handdator

Visa fullständig version : Vad har styrketräningen gett er?


pelle
2010-02-14, 16:57
Det kanske finns någon rolig histora ute där bland folket? :)

Styrkesträningen har gett mig större självförtroende och fler vänner. Även en lättare muskelskada, men det skiter jag i :P

LoTiX
2010-02-14, 16:59
Lite muskler och massa fett.

08-dude
2010-02-14, 17:01
Det har gett massa, massa och mer massa och självklart även ökat självförtroendet.
Då jag även tränat ren under alla år så har det även gett mig ett utmärkt hälsa.
En viss fysisk trygghet har det också gett mig.
Ökad kropps och kost kännedom.
Sist men inte minst även mycket kompisar.

18 år.

Lövbiffen
2010-02-14, 17:05
En hel del skador och mindre massa än vad man hoppats på.

hahavaffan
2010-02-14, 17:07
*****.

Mental
2010-02-14, 17:10
Träningsvärk.

Scar
2010-02-14, 17:12
En starkare och estetiskt vackrare kropp, bättre självförtroende och lite struktur på vardagen. Känss även som man bemöts med lite mer respekt från andra människor när man är lite större än en medelsvensson.

snej
2010-02-14, 17:12
Ett liv.

eternallord
2010-02-14, 17:15
Ont i ryggen...



Men även schysstare fysik och bättre självförtroende! :)

saab900
2010-02-14, 17:17
10+ extra kvalitetskilon
Mindre fritid
Har alltid träningsvärk någonstans
Högre matutgifter
Större medvetenhet och kunskap om kost och träning
Snäppet högre fettprocent på vinterhalvåret än tidigare

Jag kände mig "piggare" när jag enbart löptränade, men jag värderar känslan av att vara starkare högre.

dream_theater_
2010-02-14, 17:18
Vette fan. Lite mer muskler, massa jeans mindre... Nån snäll kommentar då och då kanske.

MasterChief
2010-02-14, 17:21
Från asocial, utmobbad, ensam och psykiskt nerkörd i botten till...tja...en rätt normal kille.

Träningen gav mig en otolig skjuts i slutet av ungdomen. Nu betyder den dock inte så mycket.

minishcap
2010-02-14, 17:23
Axelskada, medlemsavgifter, avgifter för kosttillskott, svettiga kläder, kläder man vuxit ur...

Kimball
2010-02-14, 17:25
8-10kg muskler, mindre BF
Nästintill en ny livsstart back in the days
Bättre vardagsstrukturering
Bättre insikt kring träning, mat och kroppen
En del ***** I guess
Diskbråck
Nackproblem

Fördelarna väger upp problemen any day ^^

young_george
2010-02-14, 17:26
Att alla kläder blivit mindre.

ManuelIT
2010-02-14, 17:26
Mycket positivt och även en del negativt

Godfella
2010-02-14, 17:29
Punani.

Numse
2010-02-14, 17:36
Bara positivt från min sida. Välmående både psykiskt och fysiskt, självförtroende, polare, kunskap, snygg stjärt.. you name it

Eddie Vedder
2010-02-14, 17:38
Vette fan. Lite mer muskler, massa jeans mindre... Nån snäll kommentar då och då kanske.

Vi hade ju aldrig träffats och blivit vänner annars.*cupid*

Jockefoten
2010-02-14, 17:41
Hmm

Skadad disk
Massvis med småskador som avlöser varandra.
Tappat kontakten med de flesta vänner
Massa kunskap om kroppen.
Mindre ligga
Större/starkare och i mitt tycke finare kropp
Slitna handflator.

Och då har jag bara tränat i 3 år. Hoppas listan är längre om 10!

MasterChief
2010-02-14, 17:49
Att alla kläder blivit mindre.

Wow, det var rätt märkligt.

Numse
2010-02-14, 17:54
Tappat kontakten med de flesta vänner
Mindre ligga

Tar din träning så mkt tid?

drakfelt
2010-02-14, 17:55
något schysstare kropp
färre kläder
mindre pengar
struktur
självdisciplin
ett större socialt nätverk

hugok
2010-02-14, 17:57
+
Nästan 40 kg hittills
Bra självförtroende
Mer respekt
Fysiskt välmående
En ball "image"

-
En del fett
Nykterhet
Mindre tid

Timme
2010-02-14, 18:00
drar en del i mark ;)

von huff
2010-02-14, 18:00
Kostat pengar
gett sämre hälsa (eget fel dock)
övervikt (eget fel såklart, bulk ftw)
Glädje
Blivit ok i fyllearmbrytning

Baan
2010-02-14, 18:00
Väldigt mycket skulle jag säga. En del tid läggs ju på träning och saker däromkring, såsom mat men även sådant som man egentligen inte behöver hålla på med men som kommer med intresset. Kolozzeumspammande t.ex. :) Om man tänker så har träningen format livet väldigt mycket.

Yes
2010-02-14, 18:03
Disciplin, vilja, självförtroende, bättre hälsa, större besep och snyggare kropp.

johanhej
2010-02-14, 18:04
+ Snyggare kropp, bättre hälsa, en hobby, bättre självförtroende, fler vänner och antagligen mer flickor.

- Mindre pengar pga klädköp

Poxeman
2010-02-14, 18:14
Bättre självkännedom
Anatomikunskaper
Kost- och näringslära
Vänner
En kul hobby

hugok
2010-02-14, 18:16
En arg morsa...

tp_88
2010-02-14, 18:32
Massa skador, löjligt lite muskler i förhållande till insatsen, mindre pengar i plånboken men också väldigt, väldigt många roliga stunder.

Baan
2010-02-14, 18:34
Massa skador, löjligt lite muskler i förhållande till insatsen, mindre pengar i plånboken men också väldigt, väldigt många roliga stunder.

Undrar om det finns någon (ren) byggare som byggt ett tag som inte håller med :D

Scar
2010-02-14, 18:37
Styrketräningen verkar ju ha gett fler negativa än positiva saker till de flesta här eller så kanske det blev lite coolt att säga att man enbart skadat sig, blivit fet, torskat alla pengar och inte fått några muskler efter att den första gjorde det..

olander08
2010-02-14, 18:39
En helt okej grund att inleda klättringen med, några vänner som delade intresset, ökad kunskap om träningslära och lite annat smått och gott.

snej
2010-02-14, 18:41
En sak som träningen har gett mej, är ett otroligt kraftigt beroende. Tror att beroendet psykiskt av träningen är bra mycket starkare än någon drog. Har iof aldrig varit helt torsk på någon drog men jag har testat det mesta i yngre dar och ingenting kan jämföras med beroendet av styrketräningen. Tack och lov.

tp_88
2010-02-14, 18:41
Undrar om det finns någon (ren) byggare som byggt ett tag som inte håller med :D
Antagligen inte, när man tänker på det så är det skrämmande egentligen. För 4-5år sedan peakade min opti-nojja, jag hade med mig kvarg/vassle (dat dere +50) och bröd till alla kompisar om jag skulle vara borta längre än 4h, missade i princip inga pass eller mål osv osv. Nu har jag en lite mer sansad approach till det hela men lägger ändå ner en hel del tid/pengar på träning och mat. När man tittar i spegeln ser det fortfarande ut som skit dock.

oTure
2010-02-14, 18:46
Jag har bara positivt om träningen...håller mig borta från sprit och droger, har eliminerat mina slitageskador från jobbet, stärkt min rygg och förbättrat min hållning, fixat mitt glasknä.

Piranha
2010-02-14, 18:50
Otaliga par jeans spräckta i röven.

Massor av superbra vänner som jag träffat genom träningen / tävling, kunskap om kost / näring jag kommer ha glädje av resten av livet.

Hank
2010-02-14, 18:55
Jag har blivit starkare och fått mer muskler, vilket väl är målet antar jag. Dock har jag inte fått någon positiv respons för det utan snarare tvärtom och de flesta jag känner tycker inte jag får bli större för då ser det äckligt ut...

Sen har jag för övrigt drabbats av en ganska ohälsosam optinojja, typ träning före allt.

Jag har växt ur hela min garderob och att ersätta den kommer att bli en mycket dyr affär när jag väl tar tag i det.

Träningsvärken är väl en annan sak som inte heller är så bekväm, har också ofta ont någonstans.

Finns egentligen inte så mycket positivt med det :D, förutom att jag gillar att träna väldigt mycket.

Sniggel
2010-02-14, 19:22
Mer muskler
En hobby
Hälsosamma vanor som tillkommit
Ett ökat intresse för kost
Mindre fett på kroppen

oTure
2010-02-14, 19:22
just det ja, blivit en cm kortare

Jagärsvag
2010-02-14, 19:25
Inget positivt. Försöker att skära ner på träningen och leva ett normalt liv.

coxie
2010-02-14, 19:26
Möjligheten att äta och dricka vad jag vill utan att bli tjock, och lite pussy.

Aldrig tyckt det är roligt att träna men det är utan tvekan vettigt investerad tid.

Liven
2010-02-14, 19:41
Minus: - Led av såkallad "optinoja" under en för lång tid. Att aldrig missa ett pass, äta rätt hela tiden, sova rätt hela tiden. Åt aldrig nåt som ansågs onyttigt. Blev väldigt osunt. Som många andra här ser man, skönt att man inte var ensam om det i alla fall.

- Min flickvän, familj, vänner blev drabbade.

- Ekonomin rasade totalt.

- Diverse småskador.

Plus: - Har nu en mycket sundare syn på det hela, tar hela saken lättare. Anser inte att det är värt alla uppoffringar man får göra om man hela tiden vill öka.

- Det är roligt.
- Fått mer muskler och en snyggare kropp
- En starkare kropp
- Lärt mig en massa om kost, träning, kropp, stretch mm

C.E.J.
2010-02-14, 19:44
Isolation och färre vänner :thumbup:

Mago
2010-02-14, 19:52
En jävligt het kropp..
Glädje! Jag tycker det är svinkul att träna och jag mår bättre utanför gymmet också, både kroppsligt och själsligt.

Timme
2010-02-14, 19:57
När man tittar i spegeln ser det fortfarande ut som skit dock.

är det inte för att du jämför dig med roidade freaks?

Jag vill se ut som Arnold men ja, riktigt så blir det kanske inte :P

skaparn
2010-02-14, 20:07
32 cm gunz

dream_theater_
2010-02-14, 20:35
Vi hade ju aldrig träffats och blivit vänner annars.*cupid*

Det viktigaste av alla skäl!:)

häftig
2010-02-14, 20:37
+ Muskler
Styrka

-
Finnar
Mindre tid för ett socialt liv
Kläder som inte längre passar

Värt det? Ja självklart! *flex*

inzie92
2010-02-14, 21:39
+
Bra mycket sundare/snyggare kropp, 20 kg lättare och bra mkt större
Som ett direkt resultat av det har jag även fått:
Otroligt mycket bättre självförtroende
Fler vänner
imagen som gymnörden går hem rätt ofta

-
Skador i korsryggen och höger axel
imagen som gymnörden ses som nördig ibland

Sebbe_H
2010-02-14, 22:54
Glädje, välmående, + 20kg, bättre självförtroende vilket också resulterat i damer. Ett långt mycket bättre liv helt enkelt.

Hade det inte vart för träningen så vet jag inte alls hur mitt liv skulle sett ut idag. Träningen räddade mig faktiskt.

Dreas
2010-02-14, 23:11
Lite muskler och massa fett.+1 Sen mindre med jeans, mindre garderob överlag. Mer styrka, påväg till lägre bf, bättre koll på kosten, bättre struktur på dagen. KOLOZZEUM!

häftig
2010-02-14, 23:19
Punani.

Och där kom den! *popcorn*

Loke
2010-02-14, 23:19
En mening med tillvaron.

Snackade just med min polare om det idag, gymträning är bra för det ger en sorts framgång som pengar och utbildning inte ger. Styrkan jag vinner på gymmet består vad som än händer i världen. Det tycker jag gör att den känns mer meningsfull. Minns att när jag gick på gymnasiet så tänkte jag ofta på hur meningslöst det kändes med skolan, men att framgångar i gymmet gjorde att tiden inte kändes helt bortkastad.

Huffo the A-LagaRe
2010-02-14, 23:19
På gymmet:
Fick jag ganska många vänner, sabbade jag ryggen, började jag snusa, lärde jag mig hur jävla tråkig styrketräning är.

mini
2010-02-14, 23:20
Det främsta det gett mig är mina bästa vänner. Sjukt värt.
Jag har också fått en stark kropp som sällan går sönder, ett starkare och bättre psyke och en mindre bräcklig självkänsla samt ett roligt och lärorikt jobb. Vore det inte för träningen vete sjutton vem jag varit idag.

EkarN
2010-02-14, 23:33
En säkerhet i mig själv jag säkerligen inte haft annars. Och dessutom indirekt en massa trevliga bekantskaper via kolozzeum!

The Swedish Oak
2010-02-14, 23:37
LOQA-Kbz1Q4

Styrketräning har gett mig "the power". :hbang:

För att övergå till det seriösa så har träningen som resulterat i muskler gjort att jag gillar mig själv lite för mycket. Blir en del tid framför spegeln, men försöker dölja det så gott jag kan så folk inte ser mig som en douchebag.

...Och ett allmänt välmående.

jocke12
2010-02-14, 23:41
LOQA-Kbz1Q4

Styrketräning har gett mig "the power". :hbang:

För att övergå till det seriösa så har träningen som resulterat i muskler gjort att jag gillar mig själv lite för mycket. Blir en del tid framför spegeln, men försöker dölja det så gott jag kan så folk inte ser mig som en douchebag.

...Och ett allmänt välmående.

Trodde att det bara var high-end-hjullastare som gav power.

_slipknot1_
2010-02-15, 00:02
Det har gett mig en större k*k. Öl-mage och många roliga stunder.
Nu väntar jag bara på att musklerna ska växa också.

tsp
2010-02-15, 00:27
Typ ett genomsnitt av vad alla ni andra skrivit. :)

Fatalist
2010-02-15, 00:31
Msn-bilder som leder till ligg.

1911
2010-02-15, 00:34
När jag tränat hårt en längre period så känner jag att jag kan festa riktigt löjligt hårt under en viloperiod på 4-5 dagar, vilket brukar resultera i rätt roliga händelser.

Rahf
2010-02-15, 07:30
Från snudd på självmordsbenägen med motorikproblem, till otroligt utåtriktad, säker i sig själv och med en uppskattning för livet. Det är då inte bara träningen, men väl den tidsperiod som jag varit fysiskt aktiv och hälsosam (Sen 2007).

svennebanan
2010-02-15, 07:56
En hobby framförallt
En hälsosammare(?:D) livsstil
Ett attraktivare yttre

Wille005
2010-02-15, 08:06
Liten penis.

elo_
2010-02-15, 08:16
Lite starkare, inte snyggare. Många bra stunder, en del skador, mer viljestyrka och samtidigt några mentalt dåliga, väldigt dåliga stunder.

Nu är styrketräningen något som jag behöver på så många plan så det går inte att ta bort mer.

Sir Anselm
2010-02-15, 08:21
+
En sambo :D
muskler

-
Eftersom jag fokuserar rätt hårt på träningen så har de kompisar som fortfarande tycker att det viktigaste är att supa till rejält varje helg mer eller mindre sorterats ut. Fast jag vet inte om det är så jäkla negativt egentligen... ;)

rooz
2010-02-15, 08:29
+
Mycket, väldigt mycket.

-
Optinoja, ganska dyr hobby, folk tror att man skjuter diverse saker bara för att man spenderar 5-6H i veckan på gymmet.

svennebanan
2010-02-15, 08:32
+
Mycket, väldigt mycket.

-
Optinoja, ganska dyr hobby, folk tror att man skjuter diverse saker bara för att man spenderar 5-6H i veckan på gymmet.

Det där fattar inte jag Det är ju ett av de billigare intressena man kan ha. Prova golf, jakt etc.

ARMSTARK
2010-02-15, 08:46
Förutom att man slitit ut kroppen i förtid...

Träningen är det enda stabila man har i livet. Det har varit olika jobb, flickvänner, sjukdomar, glädje och sorg, men det som gått som en stabil röd tråd genom hela livet är träningen.

mystic[-_-]
2010-02-15, 08:48
Det där fattar inte jag Det är ju ett av de billigare intressena man kan ha. Prova golf, jakt etc.

Golf är billigare. Mycket billigare, iaf för mig

rooz
2010-02-15, 08:49
Det där fattar inte jag Det är ju ett av de billigare intressena man kan ha. Prova golf, jakt etc.
Spelar golf, hockey,åker skidor:D Så ja, det är väl inte så dyrt jämfört med att köpa tex nya skidor, men köpa EAA och dylikt i längden blir väl dyrt, och köpa mat själv.

Sedan är inkomsten låg, men det är en annan 5'a

svennebanan
2010-02-15, 09:00
Mat äter man ändå. Då jag lagt av med alla kosttillskott kan jag inte uttala mig. Min träning kostar mig 3-4000(utan träningskläder) om året. Det tycker jag är mycket billigt.

svennebanan
2010-02-15, 09:10
;4174478']Golf är billigare. Mycket billigare, iaf för mig

Spelar inte golf själv, men mina fördomar säger att det är en rikemanssport.

Jag förstår inte hur någon hobby kan vara billigare än att träna på gym såvida man då inte gilla ratt plocka svamp eller liknande.

Scar
2010-02-15, 11:04
Spelar inte golf själv, men mina fördomar säger att det är en rikemanssport.

Jag förstår inte hur någon hobby kan vara billigare än att träna på gym såvida man då inte gilla ratt plocka svamp eller liknande.

Det beror ju på vad man köper för att optimera träningen. Jag går och gymmar sen gå jag hem och äter mat, massor med mat. Kunde gjort det + käkat whey maximum extreme masss super anabolic protein, omg best gainer ever super anabolic gainershit, superduper amino acids for pure beef köpt flashigaste träningskläderna i stan och diverse annat tillbehör men tycker det funkar asbra utan i dagsläget så ser ingen anledning att spendera pengar, som jag för övrigt inte har, på något jag inte behöver.

mangs
2010-02-15, 12:02
Jag funderade en stund på detta och måste nog dela upp det i tre lika tidsperioder a 5 år:

Initiala fasen
+Lite mer muskler
+En hobby och en vision om min framtida fysik
+Koll på Kosten
+Lite bättre självförtroende

- Dåliga resultat med tanke på insatsen
- Mycket mindre fritid

Optinoje-fasen
+Perfekt kost
+Bra hälsa
+ Ökad styrka och mer muskler
+ Snälla kommentare
+ Ökat självförtroende
+/- Ny garderob

-Unnade mig inte saker som jag ville (typ Pizza, alkohol etc)
- För mycket av livet kretsade kring träning
- Utebliven karriär på jobbet
- En del småskavanker
- Ständig träningsvärk

Laid-back season
+En rolig hobby
+Träna för att leva och inte tvärtom
+Maximal styrka + mängd muskler
+Skönt att jag kan ha andra hobbies vid sidan av samt leva normalt

- Fler småskavanker men numera helt frisk
- Sämre resultat efter ett tag med tanke på att träningen kommit långt ned i prioriteringen
- Något fetare.



Summerar jag inser jag att träningen främst gett mig en hobby samt att kompisar och folk som känner mig ofta beskriver mig som en stark person med muskler. Antar att jag fått en del självförtroende även om det mesta av den varan byggts upp av andra faktorer (familj, kompisar, jobb etc). Träningsvärken är skön men har ibland lett till att man inte orkat göra andra saker pga att man behövde vila. Träningen/kosten har även tagit en del tid i anspråk och i perioder har man inte mått så bra då man tyckte man gick bakåt fast man gjorde allting "rätt".

Har det varit värt det? Självklart. Varje fas har haft sin charm och med tanke på att jag idag är helt skadefri och nu skall börja träna igen så måste det finnas något som drar mig tillbaka. Jag kommer dock aldrig igen kunna hamna i optinoja-fasen när allt kretsade kring träning. Eller den initiala fasen där jag tränade mer än bra. Kunde köra 50 set bröst flera dagar i rad samt träna situps etc i timmar (mot bättre vetande).

Lasse Kongo
2010-02-15, 12:08
Massor av ligg, inte nuförtiden när man ser ut som en säl, men förr i tiden, tjejer älskar verkligen vältränade kroppar och det plaskar till rejält då, lätt att knolla om man har en schysst kropp.

Sen har man väl blitt lite starkare och friskare och sånt skit med.

Tys0n
2010-02-15, 12:10
Dyra klädesvanor då man får ha 3 olika garderober för olika "säsonger"

Pluss en rent hel*te att hitta kläder ibland

Kwon
2010-02-15, 12:10
True, det var lättare förr när man inte såg ut som en säl :)

Scar
2010-02-15, 12:17
Massor av ligg, inte nuförtiden när man ser ut som en säl, men förr i tiden, tjejer älskar verkligen vältränade kroppar och det plaskar till rejält då, lätt att knolla om man har en schysst kropp.

har man väl blitt lite starkare och friskare och sånt skit med.

I åldern 18-25 tror jag inte tjejerna bryr sig om du bänkar 150 eller om du är lite lönnfet. Av det som jag har observerat får alla ligga på krogen. Taniga, lönnfeta, feta, äckliga, bitiga. Med en tröja eller en skjorta på, är det ändå inte så många som ser skillnad efter x antal drinkar och öl.

Numse
2010-02-15, 12:20
Av det som jag har observerat får alla ligga på krogen. Taniga, lönnfeta, feta, äckliga, bitiga

:laugh:

svennebanan
2010-02-15, 13:18
Ni som fått mindre fritid är ni proffsbyggare?

Jagärsvag
2010-02-15, 13:24
Ni som fått mindre fritid är ni proffsbyggare?

Ja, det förstår du väl.

Man kan ju inte ta träningen på för stort allvar nej.
Det går ju inte, nej.

mtlca
2010-02-15, 13:30
Ett beroende :P

svennebanan
2010-02-15, 13:43
Ja, det förstår du väl.

Man kan ju inte ta träningen på för stort allvar nej.
Det går ju inte, nej.

Än hur stort allvar man tar träningen på så är det ett intresse/fritid/hobby och inget annat. Detta om man inte är professionell utövare dvs.

Jagärsvag
2010-02-15, 13:45
Än hur stort allvar man tar träningen på så är det ett intresse/fritid/hobby och inget annat. Detta om man inte är professionell utövare dvs.

Folk som tränar för mycket gör säkert det för att de inte förstår bättre.
Tur att du påpekade det.

Och självklart får du mindre tid över om du spenderar tid på gymmet, 30 min eller 3timmar.
Vi som inte är såsar förstår att allting har ett pris - tiden och pengarna måste komma ifrån något.

mikaelj
2010-02-15, 13:48
Och självklart får du mindre tid över om du spenderar tid på gymmet, 30 min eller 3timmar.

Med tanke på hur många tränar förstår jag att de är tre timmar på gymmet...

Scar
2010-02-15, 13:53
Folk som tränar för mycket gör säkert det för att de inte förstår bättre.
Tur att du påpekade det.

Och självklart får du mindre tid över om du spenderar tid på gymmet, 30 min eller 3timmar.
Vi som inte är såsar förstår att allting har ett pris - tiden och pengarna måste komma ifrån något.

Vem styrketränar 3 timmar om dagen :O Lite extremt. okej om man utövar någon sport och tränar den i 2-3 timmar per dag men man lär ju inte ha särskilt mycekt ork kvar för att lyfta efter den första timmen.

Jagärsvag
2010-02-15, 13:55
Vem styrketränar 3 timmar om dagen :O Lite extremt. okej om man utövar någon sport och tränar den i 2-3 timmar per dag men man lär ju inte ha särskilt mycekt ork kvar för att lyfta efter den första timmen.

Nej, ingen tränar 3 timmar om dagen. Alla tränar mindre än 1 timma.

Scar
2010-02-15, 13:56
Nej, ingen tränar 3 timmar om dagen. Alla tränar mindre än 1 timma.

*popcorn*

spoon
2010-02-15, 14:03
Jag tycker passen fort börjar dra ut på tiden om man kör basövningar. 90-120 min är inga problem. Det plus dusch och transport gör fort att man inte får så mycket tid eller ork över. Det har jag inte så mycket emot dock då detta är min hobby.

mangs
2010-02-15, 14:07
Sedan är det ju många som kör morgonpromenader eller annan cardio och styrkepass så gott som dagligen. Någon idrott vid sidanom mm. Slå ihop detta med tid framför Kolozzeum samt tid att handla,laga och äta bra mat så blir det för många personer några timmar om dagen i snitt.

skaparn
2010-02-15, 14:11
Alltså, det tar en timme för mig att bara massera lite värme i mina tår och kanske hinna applicera lite magnesium på händerna. Som en mäktig böjare sa: "det tar tid att bli stark".

ceejay
2010-02-15, 14:12
snyggare kråpp
gladare
starkare ;)
bättre på sports

skaparn
2010-02-15, 14:14
bättre på sports


You'll be good at Sports!

svennebanan
2010-02-15, 14:22
Alltså, det tar en timme för mig att bara massera lite värme i mina tår och kanske hinna applicera lite magnesium på händerna. Som en mäktig böjare sa: "det tar tid att bli stark".

Men du njuter fortfarande av att masera dina tår. Alltså, ingen tid spilld.

svennebanan
2010-02-15, 14:27
Sedan är det ju många som kör morgonpromenader eller annan cardio och styrkepass så gott som dagligen. Någon idrott vid sidanom mm. Slå ihop detta med tid framför Kolozzeum samt tid att handla,laga och äta bra mat så blir det för många personer några timmar om dagen i snitt.


Men är cardio och styrkepass inte fritid då? I alla fall jag gör det av egen fri vilja för att det är det bästa jag vet.
Tid att laga mat kan man knappast räkna. Äta skulle man ju behöva göra än om man virkade grytlappar på kvällarna. Tar "bra" mat längre tid att tillaga? Man kanske borde sluta träna så man slipper handla också. :D

Kollo är liksom inget måste heller utan bara kul.

skaparn
2010-02-15, 14:29
Men du njuter fortfarande av att masera dina tår. Alltså, ingen tid spilld.

Med tanke på att lokalen också fungerar som en fritidsgård där jag umgås med mina vänner så är i princip ingen tid spilld någonsin. Vad ska jag annars göra, spela WoW?

svennebanan
2010-02-15, 14:30
Folk som tränar för mycket gör säkert det för att de inte förstår bättre.
Tur att du påpekade det.

Och självklart får du mindre tid över om du spenderar tid på gymmet, 30 min eller 3timmar.
Vi som inte är såsar förstår att allting har ett pris - tiden och pengarna måste komma ifrån något.

Om du är på gymmet 3 timmar varje sig du rullar tummarna, snackar skit med polarna eller lyfter tungt så tycker du troligen att det är kul. Det är liksom min poäng.

svennebanan
2010-02-15, 14:32
Med tanke på att lokalen också fungerar som en fritidsgård där jag umgås med mina vänner så är i princip ingen tid spilld någonsin. Vad ska jag annars göra, spela WoW?

Troligen så är minskat WoW spelande vad som avses med minskad fritid i tråden.

ThisIsTheOne
2010-02-15, 14:44
+
Blivit gladare

och snyggare

Kunskap om näringslära

-
Ortorexi

Mindre kontakt med gamla polare som fortfarande festar hårt på
diverse prylar

En för tillfället ond rygg

mangs
2010-02-15, 14:56
Självklart är det fritid, i alla fall för de flesta av oss men det hindrar ju inte faktum att det trots allt tar en del tid i anspråk, tid som man skulle kunna använda till annat eller som ibland helt enkelt inte finns där pga en stressig tillvaro. Nyttig mat tar längre tid ja, dels för at tdet inte räcker med Snickers,köttbullar, falukorv etc utan oftast tar det lite längre tid jämfört med random standard-måltid i Sverige idag (säger väl iofs mer om vår kokkonst i allmänhet). Sedan att många byggare ggärna äter lagad mat var tredje timmer gör ju sitt till. Kolo är inget måste, det är en självklarhet. ;)

skaparn
2010-02-15, 15:00
Nyttig mat tar längre tid

Direkt fel. Av så många anledningar.

skaparn
2010-02-15, 15:18
Direkt fel. Av så många anledningar.

Nu ska jag utveckla mig lite också.

Dels är Nyttig Mat, ett riktigt skituttryck. Det är luddigt, söndertolkat samt perspektiv- och målsättningsberoende.

Om vi trots allt detta tillåter oss definiera Nyttig Mat så finns det ingen anledning att det skulle ta längre tid att tillaga. Stekt falukorv säger du, varför inte en burk makrill istället? Och så vidare. Mängden mat är dessutom lättreglerad och påverkar inte matlagningstiden märkbart så jag ser inte varför det tar längre tid att äta om är en tränande individ än om man inte är det.

Jagärsvag
2010-02-15, 15:32
Om du är på gymmet 3 timmar varje sig du rullar tummarna, snackar skit med polarna eller lyfter tungt så tycker du troligen att det är kul. Det är liksom min poäng.

Så alla som tränar på gym tycker det är kul?
Det tror inte jag, jag vet flera människor som tränar för att kunna äta mer, få ligga mer och som tycker träningen är skittråkig. En del människor man stöter på tränar för att de mår dåligt och tror sig blir tjocka under en vilodag.

Som sagt, man kan utan att vara proffs - spendera tid på gymmet som går till överdrift, tid som man egentligen skulle lagt på annat.

mikaelj
2010-02-15, 15:32
Nu ska jag utveckla mig lite också.

Dels är Nyttig Mat, ett riktigt skituttryck. Det är luddigt, söndertolkat samt perspektiv- och målsättningsberoende.

Om vi trots allt detta tillåter oss definiera Nyttig Mat så finns det ingen anledning att det skulle ta längre tid att tillaga. Stekt falukorv säger du, varför inte en burk makrill istället? Och så vidare. Mängden mat är dessutom lättreglerad och påverkar inte matlagningstiden märkbart så jag ser inte varför det tar längre tid att äta om är en tränande individ än om man inte är det.

Jag instämmer med Berit.

mikaelj
2010-02-15, 15:34
Så alla som tränar på gym tycker det är kul?

Du missade "så /om/ man är på gymmet tre timmar, lyfter vikter, snackar skit med polare". Det låter som en beskrivning på en kul aktivitet.

Din fråga passar helt enkelt inte ihop med frågan du argumenterar mot.

Grenen
2010-02-15, 15:39
Rolig hobby, mer kunskap om kost & näring, en mer formad kropp som jag är väldans glad över. Självklart har kostnaderna för mat ökat avsevärt, men det är lätt värt det.

jaaaaag
2010-02-15, 15:40
Ett fortsatt liv efter thaien.

Pirko
2010-02-15, 15:47
Mycket fett
Lite muskler
Skador
Opti-noja
Besvikelse

Vinter
2010-02-15, 16:02
Ett till mål med livet.

mangs
2010-02-15, 16:12
Nu ska jag utveckla mig lite också.

Dels är Nyttig Mat, ett riktigt skituttryck. Det är luddigt, söndertolkat samt perspektiv- och målsättningsberoende.

Om vi trots allt detta tillåter oss definiera Nyttig Mat så finns det ingen anledning att det skulle ta längre tid att tillaga. Stekt falukorv säger du, varför inte en burk makrill istället? Och så vidare. Mängden mat är dessutom lättreglerad och påverkar inte matlagningstiden märkbart så jag ser inte varför det tar längre tid att äta om är en tränande individ än om man inte är det.


Jag är med på vad du menar men likväl ser inte vardagen ut så för random person. Jag har i perioder ätit makrill och keso direkt ur förpackningen, blandat tonfisk i filmjölk och Yoggi mm. I längden var det inget som höll, dels för jag märkte att det höll på att spåra ur och dels för att det faktiskt var rätt äckligt. Vill ja ganvända dessa råvaror kräver det oftare mer tid jämfört med alternativen.

Jag vill vara noga att påpeka att jag inte proklamerar för snabbmat här men nog går det fortare att värma en Billys Panpizza eller en färdigrätt jämfört med att laga en komplett nyttig måltid med grönsaker och hela rubbet?

Självklart bör en person tränande eller ej laga riktig mat men det är nog inte fallet så ofta. Kolla medelsvenssons kundvagn samt hur mycket färdigtmat av olika sorter det finns i varuhuset jämfört med icke processerade varor.


Det är min uppfattning i alla fall att de som tränar spenderar mer tid på att handla, laga mat samt äta det. jag säger inte att de gör fel, bara att det tar längre tid än alternativet.

Eddie Vedder
2010-02-15, 16:14
Ni som fått mindre fritid är ni proffsbyggare?

Är man proffs lär man ju ha mer fritid. Då är ju allt utom träningen per definition fritid eftersom träningen är ens yrke när man blivit proffessionell.

mikaelj
2010-02-15, 16:24
Jag är med på vad du menar men likväl ser inte vardagen ut så för random person. Jag har i perioder ätit makrill och keso direkt ur förpackningen, blandat tonfisk i filmjölk och Yoggi mm. I längden var det inget som höll, dels för jag märkte att det höll på att spåra ur och dels för att det faktiskt var rätt äckligt.

Då får du skylla dig själv. :-)

(smörgås), tomatpuré/ketchup, tonfisk, ost, mikro. Häpp!

Jag vill vara noga att påpeka att jag inte proklamerar för snabbmat här men nog går det fortare att värma en Billys Panpizza eller en färdigrätt jämfört med att laga en komplett nyttig måltid med grönsaker och hela rubbet?

Det har inget med hur en som tränar äter, dock. Det är ett generellt problem. Och varför inte äta en färdigrätt?

Det är min uppfattning i alla fall att de som tränar spenderar mer tid på att handla, laga mat samt äta det. jag säger inte att de gör fel, bara att det tar längre tid än alternativet.

Dunno. Jag äter ingenting på dagen, så matlåda till jobbet behöver jag inte bry mig om. Sedan äter jag på kvällen. Men då hade jag ändå ätit. Ibland kan en måltid bestå av en ugnsgrillad kyckling. Sköter sig själv, även om den tar en timme. Annars kan jag gnaga av en rejäl bit ost. Tar ingen tid alls.

Alla kanske inte har samma smakpreferenser som mig, förvisso, men jag tycker att du inte heller kan generalisera som du gör.

Apjavel
2010-02-15, 16:42
Styrketräning har gett mig komplex, min snabel ser mindre ut nu än den gjorde förr

svennebanan
2010-02-15, 16:43
Då får du skylla dig själv. :-)
(smörgås), tomatpuré/ketchup, tonfisk, ost, mikro. Häpp!


Får hålla med. Alltså bra mat och äcklig mat är inte samma sak.

*Går till mixern och blandar en optidrink med kycklinglever, tonfisk, havregryn och mjölk*

skaparn
2010-02-15, 17:15
Som folk redan sagt, man behöver inte använda EAA som krydda på all mat bara för att man är opti. Och om vi dessutom leker med tanken att en hamburgare inte är dålig mat så öppnas en värld av snabba och goda möjligheter. Alla måltider måste inte bestå av kycklingfilé och vitkål.

mangs
2010-02-15, 17:16
Får hålla med. Alltså bra mat och äcklig mat är inte samma sak.

*Går till mixern och blandar en optidrink med kycklinglever, tonfisk, havregryn och mjölk*

Självklart är det inte så även om många förknippar nyttig mat med just tråkig och ibland äcklig jämfört med alternativet. Min poäng tidigare även om den kanske inte framgår är att de som börjar styrketräna inte enbart bränner tid när de befinner sig i träningslokalen utan denna obby tar en del övrig tid i anspråk, Surfa kolo, ladda inför passet, stå framför spegeln, Blanda proteindrinkar och se till att kroppen får i sig rätt byggstenar. Sedan kanske inte att alla gör alla dessa saker men nog lägger gemene styrketränande motionär mer tid och tanke på kosten jämfört med en korpspelare i fotboll?

mangs
2010-02-15, 17:19
OK, efetrsom ingen här verkar hålla med mig. Ge mig 10 alternativ på middag som går att laga på under 10 minuter som enligt en normal-styrketränande individ är nyttigt, mättande och hyffsat gott. maten skall kunna ätas av hela familjen, Dvs, Makrill i filmjölk går bort?

Jag är genuint intresserad då jag har kort om tid när jag kommer hem med ungarna från dagis och de vill ha mat.

Nina L
2010-02-15, 17:19
styrka
muskler
tidsfördriv


Självförtroende har jag absolut inte fått av styrketräning, lol.

Slartibartfast
2010-02-15, 17:20
En kropp som jag trivs i.

svennebanan
2010-02-15, 17:34
OK, efetrsom ingen här verkar hålla med mig. Ge mig 10 alternativ på middag som går att laga på under 10 minuter som enligt en normal-styrketränande individ är nyttigt, mättande och hyffsat gott. maten skall kunna ätas av hela familjen, Dvs, Makrill i filmjölk går bort?

Jag är genuint intresserad då jag har kort om tid när jag kommer hem med ungarna från dagis och de vill ha mat.


Alltså steka korv och koka makaroner gör du väl inte på 10 minuter heller. Koka potatis osv. vill man väl göra även om man äter en normal kost?

Säger du pan-pizza, så säger jag smörgås med keso och makrill.

Säger du korv med makaroner, så säger jag kyckling/keso med makaroner +valfri grönsak.


Beror liksom på vad du vill ersätta. Svårt att hitta något som skulle vara svårt att byta ut tycker jag i alla fall.

Allan
2010-02-15, 17:39
Precis allt tror jag. Jag kan inte ens minnas ett liv utan styrketräning. Jag hade valt helt annorlunda när det gäller allt om jag inte vuxit upp i lyftarlokalerna

isterbuk
2010-02-15, 17:41
Styrka.
Muskler.
Bättre självkänsla.
En riktigt rolig hobby.

I och med mitt ökade intresse för styrketräning så har jag även lagt mer tid på att titta över vad jag äter, dricker och på så sätt fått en mycket bättre kosthållning mot vad jag hade när jag var yngre.

snej
2010-02-15, 19:24
OK, efetrsom ingen här verkar hålla med mig. Ge mig 10 alternativ på middag som går att laga på under 10 minuter som enligt en normal-styrketränande individ är nyttigt, mättande och hyffsat gott. maten skall kunna ätas av hela familjen, Dvs, Makrill i filmjölk går bort?

Jag är genuint intresserad då jag har kort om tid när jag kommer hem med ungarna från dagis och de vill ha mat.

Jag har svårt att hitta på ''onyttig'' mat för en tränande individ? Jag menar kyckling, lax, valfri köttbit, korvstroganof, hamburgare eller whatever är ju grejer som man slänger ihop på runt 20 min iaf. Sen variera med pasta, ris och olika såser. Det mesta är hur gott som helst och definitivt inte onyttigt, om man inte har opti-noja då.