handdator

Visa fullständig version : Vad tycks om mitt schema?(nybörjare)


SPEKTRUM
2010-02-14, 21:34
Tja

Har tränat på gym nu i cirka 4veckor så nu tänkte jag ta nästa steg och bli lite mer seriös. Jag har gjort ett schema 4dags splitt som jag tänkte följa.

Skulle gärna vilja ha lite tips och kritik på det så jag vet vad som kan förbättras

Trännings bakgrund: spelat fotboll och innebandy typ hela livet så jag har väll ganska bra grundfysik men är inte alls tränad nu då jag lagt av med både fotbollen och bandyn.

16år(93:a)
180 lång
~62kg

DAG - 1 Ben Bål Övningar: Uppvärmning, 10min. Knäböj, benspark, liggande lårcurl, benpress, utfall, vadpress. Situp, snea situps, omvända situps, situps på pilates. SPRINGA 20min.

DAG - 2 Axlar Bröst Nacke Övningar: Uppvärmning, 10min. Militärpress, axelpress i maskin, hantellyft åt sidan, liggande drag åtsidan. Bänkpress, lutande bänkpress, hantelpress, armhävningar. Shrugs.

DAG - 3 VILA

DAG - 4 Rygg Underarmar Övningar: Uppvärmning, 10min. Chins, latsdrag med v-grepp/latsdrag,rygg pull downs, sittande rodd. Marklyft, hyperextensions. Hanledscurl, omvända hanledscurls(roll-up).

DAG - 5 VILA

DAG - 6 VILA

DAG - 7 Biceps Triceps (Bål/Mage) Övningar: Uppvärmning, 10min. Hantelcurl i maskin, hantelcurl, alternativa hantelcurl. Smal bänk, kabel-pushdowns, hantelpress ovanför huvudet.

Kosttillskott - Gainer Pro, 90g per dag, efter träning eller på kvällen vid vilodagar.

Tack på förhand :)

svetter
2010-02-14, 21:36
ser sådär ut måste jag säga

Mineur
2010-02-14, 21:40
10min uppvärmning dan efter benpasset kanske inte blir någon höjdare, om du ska springa elr liknande iaf

hugok
2010-02-14, 22:09
Det är någonting som förvirrar mig, vadå 3Vila, 5Vila och 6Vila?:O

Dag 3: vila
Dag 5: vila
Dag 6: vila

hugok
2010-02-14, 22:12
Jag hade dragit ned på antalet övningar och istället kört halvkropp:
dag 1:Underkropp
dag 2:Överkropp
dag 3:vila
dag 4:vila
dag 5:Dragövningar(rygg/biceps) och ben
dag 6:Pressövningar(bröst/axlar/triceps
dag 7:vila