handdator

Visa fullständig version : Hur högt rankar du Kolozzeum?


mangs
2010-02-11, 22:31
Detta är alltså en poll där vi skall svara hur betydelsefullt Kolozzeum är för just dig. har du andra forum vid sidan om eller Är Kolozzeum the one and only? Är Kolozzeum dit du först styr muspekaren när du sätter dig på jobb eller är det ett forum som du besöker ytterst sporadiskt enbart för att söka fakta om triceps.

Finns det andra forum som du använder lika mycket eller mer. Pollen handlar helt enkelt om på vilken plats Kolozzeum kommer i nedlagd tid jämfört med andra forum. Välj det alternativ som passar dig bäst.


Sedan kan vi ju diskutera i tråden om varför Kolozzeum är bra eller ej. Jag har en känsla av att många som hänger här har detta som ett av sina absoluta favoritforum. Varför är det så, är det pga av faktan eller layouten? Jag skulle snarare säga att det beror på att många medlemmar här har gemensamma intressen för träning men att alla ändå är olika och kan diskutera allt mellan himmel och jord. Att det dessuom varvas med både intelligens och humor samt är snabbast ut med med världsnyheter gör att i alla fall jag så gott som dagligen surfar in för att se om något nytt hänt. Dessutom har man rätt bra koll på medlemmarna då det verkligen känns som om det är verkliga människor bakom nicken. Måste säga att Vbulletin med virtual robots ger en känslan av att man faktiskt är social (även om om man bara diskuterar mot en databas full av botar)

Kim Jong Il
2010-02-11, 22:33
Jag besöker bara två forum någorlunda regelbundet; Flashback och Kolozzeum. Är dock medlem på typ tio andra forum som jag besöker kanske en gång i månaden.

Flashback rankar jag oändligt mycket högre.

Sebbe_H
2010-02-11, 22:34
Har kolo som startsida. Mycket trevligare folk överlag jämfört med andra forum. Det finns trådar för allt möjligt, träning, motor och snyggaste brudar trådar.

Kwon
2010-02-11, 22:35
Trevligaste folket någonsin på Kolo (tillochmed trevligare än på Getbig!)

Dreas
2010-02-11, 22:35
Har IE och i mina favoriterbar ligger Flashback, Sweclockers, Facebook, Kolozzeum och DI, dessa åker alla upp varje morgon när jag startar datorn och sedan när jag sitter vid datorn uppdaterar jag sidorna. Hoppar fram och tillbaka, svarar på frågor och sådant skoj.

coxie
2010-02-11, 22:36
Jag besöker frekvent många forum utöver kolo men kolo är utan tvekan nr 1 när det kommer till allmäntspam (men det har tyvärr försvunnit allt för många profiler och tillkommit ett par troll för mycket).

Jag är ingen urgammal medlem men tror inte att jag är ensam om att sakna Yankeeee, Jwrd, Bolio, Melish, Jense och Angel.

Civilrätt
2010-02-11, 22:38
Mjäää, varken bu eller bä. Det var trevligare förr här.

Roosen
2010-02-11, 22:39
Kolozzeum och Facebook kollar jag flera gånger om dagen. Många gånger om dagen. Skulle nog kalla mig för en kolozzeumnörd.

Det var kolozzeum som fick mig att få upp ögonen för SL (bänk). Tycker även att det är en grym mötesplats för folk ifrån klubben och andra klubbar.

mangs
2010-02-11, 22:39
Vart fasiken är Melish?

Saknar även jag Jwzrd och Jense. :(

The_RobRoy
2010-02-11, 22:42
Förutom (som det kommit fram på senare tid) att det verkar va äckligt mycket SD anhängare här, så är kolo ett himla hemtrevligt forum.

Läser i princip dagligen allmänt delen, vilket jag nu har gjort sen jag blev medlem.

Annars läser jag mest börsrelaterade forum samt lite flashback som förströelse.

Kim Jong Il
2010-02-11, 22:43
Förutom (som det kommit fram på senare tid) att det verkar va äckligt mycket SD anhängare här, så är kolo ett himla hemtrevligt forum.

Läser i princip dagligen allmänt delen, vilket jag nu har gjort sen jag blev medlem.

Annars läser jag mest börsrelaterade forum samt lite flashback som förströelse.

SDarna är ju många fler på t ex flashback.

von huff
2010-02-11, 22:43
Kunnigt och trevligt folk som har samma modersmål som jag själv:)

C.E.J.
2010-02-11, 22:45
Tidigare uteslutande på kolo, på senaste tiden börjat hänga på flashback igen.

The_RobRoy
2010-02-11, 22:46
SDarna är ju många fler på t ex flashback.

Kanske på vissa underforum. Kolo känns dock som hemma, det gör inte fb, därför smärtar det lite när så många av oss är SD anhängare.

Flashback är bra för att det är stort och där diskuteras i princip allt man kan vara intresserad av.

Bahir
2010-02-11, 22:49
Kolo, FB, Wilmott (lurkar bara), ett sportforum (med 22k+ medlemmar, där jag är mod mot min vilja, lustigt nog - jag bad om att få sluta vara mod för att jag inte är aktiv, men de sa nej). Lurkar lite på econjobrumors också, men det är skit.

tjabon
2010-02-11, 22:51
Trevligaste folket någonsin på Kolo (tillochmed trevligare än på Getbig!)

Absolut!

Flashback är kul emellanåt, men det finns många nötter där ....:smash:
Bodybuilding.com´s forum är jevligt bra.

Jpn
2010-02-11, 22:52
Brukar logga in på kolozzeum bland det första jag gör när jag startar datorn, är sedan nästintill inloggad hela dagen/kvällen och tittar till här flera gånger under dygnet.

Kim Jong Il
2010-02-11, 23:03
FB,

Facebook eller flashback?

Mapa
2010-02-11, 23:24
mkt kolo. men mkt annat också.

kjell33
2010-02-11, 23:27
Kolo som startsida. Enda forumet jag frekventerar numera, tack för tipset 345,5!:D

Deceiver85
2010-02-11, 23:28
100% Kolozzeum

KlopFer
2010-02-11, 23:28
Vaskar en del i babbla

mangs
2010-02-11, 23:33
Alltså, av 75 svar än så länge i pollen är det bara 1 ynka som surfar mer på andra forum än här (och några stackare som inte förstod frågan).

Man kanske inte får ett bra svar i en poll av detta slag då det är de hängivna kolo-anhängarna som svarar men ändå kul att se att mina föraningar stämmer.

Hemi
2010-02-11, 23:57
Rankar Kolo just nu högst, lär mig fortfarande mycket om träning men lägger nog ner snart då min fritid kommer att försvinna. Den allmäna delen kan vara störande men det beror nog på att det nog mest är övervägande en grupp människor som hänger där och som nära nog mobbar resten, känns det som ibland. Trots det, svårt att slita sig.

Gabriel174
2010-02-12, 00:00
Förut var det massor. Nu så är det endast kolo i stort sett.

Wille005
2010-02-12, 00:06
Finns andra forum där jag hänger mer men jag hänger ändå en del här.

egge
2010-02-12, 00:07
Facebook eller flashback?

Fragbite. Jag surfar inte bara på kolo men det är helt klart det bästa forat. Puss på er.

hahavaffan
2010-02-12, 00:09
Hänger här mestadels, men även på Minhembio en hel del.

_slipknot1_
2010-02-12, 00:19
Flashback, Kollo, Gnagarforum kollar jag dagligen.

Baan
2010-02-12, 00:33
Fragbite. Jag surfar inte bara på kolo men det är helt klart det bästa forat. Puss på er.

Forumet heter det! Man flippar för mindre.

---

För mig är styrketräning ett stort intresse och det känns som det bästa forumet i det avseendet. Visst finns det säkert stora amerikanska forum men jag är lite lokalpatriot och väljer det bästa svenska. Sen är allmäntdelen intressent, även om man säkert har mer specifika forum som tar upp vissa saker vi diskuterar här, men orka hänga på fyrtioelva forum... man är ju ändå pro bb.

spoon
2010-02-12, 00:39
Det blir en hel del hängandes på kolo under en dag. Prenumererar på massa trådar så jag tycker det uppdateras hela tiden. Träning är min stora hobby så det känns logiskt att hänga här. Var dock jäkligt sugen på att välja "vaska" altenativet för att jag också vill vaska

Muskelbyggaren
2010-02-12, 00:50
Bara aktiv här och på Flashback.

Flashback är bra för att det är stort och där diskuteras i princip allt man kan vara intresserad av.
Exakt. Måste faktiskt säga att Flashback fått mig att älska yttrandefrihet på riktigt; det finns mycket som är avskyvärt där, men samtidigt är det nåt speciellt med ett forum utan tak där moderatorernas enda uppgift är att se till att diskussionerna kan föras utan att lägga sig i annat än genom att se till att rätt sak hamnar på rätt ställe. Det alstrar till 99% skit, men den sista procenten är riktiga guldkorn.

EkarN
2010-02-12, 01:00
Ytterst sporadiskt andra forum. Kolo is tha shit.

Ajin
2010-02-12, 03:02
Trevligaste folket någonsin på Kolo (tillochmed trevligare än på Getbig!)

+1.

Google som startsida, sen facebook och kolo på snabblänkar. Vanlig procedure är:

1) Logga in på nätet
2) Kolozzeum: Allmänt först, sedan tränings och kostdelen.
3) Facebook
4) Repeat
5) ???
6) Profit

Mental
2010-02-12, 03:09
Finns andra forum där jag hänger mer men jag hänger ändå en del här,

Bra sammanfattat.

haiduc
2010-02-12, 05:04
Kollar in ibland, oftast på jobbet när jag har för mkt dötid... är dock inte mitt förstahandsval.. är en riktig facebooknörd, efter det kommer Chiforum, och flashback.

Scratch89
2010-02-12, 05:52
Vart fasiken är Melish?


Ute o reser. :( Träffade henne i helgen dock.


OT: Kolozzeum, endast. Mycket och ofta.

beckman88
2010-02-12, 06:41
Vad hände med MatteMaiden?

Yes
2010-02-12, 07:51
Mycket Kolo, men inte exklusivt.

Nelson81
2010-02-12, 08:12
long time lurcher, first time poster.....

PowPow
2010-02-12, 08:27
Forummässigt så hänger jag nästan bara på Kolo..

mangs
2010-02-12, 08:37
long time lurcher, first time poster.....


yeah right!

Osten80
2010-02-12, 08:47
Även om kolo har blivit ordentligt mycket sämre det senaste året är det fortfarande här jag hänger mest. Det enda andra forumet jag numera besöker är Fb, men det har blivit så stort att det mest är jobbbigt.

Nitrometan
2010-02-12, 08:50
Trevligaste folket någonsin på Kolo.
Jepp.
Jag besöker frekvent många forum utöver kolo men kolo är utan tvekan nr 1 när det kommer till allmäntspam (men det har tyvärr försvunnit allt för många profiler och tillkommit ett par troll för mycket).

Jag är ingen urgammal medlem men tror inte att jag är ensam om att sakna Yankeeee, Jwrd, Bolio, Melish, Jense och Angel.
Instämmer.


Fick rösta "förstår inte frågan". Finns det andra forum som man kan jämföra med kolo?

von huff
2010-02-12, 08:57
Det som skljer kolo från många andra muskelforum är att här talas det mindre skit tycker jag.Frågar man nånting får man vettiga svar snabbt istället för att 80% av svaren är dagna ur röven.Här finns ju ochså t.o.m världsmästare som delar med sig av sin kunskap.Jag hängde på Body i kanske 1-2 år men jag tyckte att forumet var trögt och där cirkulerade mer fjortisar.

darocker
2010-02-12, 09:10
Kolo delar första platsen med Facebook

mangs
2010-02-12, 09:18
Det jag framför allt gillar med Kolozzeum är mixen mellan Världsmästare, svenska mästare till absoluta nybörjare och folk som inte längre tränar men hänger här pga den goda stämningen. Här finns plats för alla. Visst handlar diskussionerna mycket om träning och kost men pga av alla aktiva medlemmar kan man så gott som alltid vänta sig något bra svar på sina trådar.

Jag har ett flertal gånger startat trådar om diverse frågor skilda från träning på andra forum. Eftersom svaren inte kommit har jag då istället ställt samma fråga på Kolo och fått ett flertal svar betydligt snabbare.

Det är väl det som gör att detta forumet känns levande, många medlemmar med olika personligheter och bakgrund där alla får och vill föra sin talan. Finns inget värre än ett dött forum.

Bite
2010-02-12, 09:27
Delad 1:a. Jag läser mycket på kolo men deltar mer aktivt på UG/OG. Försökte regga mig på getbig en gång för flera år sedan, men det fick jag inte trots att jag mailade Ron två gånger och frågade vad som dröjde och fick svaret att han "tittar på det". WTF bro?

mini
2010-02-12, 09:30
Är en recovering Koloholic, men jag vill inte bli för frisk. Jag gillar att vara här. Kollo har gett mig en hel hög vänner även utanför nätet. Det är en bra blandning mellan trams och allvar, och det är den mest koncentrerade samling styrkelyftare som finns nationellt.

spoonchest
2010-02-12, 09:46
Jag skyr flashback som pesten. Det finns bättre disskusioner i kommentarsfälten på youtube, för bövölen.
Röstade "hänger uteslutande på kolo", men jag brukar ställa enstaka frågor på jagrullar.se

rapzidi
2010-02-12, 09:55
"Nästan enbart på Kolozzeum men ibland på andra sämre forum".

Så fort Firefox är startat så trycker jag av reflex på Kolo-fliken.
Tyvärr(?) har det blivit så att även om jag ledsnat på kolo för stunden och stänger fliken så tar det ofta inte mer än 2 sec innan jag trycker på länken i favoriter-baren ändå.

Men, finns ju fortfarande sweclockers för datorgrejer och flashback för allt annat som man glider in på ibland.

egge
2010-02-12, 12:22
Forumet heter det! Man flippar för mindre.

Helvete! Jag som tom frågat om det i språklådan. Nu skäms jag. :/