handdator

Visa fullständig version : resultat..hur lång tid för en vältränad?


Louisee
2010-02-13, 21:39
Om man är vältränad och vill ha mer volym, hur lång tid tar det då ungefär för att kunna se resultat på det?

Jag tänkte köra hårt för att få mer volym på framsida lår
har ju en del muskler redan,men inga superstora

största stället på benet är 57 cm och precis i mitten av benet är den 51.5 cm
(mäter i ospänt med benet i golvet)
får inte så mycket fett på benen om jag går upp i vikt är 161,5 cm

Antar att det kan vara svårt att svara på,men isåfall hur lång tid brukar det ta för er att se resultat om ni redan har lite muskler ?

tack

mtlca
2010-02-13, 21:54
Hur mycket mer volym räknas som resultat för dig?

Sen om hur lång tid det tar att bygga mer volym på just dina ben är svårt att säga.

Det handlar om hur hårt du tränar, hur du sköter kosten, återhämtning och självklart så spelar gener en väldigt stor roll.

siimon89
2010-02-13, 22:38
Alldeles för många faktorer som spelar in för att kunna ge ett svar. Du kan ha tränat 10år men inte kommit längre än någon som tränat i 3månader. Sen spelar andra faktorer som sömn, återhämtning, kost och gener in.

Man and Machine
2010-02-13, 23:03
Synliga resultat över tiden tycker jag är ganska svårt att se. Men vi pratar iaf år.

Mineur
2010-02-13, 23:07
Hur gammal kan en fågel bli?

Louisee
2010-02-14, 18:39
Hur gammal kan en fågel bli?

fan va ball du är

Louisee
2010-02-14, 18:42
Tack iaf för svaret ni andra även om det inte gav något

Jag tränar hårt,käkar bra,endast sömnen kan vara problem

resultat för mig är då man ser en aning i spegeln eller jämför sina bilder

von huff
2010-02-14, 18:43
Grisbulkar jag 1,5 månad och tränar hårt så kan man se skillnad men det är mest fläsk och vatten, att försöka hålla en bra form och bygga är svårt.Att se tydliga skillnader beror ju helt på hur länge du har tränat men nog tar det tid

siimon89
2010-02-14, 18:46
Riktiga muskler tar tid att växa. Tror många förväxlar snabba "muskelökningar" med en viss ökning i fettmassa ibland.

Louisee
2010-02-14, 18:53
Grisbulkar jag 1,5 månad och tränar hårt så kan man se skillnad men det är mest fläsk och vatten, att försöka hålla en bra form och bygga är svårt.Att se tydliga skillnader beror ju helt på hur länge du har tränat men nog tar det tid

Riktiga muskler tar tid att växa. Tror många förväxlar snabba "muskelökningar" med en viss ökning i fettmassa ibland.

tack för era svar!

oki, då vet jag det, jag är lite otålig bara:)

har tränat i 6 år,dom 3 sista åren har det varit si o så med

hugok
2010-02-14, 18:56
Jag tror att just benen går ganska lätt (allt är relativt) att få massa på. Prova att köra någon ny övning så att du inte kan gå dagen efter och kör på. Kör du ofta knäböj kan du börja köra benpress och vice versa.

siimon89
2010-02-14, 18:57
tack för era svar!

oki, då vet jag det, jag är lite otålig bara:)

har tränat i 6 år,dom 3 sista åren har det varit si o så med

Om du tränat progressivt i sex är det inget konstigt att det är mer krävande för dig att öka i massa än vad det är för någon som bara tränat några månader.

Vilken nivå befinner du dig på, hur tränar du t.ex.?

Mineur
2010-02-14, 18:58
fan va ball du är

Sånt där som gör att man orkar varje dag! Värmer<3!

Danne2k
2010-02-14, 19:39
Sånt där som gör att man orkar varje dag! Värmer<3!

Gav mig ett gott skratt iaf :D :thumbup:


Ont: Tänk mindre! Träna hårt, vila ät och sov så blir det oftast bra, men visst tar det tid..

Gabriel174
2010-02-14, 20:28
Sånt där som gör att man orkar varje dag! Värmer<3!

http://i45.tinypic.com/2zi4ped.jpg



OnT: Att få volym går väl segare ju längre man tränat? Alltså man får lättare massa som nybörjare, så om du tränat i sex år och vill ha mer massa så tar det väl något år eller så (??)

Curls
2010-02-14, 21:56
jadu, när jag började träna på gym för 2 år sen vägde jag in på 67kg med benen som min allra sämsta del, bulkade som fan och gick upp till 86kg på ca. ett år och då låg benen på nästan 65cm på största stället. nu har jag tränat någorlunda seriöst i 1 år och håller på att gå ner i vikt och ligger på 76kg och nu är mina ben mycket bättre har inte mätt på länge men hoppas inte jag är så himla mycket under 60cm.

körde inte på kosttillskott de första 18månaderna, bara multivitamin och mycket mycket mat... slappna av, va målmedveten och ha tålamod så ska du se att det går bra! :)
Kör håårt!

svetter
2010-02-14, 22:15
Hur många ben har en fisk?

Kravmaga
2010-02-14, 22:57
Hur många ben har en fisk?

Det finns ett allmänt forum med trådar för poänglösa saker....

johanhej
2010-02-14, 23:00
Det finns ett allmänt forum med trådar för poänglösa saker....

Ganska övertygad om att personen vill antyda att frågan som ställs är helt jävla omöjlig att svara på. Vissa får resultat på 2 veckor, medan det tar 2 år för vissa. Dessutom är en viktuppgång sällan helt linjär så att en viss period kan ge bättre resultat än en annan, förutsatt att allt följs.

grenuffe
2010-02-14, 23:15
Tack iaf för svaret ni andra även om det inte gav något

Jag tränar hårt,käkar bra,endast sömnen kan vara problem

resultat för mig är då man ser en aning i spegeln eller jämför sina bilder

Resultat är när brallorna spänner åt! hehe

Kravmaga
2010-02-15, 15:33
Ganska övertygad om att personen vill antyda att frågan som ställs är helt jävla omöjlig att svara på. Vissa får resultat på 2 veckor, medan det tar 2 år för vissa. Dessutom är en viktuppgång sällan helt linjär så att en viss period kan ge bättre resultat än en annan, förutsatt att allt följs.

Och då är ett uttalade som "Hur många ben har en fisk?" det mest ultimata för att framföra den åsikten? Framförallt när någon redan gjort ett liknande onödig post samt att flera redan sagt att det är svårt att veta?

Är det inte att föredra att försöka hjälpa den som gjort tråden, förklara att det är svårt att veta, eller bara strunta i att posta överhuvudtaget?

delta_mats
2010-02-15, 15:38
Med prioritering på framsida lår tror jag du kan se en skaplig skillnad på ett halvår i alla fall. Men det beror på utgångsläget och anlag till stor del.

emilanderen
2010-02-15, 15:56
Hur gammal kan en fågel bli?

hahahahaha, där fick du mig att skratta hahahahahha