handdator

Visa fullständig version : Får ej maxa på gymmet!?! What to do?


KimPod
2010-02-09, 22:17
Tänker nu presentera ett förhoppningsvis ganska ovanligt problem som har inträffat på mitt gym. Vill ha seriösa åsikter på vad som borde göras.

Allting började med att jag runt årsskiftet bytte gym från kommunens lokaler till ett lite "finare gym", privatägt osv. Har flera polare som tränar där nere och ville ha en nytändning och få mer av den sociala biten av gymmandet.

Allt funkade bra tills jag upptäckte att bänkpressarna, som är fasta ställningar, lutar. Ligger man och värmer upp på 60-70kg så märker man tydligt hur vikten på ena sidan glider av och andra sidan ligger stenhårt emot. Detta påpekade jag för ägaren till gymmet och han sa lite tafatt att dom skulle kolla upp saken. Inget hände och jag tog saken i egna händer. Efter att ha bett ett par hantverkare som byggde om lite på gymmet att hjälpa mig så mätte vi tillsammans med laser och upptäckte att bänken som man ligger på lutar i förhållande till ställningen, och ganska mycket oxå. Detta gällde även andra bänken som ligger spelvänt bakom. Jag tog upp detta med ägaren, nu 4 veckor sedan och inget har hänt.

Idag när jag skulle maxa i marklyft står jag redo med 220kg, lyfter, fail och släpper ner den i golvet. Helt plötsligt kommer en spydig kommentar från ägaren som jag trodde först ville kolla så jag inte skadat mig: (Ä=ägaren, J=Jag)
Ä: - "Du fattar väl själv att det där inte funkar va?!"
J: - "Vad menar du?"
Ä: - "Hålla på och lyfta såhär tungt!"
J: - "Men vadå, försöker du säga att jag inte får maxa hädan efter?"
Ä: - "Precis, det förstår du väl själv att golvet inte håller för!"
Därefter springer han lite homosexuellt skärrad därifrån (ingen bra stake i killen).

Personligen anser jag att jag har blivit dömt i deras ögon sedan jag satte min fot där nere. Dom visar mig ingen respekt, flera personer inkl. mig själv har sett hur dom har tittat snett, viskat, pekat osv.

Jag söker ingen sympati utan undrar mer hur jag ska gå tillväga? Jag menar, jag betalar just nu 210kr/mån för att träna på ett gym där jag blir snetränad i bänk och inte får maxa!
Ska jag fortsätta ligga på om bänken, fortsätta maxa och köra mitt race eller ska jag lyssna på vad dom säger och bara hämma mig personliga utveckling. Vad ägaren menar är att jag inte får lyfta tungt alls. Mina 6or på 180kg är helt uteslutet.

Anser att han borde haft en annan approach mot mig, bett mig släppa den lugnt, lägga lite mjuka mattor under. Men det han sa idag gjorde mig bara förbannad!!! Har tyvärr tecknat ett auto-giro konto på 1år och kan ej bryta detta. Men kan dom inte respektera mina mål och abitioner så tänker jag inte respektera deras gym!

bubbe
2010-02-09, 22:20
Vad händer om du fortsätter träna tungt men utan att förstöra saker? bryter dom ditt avtal genom att slänga ut dig så är det väl lugnt.

Pepz
2010-02-09, 22:21
prata med ägaren och kom fram till en bra lösning när det gäller marklyften. Ligg på om bänkarna.

Alltid bättre att ha en dialog än att bli den som alla tycker illa om.

limenka
2010-02-09, 22:23
Vad sägs som att du byter överpris gymmet mot det kommunala igen?

KimPod
2010-02-09, 22:28
Vad händer om du fortsätter träna tungt men utan att förstöra saker? bryter dom ditt avtal genom att slänga ut dig så är det väl lugnt.

Vill inte att det ska behöva gå så långt, vill träna där nere då jag trivs på gymmet i övrigt. Grejen är oxå att jaghar fixat 2-3 personer till som skaffat helår därnere, på det sättet har jag tyvärr gjort dom ett par tjänster, men dom kan inte göra mig något.

Ska jag kanske prata med dom och försöka möta halvvägs? Jag kan tänka mig att bygga något slags underlag, en platta som sprider ut trycket över en större yta. Golvet är av betong med källarutrymme under. Borde det trots detta inte hålla för en 110kg stöt? 220/2

KimPod
2010-02-09, 22:31
Vad sägs som att du byter överpris gymmet mot det kommunala igen?

Vill inte det, trivs med foolket, gymmet i övrigt osv!
Har ju dessutom tecknat auto-giro bundet på 1år
prata med ägaren och kom fram till en bra lösning när det gäller marklyften. Ligg på om bänkarna.

Alltid bättre att ha en dialog än att bli den som alla tycker illa om.

Ja som sagt, kan tänka mig bygga en platta av ngt slag som sprider kraften över en större yta. Skulle det funka?

Pdaddy
2010-02-09, 22:32
Vad sägs som att du byter överpris gymmet mot det kommunala igen?

Överpris ? Skojjar du :D

KimPod
2010-02-09, 22:35
Överpris ? Skojjar du :D

haha, allt är väl relativt :)

Med tanke på att jag där nere får tillgång till flertalet löpband, trappmaskiner, spinningcyklar, billigt solarium osv så är det kanske inte så dyrt. På det kommunala gymmet kostar det ju dock bara 900kr, helår ;)

Sniggel
2010-02-09, 22:37
Överpris ? Skojjar du :D

Kanske överpris om man inte kan träna vettigt där.

Till trådskaparen:
tycker att du ska ta upp problemet med ägaren och fråga om ni kan lösa det här på något vis. Om ni inte kan komma överens kanske du känner dig missnöjd med träningen och de kanske kan tänka sig att avbryta ditt kontrakt.

tsp
2010-02-09, 22:37
Om nu styrkeutvecklingen i marklyft är så viktig för dig som den verkar tycker jag att du borde gå med i en styrkelyftarförening som du besöker när du ska träna mark.

Kischen
2010-02-09, 22:40
Tänkte samma sak, överpris?

Testa populära "gym" i Sthlm. Det där är gratis.

KimPod
2010-02-09, 22:41
Kanske överpris om man inte kan träna vettigt där.

Till trådskaparen:
tycker att du ska ta upp problemet med ägaren och fråga om ni kan lösa det här på något vis. Om ni inte kan komma överens kanske du känner dig missnöjd med träningen och de kanske kan tänka sig att avbryta ditt kontrakt.

Som sagt, vill helst inte behöva detta. Har ökat massor bara senaste månaden där nere och har verkligen fått en nytändningen som jag behövde. Men som du säger, mötas någonstans hade varit bäst, ngn som har förslag på hur man kan lösa markbiten?

Om nu styrkeutvecklingen i marklyft är så viktig för dig som den verkar tycker jag att du borde gå med i en styrkelyftarförening som du besöker när du ska träna mark.

Är intresserad av AF, möjligtvis i framtiden BB. Att lyfta tungt är inte mitt mål, utan bara ett bevis på att träningen går frammåt. 99% av alla som gymmar försöker väl maxa ett par ggr/år? Dessutom finns inget sådant alternativ där jag bor!

Edit; Dessutom anser jag att 6*180kg inte är SL-träning utan visar min periodisering detta så tänker jag ju inte gå ner på 12-15*120 bara för att dom är rädda om sitt golv?

dellan
2010-02-09, 22:46
Om nu styrkeutvecklingen i marklyft är så viktig för dig som den verkar tycker jag att du borde gå med i en styrkelyftarförening som du besöker när du ska träna mark.

Marklyft är väl en övning de flesta helst kör lägre repititioner på. Det vet du väl själv om.

Larsson85
2010-02-09, 22:47
Om gymmet inte har någon plats för marklyft så tycker jag att man kan förstå att dom inte vill att du ska ställa dig på random ställe och köra det.

KimPod
2010-02-09, 22:51
Om gymmet inte har någon plats för marklyft så tycker jag att man kan förstå att dom inte vill att du ska ställa dig på random ställe och köra det.

Men det är ju just det dom har. Det står ju inge skylt direkt med "här gäller marklyft", men ett par utlagda gummimattor osv, ska försöka fixa bild imorgon.
men vadå, du menar att jag ska skita i den, enligt mig, bland de bästa, mest utvecklande övningarna man kan köra?

Ajin
2010-02-09, 23:01
Verkar inte vara mycket mellan öronen på den ägaren så prata med honom om bänkställningen, och när han väl ser till att få det fixat så fortsätter du marka som vanligt.

KimPod
2010-02-09, 23:02
Verkar inte vara mycket mellan öronen på den ägaren så prata med honom om bänkställningen, och när han väl ser till att få det fixat så fortsätter du marka som vanligt.

+1
ska börja vara lite spydig tillbaka.

Larsson85
2010-02-09, 23:04
men vadå, du menar att jag ska skita i den, enligt mig, bland de bästa, mest utvecklande övningarna man kan köra?

Jag har ingen åsikt om hur du ska träna *slap*. Jag försöker bara förmedla hur jag tror verkligheten ser ut på ditt gym.

Om där är en plats där dom har lagt ut mattor för att dämpa vikterna vid marklyft så är det bara att köra på och ta diskussionen. Fråga om han vill förbjuda marklyft, eller vad han egentligen menar.

Släpper du ner vikterna, eller sätter du ner dom?

stevebc
2010-02-09, 23:04
210 kr/mån är enligt mig överpris men ja, byt gym för farao. Om det finns regler för vad som får kallas saft och korv så borde inte det här stället få benämnas "gym".

Spiffy
2010-02-09, 23:07
Så länge du inte gör några dumpningar och släpper ner stången i marken och lever om, och det inte stod något om tunga marklyft när du tecknade ditt medlemskap så tycker jag du ska köra på.
Angående bänken tycker jag du ska ligga på och kanske erbjuda dig att hjälpa till att fixa det om det är något som är möjligt för dig.

KimPod
2010-02-09, 23:12
Jag har ingen åsikt om hur du ska träna *slap*. Jag försöker bara förmedla hur jag tror verkligheten ser ut på ditt gym.

Om där är en plats där dom har lagt ut mattor för att dämpa vikterna vid marklyft så är det bara att köra på och ta diskussionen. Fråga om han vill förbjuda marklyft, eller vad han egentligen menar.

Släpper du ner vikterna, eller sätter du ner dom?

Ja, det blir att jag fortsätter tror jag.
När jag INTE maxar, dvs under 200kg så börjar jag alltid stående, lyfter av den från ställningen, sakta ner, och upp.

Men idag när jag maxade failade jag och släppte den mer eller mindre från ca 30cm höjd, så en liten smäll blev det ju. Men detta sker ALDRIG annars!

210 kr/mån är enligt mig överpris men ja, byt gym för farao. Om det finns regler för vad som får kallas saft och korv så borde inte det här stället få benämnas "gym".

hahah :D

tsp
2010-02-09, 23:13
Marklyft är väl en övning de flesta helst kör lägre repititioner på. Det vet du väl själv om.

Ja det vet jag också. Men om nu gymägaren är så strängt emot det så kan väl killen sänka vikten en bit så att han orkar och kan hålla emot en smula på nedvägen, utan att skada sig, för att minska dunsen i marken?

Perra.S
2010-02-09, 23:15
Ge han ett ultimatum, fixxar han inte bänken så fortsätter du att släppa stången vid marklyft från en lagom höjd, även om du i vanliga fall inte brukar göra det ;)
Är han så rädd om sitt golv som det verkar så borde han fixxa bänken illa kvickt!

KimPod
2010-02-09, 23:19
Så länge du inte gör några dumpningar och släpper ner stången i marken och lever om, och det inte stod något om tunga marklyft när du tecknade ditt medlemskap så tycker jag du ska köra på.
Angående bänken tycker jag du ska ligga på och kanske erbjuda dig att hjälpa till att fixa det om det är något som är möjligt för dig.

Dumpningar borde enligt mig vara tillåtna till viss mån. med tanke på att jag alltid lyfter av och på vikterna från ställningen annars.

magnus Samuelsson nämner i "stark" att maxningar är viktiga för personliga utvecklingen och även om det står lappar om "släng ej vikterna i golvet" så gäller detta såkalrt inte om man failar och riskerar skada. En sådan gymägare borde inte finnas

KimPod
2010-02-09, 23:21
Ja det vet jag också. Men om nu gymägaren är så strängt emot det så kan väl killen sänka vikten en bit så att han orkar och kan hålla emot en smula på nedvägen, utan att skada sig, för att minska dunsen i marken?

Re-post: 6*180kg är inte SL-träning utan visar min periodisering detta så tänker jag ju inte gå ner på 12-15*120 bara för att dom är rädda om sitt golv?

Ge han ett ultimatum, fixxar han inte bänken så fortsätter du att släppa stången vid marklyft från en lagom höjd, även om du i vanliga fall inte brukar göra det ;)
Är han så rädd om sitt golv som det verkar så borde han fixxa bänken illa kvickt!

haha, det är ju ett alternativ!

Spiffy
2010-02-09, 23:30
även om det står lappar om "släng ej vikterna i golvet" så gäller detta såkalrt inte om man failar och riskerar skada. En sådan gymägare borde inte finnas

Klart man ska dumpa om man riskerar skada.

KimPod
2010-02-09, 23:45
Klart man ska dumpa om man riskerar skada.

Precis!

Eftersom jag har en vecka kvar till nästa ryggpass så ska jag börja ta upp problemet med bänken igen!! Hoppas det löser sig

Dissector
2010-02-09, 23:47
Jag tror man får leva med att vissa gym inte passar alla, och att det faktiskt är ägaren som sätter reglerna. Det är ganska förståeligt att vissa golv inte är gjorda för att ta emot tunga vikter, och vill man göra det ibland så får man nog lösa det genom att träna någon annan stans. Har man nu löst ett årskort så har man väl helt enkelt gjort fel val.

Hade jag tränat kampsport på ett ställe som bara har sandsäckar som inte är byggda för att tåla sparkar med skor så hade ju inte jag kunnat ställa mig och börja sparka ändå med motiveringen "det är bra att träna sparkar också. Det måste jag få göra". Sen kanske det gör det till ett dåligt ställe, men fine. Det finns såna helt enkelt.

Tonto
2010-02-09, 23:53
jag skulle fortsätta exakt likadant, det finns ingen viktgräns i något kontrakt när du signa ditt medlemskap. Vill dom ha bort dig skulle jag kräva tillbaka varje krona jag betalat.

Kwon
2010-02-09, 23:54
Önskar verkligen det fanns ett gym som kostade 900 / år in these parts.

Men även ett mkt billigt pris är ett överpris om du får fel träning / inte kan träna som du behöver.

Vem vill bli snedtränad / riskera skador alt endast kunna "maxxa" låga vikter marklyft år ut och år in helt utan resultat i styrka/muskulatur?

KimPod
2010-02-09, 23:55
Jag tror man får leva med att vissa gym inte passar alla, och att det faktiskt är ägaren som sätter reglerna. Det är ganska förståeligt att vissa golv inte är gjorda för att ta emot tunga vikter, och vill man göra det ibland så får man nog lösa det genom att träna någon annan stans. Har man nu löst ett årskort så har man väl helt enkelt gjort fel val.

Hade jag tränat kampsport på ett ställe som bara har sandsäckar som inte är byggda för att tåla sparkar med skor så hade ju inte jag kunnat ställa mig och börja sparka ändå med motiveringen "det är bra att träna sparkar också. Det måste jag få göra". Sen kanske det gör det till ett dåligt ställe, men fine. Det finns såna helt enkelt.

Detta får du veta när du börjar träna. Jag har aldrig fått denna information om marklyften!

jag skulle fortsätta exakt likadant, det finns ingen viktgräns i något kontrakt när du signa ditt medlemskap. Vill dom ha bort dig skulle jag kräva tillbaka varje krona jag betalat.

+100

jakke
2010-02-10, 00:10
Jag förstår inte, använder d en ställning när du tränar marklyft?

tsp
2010-02-10, 00:14
Du valde fel gym för att träna enligt den modell du följer. Det är inte svårare än så. Antingen krånglar du och alla börjar hata dig, eller också gör du som jag tidigare tipsat om och köper kort på valfri atlet/kraftsport/styrkelyft/tyngdlyftar-klubb för typ 800kr för ett år, och kör dina markpass på det gymmet.

Scratch89
2010-02-10, 00:16
Skulle jag vara ägare på gymet så hade jag inte uppskattat dig som kund, i alla fall. Jag tror nog att du kan träna marklyft utan att behöva dunsa med vikterna och vara allmänt spydig som du sa att du skulle börja vara hädanefter.

Akoral
2010-02-10, 00:16
även om det står lappar om "släng ej vikterna i golvet" så gäller detta såkalrt inte om man failar och riskerar skada. En sådan gymägare borde inte finnas

Så sant :) nästa gång du maxar och råkar faila ta dig för ryggen å spela lite samt så kan du låta jävligt arg eftersom du har sååå ont å ge ägaren en liten förtjänt utskällning :D

KimPod
2010-02-10, 01:21
Jag förstår inte, använder d en ställning när du tränar marklyft?
Nejdå, men låter stången vila mellan knä och midje höjd på en ställning, typ som när du lyfter av vikten i knäböj. Därefter börjar jag marklyften från toppläget, går ner, gör mina reps och avslutar i topp och hänger av stången!

Du valde fel gym för att träna enligt den modell du följer. Det är inte svårare än så. Antingen krånglar du och alla börjar hata dig, eller också gör du som jag tidigare tipsat om och köper kort på valfri atlet/kraftsport/styrkelyft/tyngdlyftar-klubb för typ 800kr för ett år, och kör dina markpass på det gymmet.

Som sagt, detta alternativ finns inte i min kommun med omnejd!

Skulle jag vara ägare på gymet så hade jag inte uppskattat dig som kund, i alla fall. Jag tror nog att du kan träna marklyft utan att behöva dunsa med vikterna och vara allmänt spydig som du sa att du skulle börja vara hädanefter.

Tack! Jag tar det som en komplimang :)
Jag vill helst inte vara spydig, men dom var spydiga mot mig idag och har varit tidigare så har egentligen ingen anledning att vara trevlig tillbaka när man får massa skit?

Så sant :) nästa gång du maxar och råkar faila ta dig för ryggen å spela lite samt så kan du låta jävligt arg eftersom du har sååå ont å ge ägaren en liten förtjänt utskällning :D

Haha kanske borde testas :D :smash:

skaparn
2010-02-10, 06:31
Tänkte samma sak, överpris?

Testa populära "gym" i Sthlm. Det där är gratis.

Lite finare - lite bättre.

Till trådskaparen.
Privata gym sätter upp de regler de vill, och det är upp till dig att förhandla med gymmet vad du ska få för pengarna. Dialog är nog bättre, men ditt första inlägg får mig att tro att du har andra kvalitéer än just dialog.

Piranha
2010-02-10, 08:32
Gymägaren har till 100% rätt, om det inte passar byt gym.

ispåse
2010-02-10, 08:41
Men det är ju just det dom har. Det står ju inge skylt direkt med "här gäller marklyft", men ett par utlagda gummimattor osv, ska försöka fixa bild imorgon.
men vadå, du menar att jag ska skita i den, enligt mig, bland de bästa, mest utvecklande övningarna man kan köra?

Ja, vill inte ägaren att du ska maxa lyft på hans/hennes gym så ska du inte göra det.

Piranha
2010-02-10, 08:41
Lite finare - lite bättre.

Till trådskaparen.
Privata gym sätter upp de regler de vill, och det är upp till dig att förhandla med gymmet vad du ska få för pengarna. Dialog är nog bättre, men ditt första inlägg får mig att tro att du har andra kvalitéer än just dialog.

Nej det går inte att kommunicera med homosexuellt skärrande människor.

"
Ä: - "Precis, det förstår du väl själv att golvet inte håller för!"
Därefter springer han lite homosexuellt skärrad därifrån (ingen bra stake i


Allvarligt, hela inlägget där är så jävla självgott och nedlåtande om personen som äger gymmet så jag kan inte låta bli att irritera mig på trådskaparen.

von huff
2010-02-10, 08:43
Min åsikt är att ett gym där man inte får träna tunga marklyft är ett fjantgym.OK, det kan ha lite ljud men är det så störande?Golvet kan man ju skydda genom tjocka gummimator t.ex.Man behöver ju förståss inte smälla i onödan men att köra marklyft tyst är rätt så svårt.

L-Sami
2010-02-10, 09:02
Styrkelyftslokal är till för alla som gillar tung träning och tar avstånd från doping, men om det inte finns i någon sån lokal i din stad så är det synd.
Diskutera med gymägaren och kom fram till en lösning.

skaparn
2010-02-10, 09:08
Nej det går inte att kommunicera med homosexuellt skärrande människor.




Allvarligt, hela inlägget där är så jävla självgott och nedlåtande om personen som äger gymmet så jag kan inte låta bli att irritera mig på trådskaparen.

Äsch, nu förekom du mig. Jag hade ju planerat det här så fint. TS skulle fråga mig, "vad menar du med det?", sedan skulle jag drämma exakt den biten du citerade i hans ansikte och låta svavlet osa över hur dumt skrivet det var. Jag var redo för krig!

Akoral
2010-02-10, 09:08
Diskutera med gymägaren och kom fram till en lösning.

Faktum är att dialog är nog det bästa :) fråga lite trevligt och lova ta det försiktigt. Var på Gerda hallen i Lund när de renoverade frågade snällt om jag fick köra 5or på 200 i marken lite snällt och så fick jag lova att köra på parket golvet :thumbup:

KimPod
2010-02-10, 10:30
Lite finare - lite bättre.

Till trådskaparen.
Privata gym sätter upp de regler de vill, och det är upp till dig att förhandla med gymmet vad du ska få för pengarna. Dialog är nog bättre, men ditt första inlägg får mig att tro att du har andra kvalitéer än just dialog.

Gymägaren har till 100% rätt, om det inte passar byt gym.

Nej det går inte att kommunicera med homosexuellt skärrande människor.

Allvarligt, hela inlägget där är så jävla självgott och nedlåtande om personen som äger gymmet så jag kan inte låta bli att irritera mig på trådskaparen.

Ja, vill inte ägaren att du ska maxa lyft på hans/hennes gym så ska du inte göra det.

Min åsikt är att ett gym där man inte får träna tunga marklyft är ett fjantgym.OK, det kan ha lite ljud men är det så störande?Golvet kan man ju skydda genom tjocka gummimator t.ex.Man behöver ju förståss inte smälla i onödan men att köra marklyft tyst är rätt så svårt.

Styrkelyftslokal är till för alla som gillar tung träning och tar avstånd från doping, men om det inte finns i någon sån lokal i din stad så är det synd.
Diskutera med gymägaren och kom fram till en lösning.

Äsch, nu förekom du mig. Jag hade ju planerat det här så fint. TS skulle fråga mig, "vad menar du med det?", sedan skulle jag drämma exakt den biten du citerade i hans ansikte och låta svavlet osa över hur dumt skrivet det var. Jag var redo för krig!

Faktum är att dialog är nog det bästa :) fråga lite trevligt och lova ta det försiktigt. Var på Gerda hallen i Lund när de renoverade frågade snällt om jag fick köra 5or på 200 i marken lite snällt och så fick jag lova att köra på parket golvet :thumbup:

Ni får medhåll om att mitt första inlägg inte var 100% genomtänk(+1?) men ni måste förstå min frustration. Att komma med den attityden, spydighet och visa tydlig ovilja på att själv kunna(våga) ta en diskussion utan bara vända på klacken och lämna platsen gjorde mig arg som en rabieshund. Hade dom bett mig att inte släppa vikten i golvet, köra genom att lyfta av den från ställningen som innan, inte smälla osv så hade det varit okej! Men nu är jag bara dumtjurig!
Och det faktum att dom inte heller respekterar oss tränandes önskemål ang. text bänken. Har fått veta att flera personer tidigare sagt till om detta så det ska jag ligga på om!

Ett annat fall från samma gym var när nuvarandre ägaren precis tagit över och en lokal "byggare" stod och skulle lira lite Cable-Cross. Lastar på närmare fullt magasin, tar ett steg framåt och börjar köra varpå hela ställningen, som inte var fastkilad i golvet, flyger framåt och välter över bänkar och vikter! tur var att ingen låg och körde hantelpress eller likn. då den välte just över den platsen. Detta leder till att gymägaren kommer fram till Stefan(han som körde) och skällde ut hon för att han borde förstå att det inte var meningen att han skulle köra så tungt!?! Han funderade då att gå till tidningen men fick löfte om att ställningen skulle kilas fast. DETTA TOG 4 månader!!!!!

Så med det i åtanke så kanske ni förstår varför jag inte förväntar mig nobelpriset av gymägarna och vrf jag faktiskt är förbannad!!

Deceiver85
2010-02-10, 10:34
Gymägaren har till 100% rätt, om det inte passar byt gym.
+1, byt gym om det inte passar dig!

Scratch89
2010-02-10, 10:44
Ett annat fall från samma gym var när nuvarandre ägaren precis tagit över och en lokal "byggare" stod och skulle lira lite Cable-Cross. Lastar på närmare fullt magasin, tar ett steg framåt och börjar köra varpå hela ställningen, som inte var fastkilad i golvet, flyger framåt och välter över bänkar och vikter! tur var att ingen låg och körde hantelpress eller likn. då den välte just över den platsen. Detta leder till att gymägaren kommer fram till Stefan(han som körde) och skällde ut hon för att han borde förstå att det inte var meningen att han skulle köra så tungt!?! Han funderade då att gå till tidningen men fick löfte om att ställningen skulle kilas fast. DETTA TOG 4 månader!!!!!

Så med det i åtanke så kanske ni förstår varför jag inte förväntar mig nobelpriset av gymägarna och vrf jag faktiskt är förbannad!!

Och efter detta så skaffar du dig ett årskort där?

KimPod
2010-02-10, 10:45
Och efter detta så skaffar du dig ett årskort där?

Det var som sagt många år sedan och jag gillar som sagt gymmet i övrigt. Fick dessutom veta detta av Stefan själv i samband med att jag nämnde problemet med bänken för honom, alltså efter jag bundit mig där ett år!

emi23j
2010-02-10, 11:04
Om du nu förstör golvet så att det blir typ gropar så kan man ju förstå honom. Men då tycker jag att han får köpa ut dig från ditt kontrakt. Jag menar du kunde väl omöjligt veta att man inte får träna seriös styrketräning där när du köpte kort?

Jag vet en polare som haft samma problem när han tränade på nautilus. Han körde dock ryck, stöt och frivändningar och slängde ned stången i marken, han ignorerade dock det ägarna och personalen sa och körde helt enkelt på. vad jag vet så tränar han fortfarande där.

Trapper Buzz
2010-02-10, 11:19
Byt gym for the love of God.

KimPod
2010-02-10, 11:21
Om du nu förstör golvet så att det blir typ gropar så kan man ju förstå honom. Men då tycker jag att han får köpa ut dig från ditt kontrakt. Jag menar du kunde väl omöjligt veta att man inte får träna seriös styrketräning där när du köpte kort?

Jag vet en polare som haft samma problem när han tränade på nautilus. Han körde dock ryck, stöt och frivändningar och slängde ned stången i marken, han ignorerade dock det ägarna och personalen sa och körde helt enkelt på. vad jag vet så tränar han fortfarande där.

Grejen är ju att det inte blir gropar. Det är en rejält byggd, ganska modern byggnad och borde ju hålla. Det handlar nog mer om smällarna för honom.
Och nej, helt ärligt, jag hade inte en aning om att jag inte skulle få träna som jag ville där nere. Var jätte nöjd när jag skaffade kort, skit sugen på att öka mer än någonsin!

Jo men fortsätter nog med köra mark, men ska lägga ett par mjuka mattor under nästa gång som dämpar smällen!

Bullen!
2010-02-10, 12:44
suck. fler och fler gym blir socialamötesplatser/SPA istället för gym...