handdator

Visa fullständig version : Misshandel


shut teh face
2010-02-12, 14:31
Min halvbror satt med sin kompis på en kinaresturang kl 0400 på natten förra tisdagen och två blonda saker ifrån intelligensreservern/feministiskt intiativ kom över och tjafsade, helt utan orsak. Mina två fränder bad dem gå därifrån, helt lugnt och sansat, de är lugna människor, halvbror är väktare och kompisen är polisstudent. Tjejerna är inte glada över detta och ropar ditt sina 5 arab killkompisar som plöjer ned dessa, sparkar när de ligger ned, i huvudet, osv.

Det fanns en vakt där, som förmodligen slutat sitt skift och skulle ta sig något och äta innan han åkte hem, men han gjorde ingenting, han bara drog, och de anställda gjorde inget.

Varför jag gör denna tråd är dock för den lilla glädje som finns, resturangen hade bara tillstånd att vara öppet till kl 2200, och detta var 0400. Jag hoppas verkligen att de åker dit hårt. Det gäller att hitta det positiva i allt skit som händer.

Pappa pratade också lite om hur det var när han var ung och man slogs; när den ena var nere på marken, då var det slut, då hade man vunnit. Vafan är det här för fegis skit som pågår idag? Man läser och hör hela tiden om folk som blir sparkade i huvudet när man ligger ned, och ofta 5 mot 1 eller liknande.

ceejay
2010-02-12, 14:32
så jävla fittigt med sånt, blir arg när jag läser det.

Önskar dem all olycka här i världen.

dream_theater_
2010-02-12, 14:33
Varför jag gör denna tråd är dock för den lilla glädje som finns, resturangen hade bara tillstånd att vara öppet till kl 2200, och detta var 0400. Jag hoppas verkligen att de åker dit hårt. Det gäller att hitta det positiva i allt skit som händer.

Pappa pratade också lite om hur det var när han var ung och man slogs; när den ena var nere på marken, då var det slut, då hade man vunnit. Vafan är det här för fegis skit som pågår idag? Man läser och hör hela tiden om folk som blir sparkade i huvudet när man ligger ned, och ofta 5 mot 1 eller liknande.

Nej det är fan tragiskt. Hoppas skitrestaurangen går ner!

Flodhäst
2010-02-12, 14:43
Min halvbror satt med sin kompis på en kinaresturang kl 0400 på natten förra tisdagen och två blonda saker ifrån intelligensreservern/feministiskt intiativ kom över och tjafsade, helt utan orsak. Mina två fränder bad dem gå därifrån, helt lugnt och sansat, de är lugna människor, halvbror är väktare och kompisen är polisstudent. Tjejerna är inte glada över detta och ropar ditt sina 5 arab killkompisar som plöjer ned dessa, sparkar när de ligger ned, i huvudet, osv.

Det fanns en vakt där, som förmodligen slutat sitt skift och skulle ta sig något och äta innan han åkte hem, men han gjorde ingenting, han bara drog, och de anställda gjorde inget.

Varför jag gör denna tråd är dock för den lilla glädje som finns, resturangen hade bara tillstånd att vara öppet till kl 2200, och detta var 0400. Jag hoppas verkligen att de åker dit hårt. Det gäller att hitta det positiva i allt skit som händer.

Pappa pratade också lite om hur det var när han var ung och man slogs; när den ena var nere på marken, då var det slut, då hade man vunnit. Vafan är det här för fegis skit som pågår idag? Man läser och hör hela tiden om folk som blir sparkade i huvudet när man ligger ned, och ofta 5 mot 1 eller liknande.

Vad skulle vakten gjort förutom att tillkalla polis? Du förstår väl själv att man inte går in ensam mot 5 personer som misshandlar?

Numse
2010-02-12, 14:43
Det har alltid varit på samma sätt. Människor har inte ändrats på 50 år. Dock har vi en typ av människor i samhället nu som inte fanns här för 50 år sedan. Det är i alla fall min uppfattning.

ceejay
2010-02-12, 14:44
Vad skulle vakten gjort förutom att tillkalla polis? Du förstår väl själv att man inte går in ensam mot 5 personer som misshandlar?

Men sen var det ju redan 2 st som var offer som var nu också var väktare och polisstudent. Det var ju inte gamla gubbar de gick på

Flodhäst
2010-02-12, 14:45
Men sen var det ju redan 2 st som var offer som var nu också var väktare och polisstudent. Det var ju inte gamla gubbar de gick på

Så hur menar du att man ska agera förutom att tillkalla polis när 2 personer blir misshandlade av 5 personer? Då ska han alltså gå mellan och även han åka på skador?

ceejay
2010-02-12, 14:47
Så hur menar du att man ska agera förutom att tillkalla polis när 2 personer blir misshandlade av 5 personer? Då ska han alltså gå mellan och även han åka på skador?

När du sätter villkoren på det sättet blir det givetvis svårt men personligen skulle jag absolut inte bara gå därifrån utan att handla.

Flodhäst
2010-02-12, 14:49
När du sätter villkoren på det sättet blir det givetvis svårt men personligen skulle jag absolut inte bara gå därifrån utan att handla.

Både i lumpen och på väktarutbildningen vi fick så lärde man sig att situationen inte är så jävla lätt att vakten bara kan slå batongen i skallen på alla så de dör...

tsp
2010-02-12, 14:54
Både i lumpen och på väktarutbildningen vi fick så lärde man sig att situationen inte är så jävla lätt att vakten bara kan slå batongen i skallen på alla så de dör...

Exakt. Känns som att folk generellt har en övertro på vakter, väktare och även polis. Bara för att man har en bricka på tröjan innebär inte det att man löser slagsmål genom att hytta med fingret. Dock axlar man ju ett större ansvar för att försöka lösa sådana här händelser, men man är som sagt ingen övermänniska utan bara en helt vanlig snubbe i väktarkläder. Lika rimligt som att en av kineserna skulle gett sig in i striden och läxat upp de 5 angriparna är det att en ensam vakt skulle göra det.

ceejay
2010-02-12, 14:54
Både i lumpen och på väktarutbildningen vi fick så lärde man sig att situationen inte är så jävla lätt att vakten bara kan slå batongen i skallen på alla så de dör...

Givetvis inte men om jag iaf skulle kunna försöka stoppa det skulle jag göra det.


Vad hände sedan shutteface? Skador?

Yes
2010-02-12, 14:56
Det hjälper ju inte så mycket att själv åka på stryk. Däremot kan man ju iaf se till att få dit polisen fort som attan och sen försöka få med sig flera att hjälpa till.

Synd att man inte får bära vapen i Sverige.

von huff
2010-02-12, 14:56
Man skull eju aldrig kunna se sig själv i spegeln om man gick fler mot en.Fast själv bråkar man aldrig.Nej folk går aldrig imellan, kanske då när den ena personen fåt några sparkar i huvudet men då är det ju lite sent.

edit:Det bästa man kan göra är väl att se noggrannt hur killarna ser ut för att kunna anmäla dem sedan.Man måste väl själv avgöra om det lönar sig att gå emellan ifall risken att få smisk är stor.Det där är en orsak till att jag minskat på krogrundorna, särskilt krogar med 18-20 åringar

tsp
2010-02-12, 14:58
Det hjälper ju inte så mycket att själv åka på stryk. Däremot kan man ju iaf se till att få dit polisen fort som attan och sen försöka få med sig flera att hjälpa till.

Synd att man inte får bära vapen i Sverige.

Ja för det hade ju blivit väldigt lyckat om de 5 angriparna burit kniv eller skjutjärn! Verkligen!

hur tänkte du nu egentligen? :confused:

andnel
2010-02-12, 15:02
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=143628

Kolla videon i tråden.

Yes
2010-02-12, 15:04
Ja för det hade ju blivit väldigt lyckat om de 5 angriparna burit kniv eller skjutjärn! Verkligen!

hur tänkte du nu egentligen? :confused:
Kriminella har redan sånt. Det är oskydligt folk som går obeväpnade.

spoonchest
2010-02-12, 15:06
Serveringsansvariga skulle med vaktens hjälp tömt stället redan vid stängning.
En halvtimme efter stängningsdags får det inte vara några gäster kvar i lokalen.
Det är av anledningar som TS beskriver som det finns så mycket regler i krogbranschen.
Varför kan inte folk bara följa dem?

Numse
2010-02-12, 15:10
Det hjälper ju inte så mycket att själv åka på stryk. Däremot kan man ju iaf se till att få dit polisen fort som attan och sen försöka få med sig flera att hjälpa till.

Synd att man inte får bära vapen i Sverige.

Kriminella har redan sånt. Det är oskydligt folk som går obeväpnade.

"ok".. ?

Yes
2010-02-12, 15:13
"ok".. ?
"Ja".

von huff
2010-02-12, 15:14
Det är nog en jävla tur att det inte delas ut bärtillstånd eller skjutvapen hur som helst.Folk klarar ju inte ans av att behärska sina nävar så hur blir det sen med vodka+pistol,annat vapen+arab??

spoonchest
2010-02-12, 15:15
Kriminella har redan sånt. Det är oskydligt folk som går obeväpnade.

USA är ett lysande exempel på detta tänk. Dock, skönt att veta att ingen majoritet verkar vara för en ändring på detta.

Numse
2010-02-12, 15:17
"Murder rates vary greatly among countries and societies around the world. In the Western world, murder rates in most countries have declined significantly during the 20th century and are now between 1-4 cases per 100,000 people per year. Murder rates in Japan, Ireland and Iceland are among the lowest in the world, around 0.5; the rate of the United States is among the highest of developed countries, around 5.5 in 2004,[19] with rates in larger cities sometimes over 40 per 100,000.[20]"

Undra varför..

Mecker
2010-02-12, 15:23
Kriminella har redan sånt. Det är oskydligt folk som går obeväpnade.
Du har ingen aning om hur mycket skada "Oskyldigt folk" skulle kunna göra om de hade tillåtelse till att bära vapen. Jag skulle fan inte våga möta kärringen i parken som har PMS eller tonåringen som nyss bråkat med sina föräldrar om de bar vapen. Det värsta jävla misstaget ett land kan göra är fan legalisera någon form av vapen.

Angående situationen i restaurangen: Själv skulle jag så fort som möjligt tillkalla polis samt ambulans, sedan vänta närliggandes så att jag kan hjälpa offren. Att försöka hjälpa offren genom att ställa sig emellan dem och angriparna skulle endast grovt förvärra situationen för alla (nu 3) offren.

Det bästa man kan göra när man hamnar i en sådan här situation där man utan chans kan försvara sig är att antingen springa iväg innan den påbörjas eller lägga sig ner på golvet och kryppa upp sig i fosterställning utan motstånd. Vi har (nästan) alla blockeringar för hur mycket våld vi kan utsätta mot en person och sparkarna/slagen slutar eventuellt. Om offret inte kämpar emot kommer angriparen/angriparna avsluta misshandeln förmodligen innan ni består livshotande skador eftersom det finns inget som matar deras ilska.

BigSpawn
2010-02-12, 15:29
Fast finns väl hur många exempel som helst på en viss typ av människor som inte verkar bry sig även om den de sparkar på är medvetslös så det där funkar inte alla gånger.

Mecker
2010-02-12, 15:32
Fast finns väl hur många exempel som helst på en viss typ av människor som inte verkar bry sig även om den de sparkar på är medvetslös så det där funkar inte alla gånger.

Därför jag nämnde nästan :)

Men som sagt, jag sa att detta var i situationer där du utan chans kan försvara dig själv. Bästa är fortfarande att ligga i fosterposition och täcka huvudet för att undvika skador så bra som möjligt.

Scratch89
2010-02-12, 15:38
Tråkigt att höra, Johan. Din kompis med ninjasvärdet skulle varit med! Då hade de fått se på andra bullar!

Allan
2010-02-12, 15:41
Okey, så man kan förmoda att det finns polisanmälningar och vittnesmål och läkarintyg och grejor då?

Jorpa
2010-02-12, 15:43
Men ni fattar väl att det bara är dom oskyldiga som får ha vapen... Snälla.:smash:

Kwon
2010-02-12, 15:52
Shut teh face

Hoppas det blir uppföljning på det här (vittnen etc), så de får vad de förtjänar.

tsp
2010-02-12, 15:54
Men ni fattar väl att det bara är dom oskyldiga som får ha vapen... Snälla.:smash:

haha :D

C.E.J.
2010-02-12, 16:18
Synd att man inte får bära vapen i Sverige.

Vill man prompt bära kniv så är det inga svårigheter att göra det utan att bli upptäckt.

patrikjo
2010-02-12, 16:20
Vill man prompt bära kniv så är det inga svårigheter att göra det utan att bli upptäckt.

Inga större svårigheter att bära pistol utan att bli upptäckt heller, men det blir inte lagligt för det.

Problemet kommer när du väl ska använda din kniv i en nödvärnssituation. Du kan inte sticka någon i magen med din medtagna kniv och sedan hävda nödvärn, det kommer du åka dit på direkt.

Rex
2010-02-12, 16:26
5 SVENSKA killar misshandlade en kompis till mig (invandrare)

shit happens, life goes on.. ;) vote for SD

C.E.J.
2010-02-12, 16:29
Problemet kommer när du väl ska använda din kniv i en nödvärnssituation. Du kan inte sticka någon i magen med din medtagna kniv och sedan hävda nödvärn, det kommer du åka dit på direkt.

Mmm det har du iofs rätt i. Knepigt det där...

Mestalla
2010-02-12, 17:01
Slå/Sparka på folk som ligger ner är fegare än att gå på kvinnor och barn. Kokar när jag läser sånt.

Allan
2010-02-12, 17:07
Folk med vapen råkar mer illa ut än de som inte har vapen. Bara så ni tänker på det

Pirko
2010-02-12, 17:11
Hoppas Araberna betalade med kort, eller annat som kan ange namn. Sen så borde det funnits flera vittnen som Allan skrev.

Det borde bara vara att anmäla allt och alla.

David Brent
2010-02-12, 17:12
Folk med vapen råkar mer illa ut än de som inte har vapen. Bara så ni tänker på det

På grund av att de bär vapen eller att folk som känner behov av att bära vapen oftare är inblandade i slagsmål / liknande situationer?

Trapper Buzz
2010-02-12, 17:15
Jag vart överrumplat nedslagen i tokfyllan muckarveckan i lumpen.
fyra stycken sparkade en jag hamnat i s a s markläge. Samtliga förövare var "germaner"

Min idé är att eländet började med nolltoleransen mot våld i skolorna =
kärringväldet på landets förskolor och skolor är huvudorsaken. Det medför
att dagens pojkar (alltsedan 1970-80-talet har det vart så) inte får utveckla vettiga
regler för slagsmål.

Dreas
2010-02-12, 17:20
Vart är världen påväg? Jag blir så jävla förbannad när jag hör sånt här, man gör inte så. Och det förvånar mig inte om tjejerna börjat bråka åt killarna.

En polisstudent och en väktare, dom andra kom inte undan helskinnade hoppas jag?

shut teh face
2010-02-12, 17:26
Det är min halvbror på pappas sida så jag har inte daglig kontakt med honom direkt men det kommer bli följder, eller försöka iaf. När jag blev misshandlad så hade vi tur med allting, jag hoppas det blir samma sak här med.

Jag tror tyvärr inte att de lyckades göra så mycket tillbaka, som jag förstått så satt de vid bordet och åt även när de blev attackerade, ett ganska stort underläge alltså.

spoonchest
2010-02-12, 17:31
Okey, så man kan förmoda att det finns polisanmälningar och vittnesmål och läkarintyg och grejor då?

Undrar hur pigga serveringspersonal är på att vittna. Eftersom de faktiskt inte fick ha gäster vid den tidpunkten..
Eller ja. Det måste iof alltid finnas EN som ansvarar för detta. Och det är inte hela personalens problem.

Dreas
2010-02-12, 17:39
Det är min halvbror på pappas sida så jag har inte daglig kontakt med honom direkt men det kommer bli följder, eller försöka iaf. När jag blev misshandlad så hade vi tur med allting, jag hoppas det blir samma sak här med.

Jag tror tyvärr inte att de lyckades göra så mycket tillbaka, som jag förstått så satt de vid bordet och åt även när de blev attackerade, ett ganska stort underläge alltså.Lider med dig, förbannade fega as *grr27*

Sparven från Minsk
2010-02-12, 17:41
Farsan sa alltid samma sak. Förr så slogs man tills en låg ned, då var det klart, man kramades och tog en öl typ.

Idag färdas idioter i flock,hoppar på en, sparkar och slag på en som ligger ned...

Trapper Buzz
2010-02-12, 17:43
Upprepar det jag nyss skrev på annat sätt: fler män på skolor och förskolor!
jag menar Män; Inte peddisar eller fjollor.

C.E.J.
2010-02-12, 17:44
Vad har ni för farsor som slagits en massa?

Trapper Buzz
2010-02-12, 17:45
C.E.J; kan du utveckla den frågan?

Dreas
2010-02-12, 17:46
Vad har ni för farsor som slagits en massa?Vet inte vart och hur man ska växa upp för att aldrig ha sett ett slagsmål, varken idag eller förr.

Räcker väl med att gå ut några fredagskvällar så ser man någon skit.

C.E.J.
2010-02-12, 17:52
Vet inte vart och hur man ska växa upp för att aldrig ha sett ett slagsmål, varken idag eller förr.

Räcker väl med att gå ut några fredagskvällar så ser man någon skit.

Uppsala, 2000-talet. Jag har aldrig sett ett slagsmål, däremot gräl som kunnat leda till slagsmål, räknas det? Känner bara en som råkat ut för slagsmål, en snubbe som gillar att provocera samt bär kniv, so he had it coming.

Commando1980
2010-02-12, 17:54
hoppas att avskummet en dag får smaka på sin egen medicin

Trapper Buzz
2010-02-12, 17:55
Faktum är att folk slogs mer förr i tiden, rent generellt på gott och ont nota bene.
Sundsvallsraggarna drog upp och spöade på härnösandsraggarna och vice versa.
Sen bankade ju raggarna in huvet på punkarna och understundom det omvända.
Den tiden vill vi inte ha tillbaka; men det fanns fördelar: slagsmålsnormer uppstod.

På skolrasterna slogs man ju jämt, och den som kom i överläge/vann släppte upp den förlorande. Nu slutar det ofta betydligt mer olyckligt. Och fegheten flera mot en...

Stoltz
2010-02-12, 17:58
Faktum är att folk slogs mer förr i tiden, rent generellt på gott och ont nota bene.
Sundsvallsraggarna drog upp och spöade på härnösandsraggarna och vice versa.
Sen bankade ju raggarna in huvet på punkarna och understundom det omvända.
Den tiden vill vi inte ha tillbaka; men det fanns fördelar: slagsmålsnormer uppstod.

På skolrasterna slogs man ju jämt, och den som kom i överläge/vann släppte upp den förlorande. Nu slutar det ofta betydligt mer olyckligt. Och fegheten flera mot en...

Den stora frågan, som få kan svara på utan att sänka sin egen intelligensnivå, är ju Varför. Varför slutade det ena? Varför började det andra?

Illa.

Flodhäst
2010-02-12, 17:59
Vad har ni för farsor som slagits en massa?

+1, lågutbildade white trash är det som dyker upp i min skalle. Kanske fördomar kanske inte.

stridis
2010-02-12, 18:03
Min idé är att eländet började med nolltoleransen mot våld i skolorna =
kärringväldet på landets förskolor och skolor är huvudorsaken. Det medför
att dagens pojkar (alltsedan 1970-80-talet har det vart så) inte får utveckla vettiga
regler för slagsmål.

Jaha. Har du någon trevlig teori för kickerstjejerna också? Jag tror inte på din teori.

Farsan sa alltid samma sak. Förr så slogs man tills en låg ned, då var det klart, man kramades och tog en öl typ.


Min gamla mamma pratade om hur det kunde gå till när hon var liten. Vuxna som hämtar hagelbössan, dödsmisshandel, flera mot en. Men barnen och ungdomarna slogs väl men ganska milda grejer.

Trapper Buzz
2010-02-12, 18:04
Stridis: förklara gärna varför du inte tror på det?

wo0ord
2010-02-12, 18:13
På efterlyst visar dem vad det är för personer, och det slår inte fel att det är personer med invandrarbakgrund. Är det inte så att 80% av de som sitter i fängelse är invandrare? (inkluderat finnar osv). Så trött på all skit som händer i Sverige, och när man vet vad det är för personer som ligger bakom det mesta av skiten, även om man inte får tala högt om det, för då blir det ett jävla tjöt om rasism. Men inse fakta, tro fan att om det är någon som muckar på krogen så är det en invandrare. Jag är inte rasist, som dem flesta kommer tro med detta inlägg, men så här är det.

C.E.J.
2010-02-12, 18:16
Stridis: förklara gärna varför du inte tror på det?

Därför:

...

Baan
2010-02-12, 18:26
Min gamla mamma pratade om hur det kunde gå till när hon var liten. Vuxna som hämtar hagelbössan, dödsmisshandel, flera mot en. Men barnen och ungdomarna slogs väl men ganska milda grejer.

Det kanske är så att fulmisshandel existerande men förutom det kunde gentlemen göra upp med knytnävar tills en gick ner i backen. Tänk sådan fjantig 1800-tals boxning.

Eftersom man gjorde upp så hela tiden, om triviala saker som sittplats på bussen etc, verkade det säkert vanligt att göra upp på ett schysst sätt medan 5 mot 1 misshandeln var den ovanligare typen.

Min teori ;)

Flodhäst
2010-02-12, 18:32
Vad får er att tro att misshandel är något nytt?

Jagärsvag
2010-02-12, 18:33
Vad får er att tro att misshandel är något nytt?

Vem har påstått att misshandel är något nytt? Läser du med näsan?

Godfella
2010-02-12, 18:33
Vad har ni för farsor som slagits en massa?

+1, lågutbildade white trash är det som dyker upp i min skalle. Kanske fördomar kanske inte.

Fäll ner pungen och landa nu, grabbar. Bara för att era farsor inte har deltagit i ett slagsmål betyder inte det att ni måste beter er som fjantar eller rikemansbarn. Bara för att ens förälder har varit med i slagsmål, betyder det att personen automatiskt är en dålig förälder? För helvete, endel kanske hade det lite tuffare under deras tid och kanske var tvungna att slåss, eller kanske själva var slagskämpar och gillade det. Det spelar ju ingen jävla roll i dagsläget. Ni beter ju er som att ni har blivit torkade i arslet sen födseln.

Flodhäst
2010-02-12, 18:37
Lugna ned dig lite jag har inte påstått att deras far har varit en dålig förälder. Som sagt nu har jag väl mina fördomar men är det inte vanligare att lågutbildade bönder använder sig av våld istället för andra metoder?

Baan
2010-02-12, 18:39
Lugna ned dig lite jag har inte påstått att deras far har varit en dålig förälder. Som sagt nu har jag väl mina fördomar men är det inte vanligare att lågutbildade bönder använder sig av våld istället för andra metoder?

Dom flesta var ganska lågutbildade back in the day. Man behöver nog inte gå tillbaks jätte jättemånga år för att utbildning ska vara något speciellt. Idag är varannan kotte högskoleutbildad och man måste doktorera för att vara speciell ;) Med det sagt menar jag att 99.99% var lågutbildade bönder back in the day! ;)

burre
2010-02-12, 18:42
Mångkulturen berikar ju samhället! Det blir lugnare å tryggare, mindre tjafs i skolor, på krogen o.dyl. Vidare går vi ju ekonomiskt med storvinst som en ren bonus. Enda som är kvar för att vi ska nå Utopia är bara att de etniska svenskarna kan byta ut sin och ta till sig all riktig/bra kultur.

stevebc
2010-02-12, 18:52
Jaha, ska man bli förbannad igen? Vad fan sysslar folk med.

Pappa pratade också lite om hur det var när han var ung och man slogs; när den ena var nere på marken, då var det slut, då hade man vunnit. Vafan är det här för fegis skit som pågår idag? Man läser och hör hela tiden om folk som blir sparkade i huvudet när man ligger ned, och ofta 5 mot 1 eller liknande.Exakt. Detta klipp blev jag riktigt berörd av. "Tjuvmoralen" som Kjell talar om här, när han under ett slagsmål blev uppläxad av sin egen mentor/kassaskåpssprängaren:

06:23-07:00
ntxl63Hd90A

Baan
2010-02-12, 18:54
Mångkulturen berikar ju samhället! Det blir lugnare å tryggare, mindre tjafs i skolor, på krogen o.dyl. Vidare går vi ju ekonomiskt med storvinst som en ren bonus. Enda som är kvar för att vi ska nå Utopia är bara att de etniska svenskarna kan byta ut sin och ta till sig all riktig/bra kultur.

Men vad pratar du om? Började hatet svämma över att du behövde roida i en tråd där ingen diskuterar mångkultur? Häng en sydstatsflagga på väggen och var glad.

stevebc
2010-02-12, 18:55
Både i lumpen och på väktarutbildningen vi fick så lärde man sig att situationen inte är så jävla lätt att vakten bara kan slå batongen i skallen på alla så de dör...

Exakt. Känns som att folk generellt har en övertro på vakter, väktare och även polis. Bara för att man har en bricka på tröjan innebär inte det att man löser slagsmål genom att hytta med fingret. Dock axlar man ju ett större ansvar för att försöka lösa sådana här händelser, men man är som sagt ingen övermänniska utan bara en helt vanlig snubbe i väktarkläder. Lika rimligt som att en av kineserna skulle gett sig in i striden och läxat upp de 5 angriparna är det att en ensam vakt skulle göra det.Visserligen sant, men faktum kvarstår att vakten här handlade så illa att det mig veterligen är brottsligt. Att lämna en scen så där och ignorera det som händer, utan att ens tillkalla polis, är fruktansvärt. Och att det då är en ordningsvakt också. Detta är en stor skandal för vaktbolaget han representerade och restaurangen.

stevebc
2010-02-12, 18:58
Ja för det hade ju blivit väldigt lyckat om de 5 angriparna burit kniv eller skjutjärn! Verkligen!

hur tänkte du nu egentligen? :confused:?

Tror du angriparna (5 st) attackerar två män och sparkar på dom liggandes, men sedan, i rädsla för att bryta mot lagen, inte bär vapen? Har man den inställningen som individ är det knappast lagen som styr om man bär vapen eller ej utan snarare ens egna ork/budget.

Men jag håller inte med Yes' inlägg, FWIW.

von huff
2010-02-12, 18:58
Det är sjukt nuförtiden, folk går med knivar,skruvmejslar och annat skit omkring på stan.Jag förstår om 14-15 åringar gör det men när man ser 30-40 åringar som härjar på så funderar man...

dared
2010-02-12, 18:59
Men vad pratar du om? Började hatet svämma över att du behövde roida i en tråd där ingen diskuterar mångkultur? Häng en sydstatsflagga på väggen och var glad.

Haha :D

Swedish by birth, southern by the grace of God :D

stevebc
2010-02-12, 19:03
Lugna ned dig lite jag har inte påstått att deras far har varit en dålig förälder. Som sagt nu har jag väl mina fördomar men är det inte vanligare att lågutbildade bönder använder sig av våld istället för andra metoder?Har du ett annat motiv i tråden än att förolämpa människor? Det var säkert vanligare men varför är den frågan intressant?

Flodhäst
2010-02-12, 19:06
Har du ett annat motiv i tråden än att förolämpa människor? Det var säkert vanligare men varför är den frågan intressant?

Ja, jag försöker få folk i tråden att tänka till lite. Många här verkar ha riktigt puckade lösningar och skev bild av hur ett skarp läge med misshandel ser ut.

Trapper Buzz
2010-02-12, 19:08
Därför:

Mest sannolikt. Som vanligt.

spoonchest
2010-02-12, 19:23
Eftersom någon/några i tråden redan antagit att vakten var en OV så vill jag fråga TS om så var fallet?
Viktigt att påpeka detta om det skulle vara ett felaktigt antagande.

Kim Jong Il
2010-02-12, 19:24
så de får vad de förtjänar.

Ingen kommer någonsin få vad man förtjänar efter ett brott i det här landet.

Trapper Buzz
2010-02-12, 19:29
Jodå, Kim Jong. Vi är nya människor nu, med blodtörstigare åsikter (obs inte ironi, jag är själv en varm anhängare av dödsstraff). Det måste i sinom tid avspegla sig i utdömandet av straff, straffsatser och typ av fångvård etc. Finska tukthusen kanske kan vara nåt?

Nitrometan
2010-02-12, 19:29
Ingen kommer någonsin få vad man förtjänar efter ett brott i det här landet.

Till skillnad hur det är hemma hos dig, där hela folket får de två riskorn per dag som de förtjänar.

stridis
2010-02-12, 19:35
Mest sannolikt. Som vanligt.

Jag tror inte på den teorin riktigt. Det beror inte på att du var dess proponent. Även om det i din världsbild ses som självklart att stackars trappern får elaka mothugg av allt och alla inte minst från stridis.

Men jag kontemplerar att sätta dig på ignore.

Kim Jong Il
2010-02-12, 19:36
Till skillnad hur det är hemma hos dig, där hela folket får de två riskorn per dag som de förtjänar.

Kan du inte sluta snacka om mitt användarnamn och istället kommentera det jag skriver?

Att du kan göra dig lustig över ett ämne som är såhär fruktansvärt är för mig helt ofattbart. Eller förresten, du är väl demokrat?

Deceiver85
2010-02-12, 19:37
Min idé är att eländet började med nolltoleransen mot våld i skolorna = kärringväldet på landets förskolor och skolor är huvudorsaken. Det medför att dagens pojkar (alltsedan 1970-80-talet har det vart så) inte får utveckla vettiga regler för slagsmål.

+1, med en rejäl skopa kulturrelativism som toppen på isberget.

Till trådskaparen: Tråkigt om det som hänt, men knappast förvånande...

Kim Jong Il
2010-02-12, 19:38
Till trådskaparen: Tråkigt om det som hänt, men knappast förvånande...

Akta så att du inte blir bannad. De kan ta dig för att vara rasist eller nasse svin eftersom TS skrev något om "araber".

Deceiver85
2010-02-12, 19:46
Akta så att du inte blir bannad. De kan ta dig för att vara rasist eller nasse svin eftersom TS skrev något om "araber".

Misshandeln är knappast förvånande eftersom samhället ser ut som det gör idag, ruskigt osolidariskt samt med ett våld mot personer som är helt uppemot väggarna. Och jag skyller (faktiskt!) inte på etniciteten av gärningsmännen...

Trapper Buzz
2010-02-12, 19:46
Hujj. Bleve man bannad för att vara rasist här; funnes inte många på brädan.

stevebc
2010-02-12, 19:46
Att du kan göra dig lustig över ett ämne som är såhär fruktansvärt är för mig helt ofattbart. Eller förresten, du är väl demokrat?Hahaha

Ja, jag försöker få folk i tråden att tänka till lite. Många här verkar ha riktigt puckade lösningar och skev bild av hur ett skarp läge med misshandel ser ut.Ja.

Kim Jong Il
2010-02-12, 19:48
Misshandeln är knappast förvånande eftersom samhället ser ut som det gör idag, ruskigt osolidariskt samt med ett våld mot personer som är helt uppemot väggarna. Och jag skyller (faktiskt!) inte på etniciteten av gärningsmännen...

Jag håller helt med.

Den västerländska kulturmarxisten är dekadent. Det är i o f s bättre här än någon annanstans i världen. Men det är långt ifrån bra.

Kim Jong Il
2010-02-12, 19:48
Hahaha



Eftersom det kommer från dig så tar jag det inte som en förolämpning.

stevebc
2010-02-12, 19:56
Hujj. Bleve man bannad för att vara rasist här; funnes inte många på brädan.Knappast. Väldigt högt i tak här anser jag själv, och det tycker jag är positivt. Är väl snarare den dagliga skörden av martyrskap/rebelliskt undvikande av allt som är PK.

Den enda jag vet som kanske blev bannad pga ett rasistiskt uttalande var en kille som öppet proklamerade att han var nazist och skrev en hel del kontroversiellt om judar. Möjligt att han inte blev bannad och att jag minns fel, eller att han skapade ett nytt konto.

Eftersom det kommer från dig så tar jag det inte som en förolämpning.Vet inte om du var ironisk mot Nitrometan, men du reggar dig under namnet av Nordkoreas diktator och trollar en del i andra trådar och sedan kommer du med den här kommentaren. Men antar att det var ironi då.

KimPod
2010-02-12, 19:59
Om vi nu ändå pratar misshandel kan jag ju redovisa en händelse som inträffade för mig i somras.

Fredagen 21/8 lämnar jag och mina kompisar min lägenhet för att bege oss mot krogen. Väl på krogen är stämingen lugn ända tills jag och min kompis ska korsa dansgolvet och ta oss ut för en nypa luft. En man i 25-30års åldern med utlänskt påbrå står och dansar och har bredvid sig ställt sin grogg, mitt på dansgovlet. Denna råkar jag då välta ut varpå mannen börjar härja om att han ska ha en ny grogg. Jag har precis klantat bort mina sista pengar vid Black Jack bordet och förklarar för mannen att jag för det första inte har pengar och för det andra tycker att han får skylla sig själv.Där efter försöker jag lämna dansgolvet och ta min efterlängtade luft nypa. Då kommer hans kompisar och håller fast mig. Jag gör inget motstånd men försöker såklart slita mig ur greppet, det sista jag ville ha var bråk. Min kompis bryter då upp allt och då ger dom sig istället på honom. När jag sedan ska bryta upp det igen tar den förstnämda mannen upp sitt grogg glas(tjockt ikea-glas, ca 40cl, typ 8-kantigt) varpå han ropar på mig som just skulle lämna dom. Krossar glaset i ansiktet på mig och springer därefter ut i en bil och lämnar förmodligen staden. Jag tuppar inte av utan i chock går jag och sätter mig i ett hörn var efter jag spottar ut tre tänder och mängder med blod då tandkött och läpp har spruckit. Polisen ser hur jag ser ut men vägrar under natten ta änmälningar av ngn anledning. Jag lämnar platsen senare under natten med 3 utslagna tänder, sprucken läpp, nerblodade kläder och mindre skärsår på hals och bröst.

Detta var alltså augusti och inget har fortfarande hänt. Slapphänta poliser har kallat mig på förhör 2 ggr, fotokonfrontation 1 gång och då kunde jag inte peka ut ngn av dom som var med i bunten. Efter detta får jag veta att polisen, för att citera, "medvetet hade plockat bort den troliga gärningsmannen för att se om du och ditt andra vittne skulle peka ut fel person". Helt sjukt. Ny fotokonfrontation på måndag!

Kim Jong Il
2010-02-12, 20:00
men du reggar dig under namnet av Nordkoreas diktator och trollar en del i andra trådar och sedan kommer du med den här kommentaren. Men antar att det var ironi då.

Jag har inte trollat ett skit.

Okej att mitt användarnamn är lite skojigt, men i övrigt har jag varit helt seriös i allt jag har skrivit.

50cent
2010-02-12, 21:13
det gör mig ledsen att höra allt detta hat mot invandrare då jag själv är det, men jag kan inte förneka sanningen att de flesta invandrare har väldigt lätt att använda våld. jag själv har även blivit misshandlad av 6st invandrare samtidigt oprovocerat så jag lider med er. Men samtidigt tycker jag inte att det är okej att dra alla invandrare över en kam då det finns många hederliga invandrare inklusive mig som hatar att använda våld

burre
2010-02-12, 21:34
det gör mig ledsen att höra allt detta hat mot invandrare då jag själv är det, men jag kan inte förneka sanningen att de flesta invandrare har väldigt lätt att använda våld. jag själv har även blivit misshandlad av 6st invandrare samtidigt oprovocerat så jag lider med er. Men samtidigt tycker jag inte att det är okej att dra alla invandrare över en kam då det finns många hederliga invandrare inklusive mig som hatar att använda våld

Största "hatet" är inte mot invandrare som individer, jag tror inte att det är alls så många som inte klarar av att ha invandrarvänner eller inte vill stöta på mörkhyade i vardagen. Problemet är invandringen som sådan, oavsett vad problemet är (integration/rasism/genetik) så fungerar inte systemet som det är nu. Sverige kan inte hantera den massiva invandringen. Förort efter förort flys av de etniska svenskar som har pengar att flytta.

Ilskan är främst riktad mot politiker och andra invandringsvurmare som totalt verkar bortse problemen. På det daltas det väldigt mycket med våra nya vänner, ibland på bekostnad av klassiskt svenska idéal och principer.

Sen sättet att stödja tredje världen genom att låta folk komma hit känns rätt dumt. Då det 1: Ställer till problem här. 2: Inte gör något åt grundproblemen som återfinns just i tredje världen. 3: Det är ett väldigt kapitalineffektivt sätt att hjälpa människor. Man skulle kunna hjälpa fler afrikaner för 1miljard i afrika, än här i Sverige.

Till sist, nej man kan inte heller bortse att invandrare tenderar att bråka mer.

Verbatim
2010-02-12, 23:34
det gör mig ledsen att höra allt detta hat mot invandrare då jag själv är det, men jag kan inte förneka sanningen att de flesta invandrare har väldigt lätt att använda våld. jag själv har även blivit misshandlad av 6st invandrare samtidigt oprovocerat så jag lider med er. Men samtidigt tycker jag inte att det är okej att dra alla invandrare över en kam då det finns många hederliga invandrare inklusive mig som hatar att använda våld

Haha, sitter en kille som kallar sig själv 50cent och säger detta? :)

Kim Jong Il
2010-02-12, 23:37
Haha, sitter en kille som kallar sig själv 50cent och säger detta? :)

Hur menar du nu?

1) 50Cent är neger och negrer kan inte vara invandringskritiska.

2) 50Cent är gangster och någon som tar ett gangsternamn kan inte vara invandringskritisk.

eternallord
2010-02-12, 23:39
Hur menar du nu?

1) 50Cent är neger och negrer kan inte vara invandringskritiska.

I beg to differ. Ken någon?

Kim Jong Il
2010-02-12, 23:39
I beg to differ.

Det var ju en fråga.

Verbatim
2010-02-12, 23:40
Hur menar du nu?

1) 50Cent är neger och negrer kan inte vara invandringskritiska.

2) 50Cent är gangster och någon som tar ett gangsternamn kan inte vara invandringskritisk.

Nåja, nu var inte hans inlägg invandrarkritiskt, utan han försökte snarare uppmärksamma att det finns skötsamma invandrare utöver dom bråkiga, tex han själv, 50 cent.

Det är kul, för att han är en invandrare som passar in på stereotypen att gangsterrap är coolt, och att 50cent är en förebild. Man kan tycka att det är svårt att kombinera 50cent som förebild, med att vara skötsam.

Nu säger han ju inte att 50cent är hans förebild, han kanske tog namnet för att han narra 50cent, vad vet jag, men ironiskt är det iaf.



Oft: Blev inte du bannad nyligen herr heder, hur länge har du tänkt att vara kvar denna gången?

von huff
2010-02-12, 23:50
Jag är ingen rasist eller bråkmakare men här i Finland är 50% av de som sitter i fängelse utlänningar.Jag har rört mig ganska mycket överallt och med olika människor och dessa uttalanden om att invandrare är de som gör alla brott är ju såklart bs men att påstå att det är helt nonsens är fel.Invandrare gör en massa brott i förhållande till vanliga finländare är sant.Nu talar jag om Finland och här har många väldigt negativ inställning till invandrare men det ligger nåt i det statistiskt sett tyvärr.

Trapper Buzz
2010-02-12, 23:54
Burre: Sverige kan inte hantera den massiva invandringen.
- Tycker du, ja.

B: Förort efter förort flys av de etniska svenskar som har pengar att flytta.
- Siffror på det?

B: Sen sättet att stödja tredje världen genom att låta folk komma hit känns rätt dumt.
- Är det därför?

B: Till sist, nej man kan inte heller bortse att invandrare tenderar att bråka mer.
- Källa på detta?

Trapper Buzz
2010-02-12, 23:57
Dom flesta var ganska lågutbildade back in the day. Man behöver nog inte gå tillbaks jätte jättemånga år för att utbildning ska vara något speciellt. Idag är varannan kotte högskoleutbildad och man måste doktorera för att vara speciell ;) Med det sagt menar jag att 99.99% var lågutbildade bönder back in the day! ;)

Folkbildning jämnade ut skillnaderna förr.

50cent
2010-02-13, 00:03
måste man vara en viss typ av person pga av sitt nick?

eternallord
2010-02-13, 00:14
måste man vara en viss typ av person pga av sitt nick?

Ja. Jag tex kommer alltid bestämma över er.

häftig
2010-02-13, 00:15
Killar kan man gå emellan, killar slåss med nävar och de vet att de hårda slagen skadar mycket. Tjejer däremot har jag lärt mig, går man inte emellan. Tjejer kör fulknep, sparkar en på pungen, drar i näsa/öron, använder sina klor och slår de som ligger ner. Rätta mig om jag har fel men det är mina erfarenheter.

C.E.J.
2010-02-13, 00:16
Inte bara i fängelsebefolkningen som invandrare är överrepresenterade.

Baan
2010-02-13, 00:19
Inte bara i fängelsebefolkningen som invandrare är överrepresenterade.

Det är sant. Jag tror att många invandrare är överrepresenterade i pizzeriabranschen med.

C.E.J.
2010-02-13, 00:21
Det är sant. Jag tror att många invandrare är överrepresenterade i pizzeriabranschen med.

Jepp, kommer hit å tror de är nåt, jävla fasoner säger jag!

Dreas
2010-02-13, 02:33
Uppsala, 2000-talet. Jag har aldrig sett ett slagsmål, däremot gräl som kunnat leda till slagsmål, räknas det? Känner bara en som råkat ut för slagsmål, en snubbe som gillar att provocera samt bär kniv, so he had it coming.Gräl räknas inte. Ja, då har du det väl kanske fint, fast jag tror att de flesta skulle må bra av att få veta att de inte är gjorda av glas och att det går att ta någon smäll.

Antar att det har med umgängeskrets att göra och inställning till det hela. Vill man absolut inte bråka så blir det inte bråk.

Kwon
2010-02-13, 03:50
Hoho, att jag inte greppade att Kim Jong Il var Den Hederlige Herr Heder! :D

C.E.J.
2010-02-13, 17:05
Gräl räknas inte. Ja, då har du det väl kanske fint, fast jag tror att de flesta skulle må bra av att få veta att de inte är gjorda av glas och att det går att ta någon smäll.

Antar att det har med umgängeskrets att göra och inställning till det hela. Vill man absolut inte bråka så blir det inte bråk.

Det där första låter som nåt hämtat från Fight Club ;)

Vad gäller inställning vet jag inte om du har, eller om du inte har det, men om du har det, så kan man ju inte vara ordentligt funtad om man vill något annat än undvika bråk. Och visst, består ens umgängeskrets av typer som Mourten - "stirrar nån på mig tänker inte jag vara bitchen som viker blicken först!" - kommer man garanterat hamna i bråk.

Dreas
2010-02-13, 17:36
Det där första låter som nåt hämtat från Fight Club ;)

Vad gäller inställning vet jag inte om du har, eller om du inte har det, men om du har det, så kan man ju inte vara ordentligt funtad om man vill något annat än undvika bråk. Och visst, består ens umgängeskrets av typer som Mourten - "stirrar nån på mig tänker inte jag vara bitchen som viker blicken först!" - kommer man garanterat hamna i bråk.Tänkte även på lite på den själv när jag läste vad jag skrivit.

Finns ju olika grader av försök till att undvika bråk, att smöra, be om förlåtelse och ta massa skit även om man inte har gjort något är något endel gör endel inte. Finns ju dom som långt längst in tänker "usch nej, inget bråk" eller så finns det dom som helt enkelt tycker att det finns en gräns för hur mycket skit eller smällar man ska ta innan idioter får pisk.

5 mot 2 är det dock inte så lätt att göra något kan jag tänka mig, speciellt ifall man blir påhoppad helt utan förvarning av idioter som inte drar sig för att sparka på folk som ligger ner!! *grr27*

Hur går det för dom? Har de fått tag på några misstänkta?

shut teh face
2010-02-13, 17:55
Han har legat på sjukhus 3 dagar nu, vet inte hur det går med gärningsmännen, vi kan ju hoppas att de dött i rabies eller något

BobaFett
2010-02-13, 17:59
Så här är det: Om du vill att en hund ska vara snäll så behandlar man honom bra, älskar honom o.s.v.

Om du vill ha en vakthund som ska vara rent farlig så ska du behandla honom dåligt och slå den.

Samma sak gäller för människor, om du och din familj har det dåligt ställt, måste stjäla för att få mat på bordet, din alkoholiserade farsa slår dig sen du kunde gå så kommer du att bli en idiot som slåss och rent allmänt inte har nån empati för andra människor.

För oss som haft en bra uppväxt är det svårt att fatta hur någon kan slå en människa när han ligger ner men allt som krävs är att nån ska behandla en likadant för att man ska bli sån.

shut teh face
2010-02-13, 18:01
Så här är det: Om du vill att en hund ska vara snäll så behandlar man honom bra, älskar honom o.s.v.

Om du vill ha en vakthund som ska vara rent farlig så ska du behandla honom dåligt och slå den.

Samma sak gäller för människor, om du och din familj har det dåligt ställt, måste stjäla för att få mat på bordet, din alkoholiserade farsa slår dig sen du kunde gå så kommer du att bli en idiot som slåss och rent allmänt inte har nån empati för andra människor.

För oss som haft en bra uppväxt är det svårt att fatta hur någon kan slå en människa när han ligger ner men allt som krävs är att nån ska behandla en likadant för att man ska bli sån.
Helt rätt, även om jag inte kan göra sådant, kan jag mycket väl föreställa mig det.

Motorbreath
2010-02-13, 18:25
Om man blir attackerad medan man äter kan man försöka försvara sig med besticken, eller åt de med pinnar?

Jagärsvag
2010-02-13, 19:13
Om man blir attackerad medan man äter kan man försöka försvara sig med besticken, eller åt de med pinnar?

Man kan alltid sticka pinnen i ögat eller där bak men problemet är nog att det händer så fort.
Har du en cigg?
Ne... *Bam baby* j