handdator

Visa fullständig version : Tips på äventyr i sverige.


champion
2010-02-14, 19:35
Nån som har nått tips på äventyr man kan göra i Sverige på sommaren?
Det får max kosta 2000kr

All tips är bra tips *popcorn*

emi23j
2010-02-14, 20:07
- Cykla sverige runt (eller bara från ena änden till andra)
- Vandra hela kungsleden
- Paddla från source to see i någon våra outbyggda älvar
- Överlevnadsvecka i fjällen
- Paddla Östersjö kusten
- Ta dig Sverige runt på under 2000,- (stor utmaning och säkert grymt äventyr)
- Gå genom Sverige, ala fylking och aschberg.
- Cykla hela Sverige leden
- Tälta/fiska någonstans.

emi23j
2010-02-14, 20:10
lite påfyllnad:

- Åka moped genom Sverige
- Paddla göta kanal
- Gå runt vänern, eller vättern (och tälta)
- Jobba dig genom landet på något sätt. typ olika festivaler eller något sånt.

spann
2010-02-14, 20:12
vindsurfa
forsränning
grogg-paintball

_slipknot1_
2010-02-14, 21:49
Forsränning ska jag nog testa på i sommar om någon vågar följa med. Verkar riktigt kul.

Snobbe
2010-02-14, 21:52
Fallskärmshoppning. Kostar runt 2k lite mer kanske. Lätt det coolaste jag gjorde förra sommarn och om jag har råd i år ska jag nog dra kurs så jag får hoppa ensam.

Hemi
2010-02-14, 21:59
Fallskärmshoppning. Kostar runt 2k lite mer kanske. Lätt det coolaste jag gjorde förra sommarn och om jag har råd i år ska jag nog dra kurs så jag får hoppa ensam.

Det finns kurser på flygvapenfrivilliga tror jag. Man gör 12 hpp(?) sedan har man ett internationellt certifikat. Hade jag tid och pengar och bodde i Sverige så skulle detta bli ett projekt tror jag. Kasta sig ut ur ett flygplan, det är i samma klass som ärr från isbjörnsklor, förfrusen d**k, och kroppsamöba.

Mopedturen kändes äventyrlig, tänk vad mycket folk man skulle träffa. Göra en rejäl kartplanering först så man inte missar några kultiga fik och glesbyggda verkstäder.

Vilken moppe? En gammal Svalan kanske, eller Puch Dakota? Fast man skulle få tanka rätt ofta.

Fettecke
2010-02-14, 22:01
lite påfyllnad:

- Åka moped genom Sverige
- Paddla göta kanal
- Gå runt vänern, eller vättern (och tälta)
- Jobba dig genom landet på något sätt. typ olika festivaler eller något sånt.

http://op.se/berg/1.1182059

Tips är http://www.couchsurfing.org/ om du ska ut och resa i sverige, helt jävla fantastiskt säger jag bara =), på så vis räcker dina 2000 ganska långt!

Saken är den att i varje stad/by/håla du bor i så finner du vänskap, ta tillvara på den och låt din "värd" ta med dig och visa dig saker som du annars aldrig hade upplevt... oftast till väldigt låg kostnad ;)