handdator

Visa fullständig version : Nybörjare!


Akeson
2010-02-10, 20:46
Tjenare, har gymmat i 3 månader nu med gainer och kreatin enligt detta schema:


Måndag-Axlar,Triceps
Tisdag-Ben,Vader
Onsdag-Rygg,Mage
Torsdag-Bröst,Traps
Fredag-vila
Lördag-Biceps,mage
Söndag-vila

Vad tycks om schemat? bra, dåligt några ändringar eller tips?
Anledningen till att jag har vila fredag & söndag är för jag åker ofta hem på helgerna då ja har studentlägenhet i Västerås!

Kör 6 reps 3set men har lite svårt att veta olika övningar för alla dessa muskler, kanske ni kan skriva vad jag ska träna vilken dag eller om det finns nån sida jag kan kolla det själv?

Tänkte också köpa nya tillskott, tips?

Lite om mig:
Längd: 184cm
Vikt: 80kg

Bor inte hemma så lite jobbigt att laga mat ibland, kollade lite på "Meal pro" är det nått att ha?

kjell33
2010-02-10, 20:48
Det där är inget schema utan bara hur du delar upp muskelgrupperna. Läs det här i stället.

www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Mineur
2010-02-10, 22:39
såg bra ut!

men hur går det med trapz dagen efter rygg?

behöver ju inte krocka direkt, vet ju inte vilka övningar du ger dig på på rygg passet så :)

Pjotor
2010-02-11, 08:33
Bor inte hemma så lite jobbigt att laga mat ibland, kollade lite på "Meal pro" är det nått att ha?

Säg som det är: du kan inte laga mat, därför tycker du det är tråkigt. Orkar du gymma fem dagar i veckan kan du i alla fall inte skylla på brist på ork. Tillskott är just tillskott och ersätter inte riktig mat.

Har du tränat i 3 månader så är du antagligen inte kvalificerad att själv sätta ihop ett träningsprogram. Länken som kjell33 skriver berättar allt du behöver veta. Träna enligt två- eller dagarsprogrammen.

Övningar och deras utföranden hittar du här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071).