handdator

Visa fullständig version : Giants block


Snafu
2003-09-22, 16:23
Jag är klurig på vilken slags kollisar som finns i Giants block. Med tanke på att det är kosttillskott är det förbaskat underligt (eller är det bara jag som är blind/dum) att det inte är utförligare beskrivet vad den innehåller.

Protein 32 g (av 125 gram bar)
Kolhydrat 59g
Fett 14g
Lite vitaminer
fosfor, kalcium och magnesium.

Så jag surfade runt lite och hittade följande: Milk Protein, Glucose Syrup, Fructose syrup, Milk Chocolate Coating, Almond Paste, Hydrolysate from Collagen Protein, Crisped Rice, Flavouring, Magnesium Oxide, Vitamin C, Vitamin E, Pantothenic Acid, Thiamin, Riboflavin, Vitamin B6, Folacin, Vitamin B12.

Ser ut att vara en blandning av snabba kollisar, sirap torde väl vara det. Det finns även med "crisped rice", bör det tolkas som att det är tämligen långsamma kollisar? Sen står det mjölkprotein, kasein och/eller vassle måntro?

En ganska onödig post eftersom jag sökte och fann, men det kan kanske hjälpa någon annan stackars byggarsjäl =)

King Grub
2003-09-22, 16:27
Den borde ligga rätt högt på GI, även om fettet förstås drar ner det totala värdet. Crisped rice låter som Rice Crispies, puffat ris, och då är det toksnabba kolhydrater vi talar om.

Ozz
2003-09-22, 16:59
Blir ju för lite kolhydrater det där med tanke på att ganska mycket verkar vara fruktos.

nordland
2003-09-22, 18:01
kollagen protein. yyaahhh!!! samma skit som i weider´s gainers produkter "kollagen" (grisskinn, slaktrester av fisk, benmjöl mm)

Wilson
2003-09-23, 16:51
Renato Somenzi sa att det var långsamma i giants block.. han jobbar i en kosttillskotts-butik men visst han kan ju ljuga för att sälja.

EiseltUK
2003-09-23, 17:01
Originally posted by Wilson
Renato Somenzi sa att det var långsamma i giants block.. han jobbar i en kosttillskotts-butik men visst han kan ju ljuga för att sälja.

Han kanske menade att det finns långsamma i den, men inte att det bara?

/ Henrik

Wilson
2003-09-24, 00:53
Originally posted by EiseltUK


Han kanske menade att det finns långsamma i den, men inte att det bara?

/ Henrik
he tja..iaf så sa han att han inte brydde sig så mycke om GI..jag tror ju inte det är så farligt ifall nu giants block är snabba.

Pez
2003-09-24, 01:03
Originally posted by Wilson

he tja..iaf så sa han att han inte brydde sig så mycke om GI..jag tror ju inte det är så farligt ifall nu giants block är snabba.

Tjaa..beror ju på vad du vill betala för...

Bättre och billigare att ta en snickers och en prottedrink om man ser till näringsvärde/innehåll...

/pez

Wilson
2003-09-24, 13:01
Men jag har för mig att jag har sett att giants block ligger på 70 i GI. Jag tror inte detä r speceillt snabba i GB.