handdator

Visa fullständig version : Deffschema, vad tycks?


PerM
2010-02-12, 19:18
Skulle vilja ha lite synpunkter på mitt deff schema. Orkar inte räkna kalorier och sånt men jag hoppas att ni kan uppskatta om det är bra/dåligt ändå.

Jag är 175 cm lång.
Väger 70kg.
17 år gammal.

Måndag-fredag
07:10 - en äggvita, whey 80 shake och 60-70gram havregrynsgröt.
11:30 - Kycklingsallad/tonfisksallad/skinksallad ( på resturang )
15:00 - 70-75min styrketräningspass
16:10 - 30min jogging.
18:00 - whey 80 shake och vanlig husmanskost ( undviker sås och tar grönsaker )
20:30 - 2 äggvitor och 2 knäckebröd

Lördag-söndag (vilodagar)
09:30 - en äggvita, whey 80 shake och 60-70gram havregrynsgröt.
13:00 - 4knäckebröd och möjligtvis lite lättyoghurt (0,5%fett).
18:00 - whey 80 shake och vanlig husmanskost ( undviker sås och tar grönsaker )
20:30 - 2 äggvitor och 2 knäckebröd

StillAsleep
2010-02-12, 20:56
Alldeles för lite fett (om det inte är en riktigt flottig sallad du käkar). Ät hela ägget, t ex.
Intaget ser lite väl lågt ut - särskilt på träningsdagarna - men det går inte att säga säkert utan att veta hur stora portioner du tar.

PerM
2010-02-12, 21:31
Alldeles för lite fett (om det inte är en riktigt flottig sallad du käkar). Ät hela ägget, t ex.
Intaget ser lite väl lågt ut - särskilt på träningsdagarna - men det går inte att säga säkert utan att veta hur stora portioner du tar.

Två fulla tallrickar äter jag när jag äter sallader.
Hade tänkt att inte ta allt för stor portion av husmanskosten(middagen), men nu när du säger att jag behöver mer fett så äter jag gärna en stor portion.

PerM
2010-02-12, 23:02
Jag ändrar 2 knäckebröd till 6 knäckebröd med leverpastej på träningskvällar.
Kände att min mage behövde det.

Tobbe_91
2010-02-12, 23:55
Anser att du har för lite proteiner, för att hålla din muskelmassa, eftersom du redan är i ganska låg vikt, kom ihåg att köra tungt på gymmet, låg repitioner, för att hålla muskelmassa, eftersom du kör en powerwalk direkt efter träningspasset. Annars ser du bra ut, kan ju lägga till 1-2 eller två mål till:) för att komma upp i högre kalorier intag, och mer fett. för att kunna gå ner i fett måste du också ge kroppen fett. GOOD LUCK

PerM
2010-02-13, 10:06
Anser att du har för lite proteiner, för att hålla din muskelmassa, eftersom du redan är i ganska låg vikt, kom ihåg att köra tungt på gymmet, låg repitioner, för att hålla muskelmassa, eftersom du kör en powerwalk direkt efter träningspasset. Annars ser du bra ut, kan ju lägga till 1-2 eller två mål till:) för att komma upp i högre kalorier intag, och mer fett. för att kunna gå ner i fett måste du också ge kroppen fett. GOOD LUCK

Jag kör hårt på gymmet, lite reps och mycket vikt.
Cirka hur många ägg mer tycker du att jag ska äta per dag för att komma upp i tillräckligt mycket protein?

944RS
2010-02-13, 10:19
Ät 2 hela ägg (large) på morgonen och 2 på kvällen så får du i dig både bra fett och proteiner i lagom mängd per portion om du äter allt det andra oxå. Du kan även komplettera med lite keso eller kvarg på knäckemackan för att få upp proteinmängden ytterligare.

Lawgivah
2010-02-14, 01:20
För lite mat. Mer protein och fett!

Fearstrike
2010-02-14, 02:55
Ja e nog trött men denna tråd är en av de ofantligt få som fick mig att flabba rakt ut. En äggvita till frukost och fyra knäckebröd eller vad det nu var.

Phew, cute :D

944RS
2010-02-14, 10:00
Ja e nog trött men denna tråd är en av de ofantligt få som fick mig att flabba rakt ut. En äggvita till frukost och fyra knäckebröd eller vad det nu var.

Phew, cute :D

Tror du missade en vassledrink och havregrynsgröten.

kjell33
2010-02-14, 10:22
Alltså i det närmaste noll gram fett.

inzie92
2010-02-14, 23:14
skippa cardion direkt efter gymmet, sjut hellre fram den till någon tid efter att du intagit föda. Skulle inte heller skippa äggulorna på helgdagarna, tror det det fettet kan behövas då ditt fettintag som tidigare kommenteras ser ut att vara i minsta laget. Tycker du ska göra en beräkning på vad ditt basala energiintag är så att du får en uppskattning på hur mycket du "kan" äta och samtidigt gå ner i vikt.

GainoMax
2010-02-14, 23:20
Skit mat enligt mig. Lätt att variera är tex nöttfärs/lövbiff/kyckling/lax/makrill/keso/ägg/kvarg/ris/pasta/potatis detta mättar bra och är bra mat. Skippa mackor/shakers

Nybörjare91
2010-02-15, 03:03
Hej har en fråga om kalorii ntaget, enligt ett program stod det att jag skulle äta 3000 kalorier/ dag men sedan har jag oxå hört att att man ska undvika kolhydrater men jag finner det näst intill omöjligt att äta 3000 kalorier utan att käka pasta som nästan enbart är kolhydrater och många kalorier (deff)

Anton Fräs
2010-02-15, 06:54
Det är inget måste att utesluta kolhydrater. Ät du din pasta med gott samvete sålänge du håller ett OK proteinintag/fettintag.