handdator

Visa fullständig version : statisk träning


hampusss
2010-02-14, 20:12
Hej, jag var i kittelfjäll förra helgen och åkte bräda och det blir ju sjukt jobbig statisk träning för speciellt framsida lår och vader.

Min fundering var, när har man nytta av statisk träning ? Ger det något att träna det för tex styrketräningen ? :D

Gondul
2010-02-14, 20:53
Jag är ett fan av statisk träning. Jättehärligt att få ta i en längre tid, för att sedan få slappna av en liten stund. Dock tror jag inte den är lika effektiv som dynamisk träning.

Vad jag har förstått så är statisk träning mer för uthålligheten för musklen, men stärker inte musklen så mycket. Mer detaljerad fakta kring statisk träning överlämna jag till någon som är mer kunnig.

vasslefranmjolk
2010-02-14, 23:31
Min fundering var, när har man nytta av statisk träning ? Ger det något att träna det för tex styrketräningen ? :D

När man sysslar med exempelvis en idrott som innehåller statiska moment... Kan förbättra mjölksyretåligheten.

hampusss
2010-02-15, 16:03
När man sysslar med exempelvis en idrott som innehåller statiska moment... Kan förbättra mjölksyretåligheten.

Så om vi säger att jag är en tex 800m löpare och vill förbättra mjölksyretåligheten kan statisk träning vara ett bra sätt ?

aox
2010-02-15, 16:17
från bodybuilding.com




Stretch:


In the opening we mentioned the animal study that got a 300 percent increase in muscle mass in only one month. The only form of muscular stress that was used in that experiment was progressive stretch overload. The scientists gradually increased the resistance on a bird's wing in an extreme stretch position over the course of a month of "workouts."

The scientists believe that extreme muscle growth occurred due to hyperplasia, or muscle-fiber splitting:

"Using this approach produced the greatest gains in muscle mass ever recorded in an animal or human model of tension-induced overload, up to 334 percent increase in muscle mass with up to a 90 percent increase in fiber number!" [Antonio and Gonyea. Med Sci Sprts Exerc. 25: 1333-45. (1993)]

In other words, the researchers are saying that a lot of the triple-size muscle gain was due to fiber multiplying rather than expanding. But do you really care how it happened? You just want it to happen to your muscles—now! And that means using progressive stretch overload at almost every workout.

Mild freehand stretches or yoga-party routines won't do it; you have to have an overload component, which means weights (think heavy dumbbell flyes). Like midrange exercises, stretch-position moves also generate considerable force.