handdator

Visa fullständig version : Ta igen dåliga dagar


krakowww
2003-09-22, 23:12
Just nu håller jag på att gå upp i vikt, jag äter så ofta jag kan och har senaste månaden gått upp två tre kg. Nu till min fråga, Om jag äter för lite några dagar kan jag då ta igen det de kommande dagarna genom att äta ännu mer? Eller lägger det sig bara som fett? Eller kan inte kroppen ta till vara på allt?

/ Magnus

Ozz
2003-09-22, 23:15
Du kan inte ta igen det kommande dagar genom att äta ännu mera då...
orkar tyvärr inte skriva mer än så.. *GÄSP*...gonatt
:)

King Grub
2003-09-23, 05:21
Visst tar kroppen tillvara på i stort sett allt du proppar i den, men som sagt, det krävs en kontinuerlig näringstillförsel av god klass för att bygga muskler, inte underskott några dagar med viktförlust som följd, följt av några dagars tokbulkande. Då blir resultaten nog mest som sagt viktökning av fel sort. Däremot bygger ju ABCDE-dieten på liknande principer, men där är det inte frågan om ett par dagars slarv med påföljande överätning.

Jimbo
2003-09-23, 11:41
alltså ska man inte äta mer dom dagar man tränar utan dela upp kostan likvärdigt över hela veckan? jag tex brukar trycka i mig lite extra dom dagar jag tränar som hårdast.


Mvh Jim

King Grub
2003-09-23, 11:49
Originally posted by Jimbo
alltså ska man inte äta mer dom dagar man tränar utan dela upp kostan likvärdigt över hela veckan? jag tex brukar trycka i mig lite extra dom dagar jag tränar som hårdast.


Mvh Jim

Ja, det skadar ju inte. Ju hårdare träning, desto mer näring krävs. Det är att slarva med kosten delar av veckan och sedan försöka ta igen det restrerande dagar som inte fungerar i längden.