
Frivändning 3x8
Benböj 3x10
Vadpress 3x15
Höftlyft på bänk/boll 3x15/ben
Löpning från gym

Pass 2:
Löpning till gym
Allmän uppvärmning
Bänkpress 3x10
Latsdrag 3x12
Axelpress 3x12
Sit-ups 3x20 m. vikt
Rygglyft 3x15 m. vikt
Löpning från gym

Pass 3:
Löpning till gym
Allmän uppvärmning
Bicps 3x10
Tricepsdrag 3x10
Bänkpress med hantlar 3x10
Mag-maskinen 3x15 m. egen vikt
Sit-ups sneda 3x20 m.vikt
Rygglyft 3x15 m.vikt
Löpning från gym

Pass 4:
Uppvärmning
Löpning i ca 30 minuter
Streching

Pass 5:
Cykla till gym
Allmän uppvärmning
Frivändning 3x8
Benpress fram 3x10
Benpress bak 3x10
Utfallssteg 3x8/ben m.
Sit-ups 3x20 m. vikt
Rygglyft 3x15 m. vikt
Cykla från gym

Pass 6:
Uppvärmning
Löpning i ca 30 minuter
Streching

Vad tycker ni om det? Ge positiv & negativ kritik.
Det jag vill uppnå är att få bort underhudsfett, för att sedan bygga muskler allt eftersom. Spelar hockey och vill inte gå ner i vikt.

Det som gäller vid mat är: Ingen läsk, inget godis! Annars allsidig kost.
Äta CLA-tabletter 3ggr/dag samt Omega 3-tabletter varannan dag.

Numse
2010-02-15, 13:05
Det jag vill uppnå är att få bort underhudsfett, för att sedan bygga muskler allt eftersom. Spelar hockey och vill inte gå ner i vikt.

För att bränna fett så måste du ligga på ett underskott av kalorier och alltså också gå ner i vikt.

childman
2010-02-15, 13:08
För att bränna fett så måste du ligga på ett underskott av kalorier och alltså också gå ner i vikt.

Jag vet att jag behöver ligga på energiunderskott, visst jag kommer tappa vikt om jag tappar underhudsfett. Inte spec. mycket jag vill tappa utan jag vill bara se mer vältrimmad ut.

Welander
2010-02-15, 13:37
När du har dina löp pass, dvs pass 4 och 6, springer du dem för kondition eller för att få bort underhudsfettet? Eftersom du är hockeyspelare så bör du redan ha en god kondition så dra ner på tempot lite och springa i 60 minuter istället för 30.. mer underhudsfett bort då istället för starka benmuskler samt större hjärta :)

childman
2010-02-15, 13:48
Ja, det är både och. Löpningen är till för både underhudsfettet och konditionens skull.
Man kanske ska köra längre tid nu på vårkanten för att sedan börja köra intervaller senare på sommaren...? Vad tycker ni?