handdator

Visa fullständig version : Doggcrapp, DC - mest aktuell info


Jay-Z
2010-02-10, 14:48
DC verkar ju förändras och utvecklas. Sitter någon vänlig själ på senaste "offentliga" versionen?

Commando1980
2010-02-10, 15:13
DC verkar ju förändras och utvecklas. Sitter någon vänlig själ på senaste "offentliga" versionen?

det är väl i stort sett samma som tidigare? bara att kika på intensemuscle

Jay-Z
2010-02-10, 15:24
det är väl i stort sett samma som tidigare? bara att kika på intensemuscle

Mhm, hittade det nu.

Tråd låst.

Slartibartfast
2010-02-10, 15:26
Tränar folk fortfarande DC?

delta_mats
2010-02-10, 15:29
Tränar folk fortfarande DC?

Varför skulle dom inte göra det? Fungerade det tidigare så borde det väl fungera nu också, och fungerade det inte tidigare förstår jag inte varför någon tränade DC.

Commando1980
2010-02-10, 15:32
Tränar folk fortfarande DC?

tydligen gör vissa det, finns helt klart bra grejer med upplägget men det är enormt slitsamt med RP-setten, många jag talat med har bränt ut sig snabbt (inklusive jag själv).

tycker att det finns bättre sätt att lägga upp träningen på.

Jay-Z
2010-02-10, 15:32
Tränar folk fortfarande DC?

Bara i Sverige.

von huff
2010-02-10, 15:37
Rätta mig om jag har fel men den enda rätta versionen är det nästan bara grundaren som kan.Folk gör ju hela tiden ändringar hit och dit.Läste en artikel om en kille som körde DC han åkte till USA och fick möjligheten att köra ett DC pass med grundaren av DC och det skillde sig en hel del mot hans egen "DC"

Commando1980
2010-02-10, 15:45
Rätta mig om jag har fel men den enda rätta versionen är det nästan bara grundaren som kan.Folk gör ju hela tiden ändringar hit och dit.Läste en artikel om en kille som körde DC han åkte till USA och fick möjligheten att köra ett DC pass med grundaren av DC och det skillde sig en hel del mot hans egen "DC"

nä följerna man 'grundreglerna' (som dante lagt upp på intensemuscle) så tränar man ju 'DC', om det nu spelar någon roll. sen att dante anpassar programmet åt mer avancerade byggare är en annan sak.

problemen uppstår när man har folk som egentligen inte vet vad de håller på med börjar mixtra med grunderna i ett program.

Medusa
2010-02-10, 16:43
jay-z, du kan pma mig frågor om DC så skall jag försöka svara på dom..

Medusa
2010-02-10, 16:55
precis som commando skrev så finns allting på intensemuscle.com...

Sniggel
2010-02-10, 17:48
Det är hyfsat lätt att bränna ut sig på RP-seten men det är väl även därför det rekommenderas cruiseperioder efter 6 eller 8 veckor. Samt att det rekommenderas att, i stort sett, tokbulka och med stort prio på högt proteinintag.

Commando1980
2010-02-10, 18:12
Det är hyfsat lätt att bränna ut sig på RP-seten men det är väl även därför det rekommenderas cruiseperioder efter 6 eller 8 veckor. Samt att det rekommenderas att, i stort sett, tokbulka och med stort prio på högt proteinintag.

mycket av tokbulkhysterin kring DC-upplägget beror på att folk har generaliserat och feltolkat vissa specifika inlägg som dante gjort.

även med cruiseperioderna inplanerade så är ofta DC lika med burnout. många människor pallar helt enkelt inte failure-and-beyond träning och bränner ut sig även på mycket låga volymer av sådan träning. därför tror jag att det i de flesta fall är smartare att köra något högre volym och mindre betoning på failure- och beyond failureträning.