handdator

Visa fullständig version : alkohol


Alex85
2002-04-24, 17:03
Jag vet att alkohol sänker testosteronet efter ett tag...men det bryter väl inte ner muskler? Ifall det nu gör det, hur mycket på en rejäl fylla?

Hur mycket skadar t.ex en party semester till mallorca om man blir ganska full säg 6 av 7 dagar? Nån som vet :confused:

emmzan
2002-04-24, 17:37
vet bara att alkohol är en hejare på att hämma fettförbränningen eftersom levern gärna ägnar sig åt att bryta ner alkohol framför fett.

hulken
2002-04-24, 20:32
Fråga Krister Pettersson :D
Klart du kan ta en blacka nån gång,men 6 dar av 7 låter lite väl mycket,sen så beror det ju på hur mycket du prioriterar träningen,vad tycker du är viktigare?

Petrus
2002-04-24, 20:37
Jag har gjort valet träningen före spriten... ;) Du kan ha i åtanke att det kan ta upp till 7 dagar för kroppen att återhämta sig helt från dina "gift-attacker"...
Vänligen,

Petrus

hulken
2002-04-24, 20:42
"gift-attacker"... :D Tinner,det lät lite komiskt faktiskt :)

Alex85
2002-04-24, 20:55
men 6 dar av 7 låter lite väl mycket,sen så beror det ju på hur mycket du prioriterar träningen,vad tycker du är viktigare?
Asså när jag dricker så blir jag ju inte stupfull, lagom lullig kanske.
Jag börjar ju tycka att träningen blir allt mer viktig men man vill ju fortfarande ha kul.

razores
2002-04-25, 06:01
Asså när jag dricker så blir jag ju inte stupfull, lagom lullig kanske.
Jag börjar ju tycka att träningen blir allt mer viktig men man vill ju fortfarande ha kul.

Jag förstår inte vad du menar... träning är ju kul... :D ;)

Stålkrull
2002-04-25, 06:35
> Tinner

<STRONG>Du kan ha i åtanke att det kan ta upp till 7 dagar för kroppen att återhämta sig helt från dina "gift-attacker"...
</STRONG>

Skulle vara intressant att veta vad Du menar med att ”återhämta” sig. Har Du några referenser?

//Janne

Lave
2002-04-25, 19:15
Det senaste jag hörde på gymmet av Herr Allvetare var att det tog upp till 6 veckor för kroppen att rensa ut alkoholen om du drack lite mkt en lördagkväll :D :D :D

GhostFace
2002-04-25, 20:34
Ursprungligen skickat av Lave:
<STRONG>Det senaste jag hörde på gymmet av Herr Allvetare var att det tog upp till 6 veckor för kroppen att rensa ut alkoholen om du drack lite mkt en lördagkväll :D :D :D</STRONG>

Då undrar alla på detta forum;
Hur mycket eller lite är "lite mycket alkohol"?
;)

Lave
2002-04-25, 21:12
Jag ska fråga honom :D En snabb uträkning i mitt huvud (som för övrigt e trögt pga för lite kollisar) får det till att det måste vara väldigt, väldigt mycket om det ska ta 6 veckor att få ut.. Men men.. :rolleyes:

cjs
2002-04-26, 06:31
Hehe "giftattacken" valborg närmar sig.. för att inte prata om...LUNDAKARNEVALEN!! :eek:

Ujuj vad man kommer att tappa muskler och lägga på sig fett. :D