handdator

Visa fullständig version : Hur ser detta ut!


Akeson
2010-02-11, 16:25
Undrar om detta upplägg ser bra ut:

Måndag: Triceps, Bröst
Tisdag: Axlar, Mage
Onsdag: Biceps, Rygg
Torsdag: Ben, Vader
Fredag: Vila
Lördag: Mage, Traps
Söndag: Vila

Måste vila söndag fredag går ej att ändra på.. nått som ser tokigt ut?
Man ska vell lägga ex: triceps bröst på samma dag då dom tränas tillsammans? eller är jag helt ute och cyklar nu, iaf vad jag har hört! kom med tips och ideer..

Commando1980
2010-02-11, 16:27
Undrar om detta upplägg ser bra ut:

Måndag: Triceps, Bröst
Tisdag: Axlar, Mage
Onsdag: Biceps, Rygg
Torsdag: Ben, Vader
Fredag: Vila
Lördag: Mage, Traps
Söndag: Vila

Måste vila söndag fredag går ej att ändra på.. nått som ser tokigt ut?
Man ska vell lägga ex: triceps bröst på samma dag då dom tränas tillsammans? eller är jag helt ute och cyklar nu, iaf vad jag har hört! kom med tips och ideer..


axlar dagen efter bröst och triceps är ingen höjdare , speciellt inte om man nu ska splitta så mycket som du gör. i övrigt väldigt svårt att ge dig tips då du inte skriver något mer om dig själv + att en schematisk split som du lägger upp egentligen inte säger mycket om hur du tränar eller ämnar att träna.

Akeson
2010-02-11, 16:28
Så hur borde schemat se ut då? kan jag byta eller flytta axlar nånstans, vill gärna ha det så lika som det är :)

hyenan
2010-02-11, 16:29
Ja du kan lägga bröst+triceps på samma pass även med rygg+biceps.

Axlar dagen efter ett bröstpass är kanske inte de ultimata eftersom axlarna får stryk när du kör bröst.

Commando1980
2010-02-11, 16:30
mån: bröst/triceps
tis: ben/vader

tor: axlar

lör: rygg/biceps


men som sagt det säger inte mycket om hur träningen egentligen bedrivs.

sharkzlayer
2010-02-11, 16:34
Körde exakt så innan men aldrig mer.
I nuläget ser det ut följande

mån: bröst
tis: rygg, underarm
ons: ben, vader
tors: axlar,traps
fre: biceps, triceps Fan va jag älskar detta upplägg just biceps triceps samma dag är underbart med pumpen till triceps efter biceps övningarna blir bara starkare i tri då men om man däremot kör bröst/tri så e man så där äckligt mööör i tri :)

Akeson
2010-02-11, 16:34
Måndag: Triceps, Bröst
Tisdag: Ben, Vader
Onsdag: Biceps, Rygg
Torsdag: Axlar, Mage
Fredag: Vila
Lördag: Mage, Traps
Söndag: Vila

:)?

sharkzlayer
2010-02-11, 16:36
gå till gymmet å köra mage traps :MrT: om man bor vägg i vägg med gymmet så varför inte hehe.

Akeson
2010-02-11, 16:37
det är precis det jag gör :)! verkar det jobbigt eller vadå?

Commando1980
2010-02-11, 16:40
Måndag: Triceps, Bröst
Tisdag: Ben, Vader
Onsdag: Biceps, Rygg
Torsdag: Axlar, Mage
Fredag: Vila
Lördag: Mage, Traps
Söndag: Vila

:)?

varför inte sprida ut det mer? som jag föreslog. med ditt upplägg så kör du 4 dagar i rad samt kör rygg dagen efter ben. varför inte lägga ben eller rygg på lördagen. finns knappt någon mening att gå till gymmet för att enbart köra mage+traps.

sharkzlayer
2010-02-11, 16:44
det är precis det jag gör :)! verkar det jobbigt eller vadå?

Nej, gillar inte att använda orden onödigt men du kanske borde lägga in traps på axelpasset och vila under den dagen istället och magen är det ingen bråttom med den kommer ändå jag tränar inte äns mage men har rutor på 100 kg ändå tack vare mark, böj, pushdowns etc.