handdator

Visa fullständig version : Varför är man bunden till en klubb?


Pepz
2010-02-10, 22:01
Varför är man bunden till en klubb trots att man löser licens årsvis?

Jag hade licens förra året och nu när jag löste ny licens så måste jag betala en övergångsavgift för att byta klubb.


vad är syftet med den regeln när jag ändå löser en ny licens varje år?

kjell33
2010-02-10, 22:03
Det har väl med serierna att göra. Kan tänka mig att man vill förhindra att lyftare "köps över" mitt under pågående serie.

mini
2010-02-10, 23:21
Övergångstiden är normalt 15/11-15/12. Då ska ansökan vara inne och inga skäl behöver anges. Man är alltså inte "bunden till en klubb" utan har en period att byta som man behagar (så länge moderklubben inte har särskilda skäl att inte släppa lyftaren, exempelvis ekonomiska krav.) Vill man byta klubb utanför ordinarie tid är det en lite högre kostnad och skäl måste anges och godkännas. Som Kjell säger är det för att inte klubbar ska byta tävlande mitt i serien. Systemet skulle riskera att urholkas om lagen inte var någorlunda fasta.

Pepz
2010-02-10, 23:31
Övergångstiden är normalt 15/11-15/12. Då ska ansökan vara inne och inga skäl behöver anges. Man är alltså inte "bunden till en klubb" utan har en period att byta som man behagar (så länge moderklubben inte har särskilda skäl att inte släppa lyftaren, exempelvis ekonomiska krav.) Vill man byta klubb utanför ordinarie tid är det en lite högre kostnad och skäl måste anges och godkännas. Som Kjell säger är det för att inte klubbar ska byta tävlande mitt i serien. Systemet skulle riskera att urholkas om lagen inte var någorlunda fasta.

förstår detta. Och jag rättar mig naturligtvis efter reglerna

men tiden för byte borde kanske vara fritt innan serien börjar eftersom jag måste ha en giltig licens för att få ett godkänt resultat på serie1.

Så helt enkelt: lös en licens i valfri klubb innan serien börjar?

mini
2010-02-10, 23:43
Det är ett förslag att skicka till tävlingskommittén.