handdator

Visa fullständig version : Oproportionerlig kropp - tips och råd sökes!


Gondul
2010-02-11, 22:33
Hejsan allihopa! Jag är ny på Kolozzeum, och hade direkt tänkt att hoppa till skaran "tjockisar som behöver pepp". Skämt åsido.

Saken är den, jag är inte fet. Men jag är helt miserabelt byggd, och totalt omusklad. Man kan helt utan problem se konturerna från mina revben, höftbenen och nyckelbenen, mina ben är väl relativt smala (men omusklade) och mina armar är inte heller de största precis, men min mage däremot envisas med att vara i megasize. Antagligen beror detta på min stress, och att kroppen utsöndrat kortisol som är känt att lägga sig på magen.

Jag blir inte klok på detta. Banta har jag försökt med, och det kvittar ifall jag väger som en 3åring, min mage är likförbannat lika opassande för resten utav kroppen. Så jag antar jag få ta den lite jobbigare vägen: att börja träna! Men hur? Förtillfället rör jag mig rätt så lite, ibland är jag duktig och ta en rask morgonpromenad på ca 30min. Även en 30min rask promenad varje kväll. Den sistnämnda går jag som sagt varje dag, oavsett väder. Jag äter sällan en kalori över det jag ska ha i mig (ca 1800kcal)

Tid har jag, men jag är total nybörjare på detta med träning. Ett gymkort är lätt att skaffa, men hur ska jag lägga upp min kostschema samt träningschema? Någon klok människa som vill hjälpa mig att få bort min mage, och hjälpa mig få en vältränad, snygg och slimmad kropp?

Sniggel
2010-02-11, 22:45
Träning lär säkert på sikt göra en hel del. Behöver inte vara så himla komplicerat. Ett typiskt allroundupplägg med 2-3 styrkepass i veckan och 2-3 konditionspass i veckan borde kunna göra en del för din kropps utseende.

Scheman o sånt finns det en hel del. T ex har vi ett exempel på detta forum skrivet av z_bumbi som är sticky:ad.

Motoranimal
2010-02-12, 08:12
Lägg upp en bild!

thompaboy
2010-02-12, 11:06
Hur ligger det till med hållningen? Springer man omkring ihopsjunken kan ju det göra att man ser "smalfet" ut.

MrBurner
2010-02-12, 14:02
Sitter man vid datorn eller framför TV:n stor del av dygnet så finns det också risk för att man kan bli "smalfet". Pratar av egen erfarenhet.

Gondul
2010-02-12, 23:09
Sniggel: Det lät enkelt. Ja, får väll kolla runt lite här och se vad jag hitta för liknande, hopplösa fall.

Thompaboy: Min hållning får mig inte precis att se smalare ut. Men även ifall jag sträcker på mig lite mer, så finns fortfarande en del av min icke charmiga mage kvar.

Mrburner: Fast jag är rätt "aktiv" av mig på dagarna. Kommer oftast hem 16.30, och då har jag rätt fullt upp i 3h, och försöker somna innan kl. 21.30 de dagar jag ska upp tidigt dagen efter.