handdator

Visa fullständig version : Fråga till er som är insatt i wrestling.


petah
2010-02-14, 17:33
Satt o lyssnade på p3 på vägen hem ifrån affären alldeles nyss.

Det var en intervju med en av få (vad det verkade som) aktiva tjejer i Sverige som håller på med wrestling.

De pratar lite om det ena och det andra och plötsligt frågar reportern om det verkligen skulle funka "på riktigt" med matcher killar mot tjejer, då killar ofta är större och starkare.

Då tänkte jag haha nu kommer han få skit för att han säger att det är påhittat.

Tjejen svarar direkt i stil med,

-Ja, det är ju lättare såklart nu när det är teater, men i vissa fall skulle det nog gå på riktigt.

Wtf?

Får aktiva wrestlare verkligen säga att det är påhittat? Det trodde då inte jag. Trodde alla wrestlare fått skriva på nått kontrakt eller nått?

hugok
2010-02-14, 18:03
Men det är ju allmännt känt, finns knappt en kotte i Sverige som tror att det är på riktigt. Men det som verkar intressant är om teknikerna skulle funka på riktigt som (vad jag förstod) det verkade i texten.

Scar
2010-02-14, 18:06
Även om jag säkerligen tror att vissa moment inom wrestlingen lär göra ganska ont så måste man ju fan vara helt pantat om man tror att det är på riktigt- Jag menar vart fan är blodet? Blåmärkerna? Brutna ben?

petah
2010-02-14, 18:07
Men det är ju allmännt känt, finns knappt en kotte i Sverige som tror att det är på riktigt. Men det som verkar intressant är om teknikerna skulle funka på riktigt som (vad jag förstod) det verkade i texten.

Ja visst är det allmänt känt, men jag trodde inte aktiva wrestlare fick medge det, det var det som det handlade om.

petah
2010-02-14, 18:08
Även om jag säkerligen tror att vissa moment inom wrestlingen lär göra ganska ont så måste man ju fan vara helt pantat om man tror att det är på riktigt- Jag menar vart fan är blodet? Blåmärkerna? Brutna ben?

Ännu en som missar vad jag är ute efter, förklarade jag mig så dåligt?

Scar
2010-02-14, 18:10
Ännu en som missar vad jag är ute efter, förklarade jag mig så dåligt?

Nej, men ser inte varför de inte skulle få berätta något som ALLA som inte är dumma rednecks vet. Det skulle ju också bara låta patetiskt att börja argumentera emot något som är så himla uppenbart.

Apos78
2010-02-14, 18:59
Wrestlingvärlden skulle nog tappa en hel del brottare om man var tvungen att spela med även utanför ringen. Lite som att dramatenskådisarna inte skulle få säga att pjäsen endast är påhittad. Det är för uppenbart för att det ska behövas ett kontrakt på just det.

Verbatim
2010-02-14, 19:06
Även om jag säkerligen tror att vissa moment inom wrestlingen lär göra ganska ont så måste man ju fan vara helt pantat om man tror att det är på riktigt- Jag menar vart fan är blodet? Blåmärkerna? Brutna ben?

Blod och blåmärken händer ju rätt så ofta, även brutna ben händer ibland. Ibland är dessa brutna ben, blod med mera endast effekter/storylines, ibland inte.

Scar
2010-02-14, 19:08
Blod och blåmärken händer ju rätt så ofta, även brutna ben händer ibland. Ibland är dessa brutna ben, blod med mera endast effekter/storylines, ibland inte.

Ja det är klart att det säkert gör rätt ont ibland. Har läst någonstans att många wrestlers missbrukar smärtstillande för att dämpa smärtan lite men om man jämför hur köttig någon ser ut efter en MMA-match så är det ju ingenting.

Verbatim
2010-02-14, 19:11
Rock n roll.

http://bibliotekstipset.files.wordpress.com/2009/11/foley.jpg

dream_theater_
2010-02-14, 21:24
F3yyjwTe0aw