handdator

Visa fullständig version : documentär värd att ses!


victor_n
2010-02-13, 01:38
http://vidreel.com/video/NTk0MDU0/

Enligt mig iallfall*flex* ca 83min lång!

C.E.J.
2010-02-13, 01:47
Jaha vad är det för nån då? Ser en tom sida med popup-sida som jag inte vågar tillåta.

MouZe
2010-02-13, 01:51
Kändes det för jobbigt att författa en mening om vad du länkar till?

victor_n
2010-02-13, 01:55
Sorry får skylla på trötthet, visst kommer en jobbig popup bara klicka bort. Det är en Documentär om en vanlig kille (en average joe) som med hjälp av en av världens bästa naturliga bodybuilders att på 6månader komma i så bra form så att han kan ställa upp i en byggartävling. kortfattat. Är lite som supersize me känsla över den fast det handlar om diet + träning inför tävling.

Baskagge
2010-02-13, 14:03
Så, nu har jag sett hela. Riktigt bra resultat för att vara ett halvårs träning. Kul att se lite strikt max-ot-träning.

OneManArmy
2010-02-13, 14:48
Nån som har en torrent download eller liknande för den där?
Orka glo på datorskärmen när man har en fet tv bredvid :P

mtlca
2010-02-13, 15:16
Nån som har en torrent download eller liknande för den där?
Orka glo på datorskärmen när man har en fet tv bredvid :P

Har du datorn kopplad till teven är det ju bara att dra över webläsaren.

OnT: Såg den via ett amerikanst forum igår och det är riktigt imponerande.

OneManArmy
2010-02-13, 15:20
Har du datorn kopplad till teven är det ju bara att dra över webläsaren.

OnT: Såg den via ett amerikanst forum igår och det är riktigt imponerande.

Jovisst men nu har jag bara ett mediacenter som streamar från datorn istället.. aja, verkar intressant iallfall.

emi23j
2010-02-13, 15:45
Två andra dokumentärer som defintivt är värda att se:

- Sebastian Telfair: Through The Fire (http://www.youtube.com/watch?v=ilJQsBLAIE0)
- More Than A Game (http://www.youtube.com/watch?v=mVndnukjNTw)

Tror väldigt många, även icke basket spelare, uppskattar dessa två dokumentärer.

Brinken
2010-02-13, 17:42
bra dokumentär! påminner om min första "resa" :hbang:

shadowfire
2010-02-14, 12:43
Satan vad jag känner igen mig själv. Till och med den brutna tån och till och med samma fot, lol. Grym dokumentär, dagens inspirationskälla!

Pdaddy
2010-02-14, 12:47
Ja har haft denna documentär ett tag, den är jäkligt bra !!!

Men nu är inte allt detta under 6 månader, har för mig att de va ca 20 månader..

Läs mer på http://www.iwanttolooklikethatguy.com/

Hepeppp

Kwon
2010-02-14, 12:48
Hans tränare hade en ganska speciell fysik!

Stoora armar och grov allmänt men riktigt tanig hals / fejja

Scar
2010-02-14, 17:07
Väldigt bra prestation från hans sida men tyckte han överdramatiserade det hela en hel del. Det är klart som fan att det är svårt för ett fetto att komma in i tävlingsform om h*n aldrig har tränat förut och sitter och äter kakor hela dagarna. Sen så behövs det ju ingen jävla superdiet för att ha en schyst kropp med lite abs.

stevebc
2010-02-14, 17:40
Haha Jeff Willet! Den "rena" bodybuildern :). Det var ett tag sen.

Ironin i att han inleder dokumentären med att klaga på kostillskottsreklam, för att sedan träna Max-OT med Jeff Willet är för övrigt rätt slående.

isterbuk
2010-02-14, 18:02
Fasen!
Jag får inte filmen att flyta något vidare via sidan som länkas i första posten, finns den möjligtvis tillgänglig för download någonstans?

smeander
2010-02-14, 18:59
I Want To Look Like That Guy heter den och det är en av världens bästa naturliga bodybuilders Jeff Willet Från AST Sport Science som har gjort denna film. Klart Sevärd!

shadowfire
2010-02-14, 19:09
Fasen!
Jag får inte filmen att flyta något vidare via sidan som länkas i första posten, finns den möjligtvis tillgänglig för download någonstans?

finns som dl här o var om du söker.. finns på youtube också.

shadowfire
2010-02-14, 19:12
Väldigt bra prestation från hans sida men tyckte han överdramatiserade det hela en hel del. Det är klart som fan att det är svårt för ett fetto att komma in i tävlingsform om h*n aldrig har tränat förut och sitter och äter kakor hela dagarna. Sen så behövs det ju ingen jävla superdiet för att ha en schyst kropp med lite abs.

Du motsäger ju dig själv? Att han överdramatiserar - och att det är svårt som fan för ett fetto att komma i tävlingsform?

Hur många "fetton" gör den prestationen o slutar upp ståendes på en BB-scen första gången de gör en riktig vikt- och fettreduktion? Om det är jobbigt för en vanlig tränande/tävlande person, så lär det knappast vara lättare (ffa mentalt) för en person som aldrig någonsin har gjort en sådan diet innan.

Scar
2010-02-14, 19:19
Du motsäger ju dig själv? Att han överdramatiserar - och att det är svårt som fan för ett fetto att komma i tävlingsform?

Hur många "fetton" gör den prestationen o slutar upp ståendes på en BB-scen första gången de gör en riktig vikt- och fettreduktion? Om det är jobbigt för en vanlig tränande/tävlande person, så lär det knappast vara lättare (ffa mentalt) för en person som aldrig någonsin har gjort en sådan diet innan.

Nej men han säger ju att ingen kan få en fin kropp utan att trycka steroider alternativt gå igenom ett jävla helvete, gråta som en bitch och att magmusklerna enbart syns ett par dagar om året för alla vilket är bullllshit.

Krävs inga superprestationer för att få och bibehålla en fin estetisk kropp. Om han isället för att äta kakor, kollat på tv eller vad det nu är han har gjort efter jobbet i x antal år gått ut och tränat 40 min till 1 timma så hade även han haft en helt okej kropp. Att offra 1 timma om dan för träning och äta gott och nyttigt (ja det går) för att ha en snygg kropp är för mig en helt acceptabel trade off och absolut inget som jag ser som en börda eller något som försämrar min livskvalité.

MAXX
2010-02-14, 20:24
Jeff Willet ren. Jo man tackar ja.

shadowfire
2010-02-14, 21:08
Nej men han säger ju att ingen kan få en fin kropp utan att trycka steroider alternativt gå igenom ett jävla helvete, gråta som en bitch och att magmusklerna enbart syns ett par dagar om året för alla vilket är bullllshit.

Krävs inga superprestationer för att få och bibehålla en fin estetisk kropp. Om han isället för att äta kakor, kollat på tv eller vad det nu är han har gjort efter jobbet i x antal år gått ut och tränat 40 min till 1 timma så hade även han haft en helt okej kropp. Att offra 1 timma om dan för träning och äta gott och nyttigt (ja det går) för att ha en snygg kropp är för mig en helt acceptabel trade off och absolut inget som jag ser som en börda eller något som försämrar min livskvalité.

lol, du är inte dålig på att överdramatisera själv ;)
Du får ju se dokumentären utifrån hans ögon - inte dina egna. Självklart kan han inte tala för hela världens befolkning om hur man upplever resan till en bra kropp, men för honom var det ett smärre helvete och att göra en sådan resa på en kort tidsperiod - och för en kaktuggande kontorsnisse kan jag absolut förstå hur det känns.

Efter dokumentären så lär han gissningsvis ha insett att det inte är alltför svårt att bibehålla en sund o tränad fysik om man har lite koll på kosten och "vardagsmotionerar" a'la din beskrivning, men hans uttalande bygger ju på hans upplevelse i den kraftiga omställningen. Bara skuldkänslorna över att ha ätit en korv en kväll liksom, känner igen mig själv där. :thumbup:

shadowfire
2010-02-14, 21:09
Det jag gillade bäst med tävlingen var att de dopingtestades över lunchen. :bow:
Förekommer sådant på Ahlstromerstrofén mm här i Sverige?