handdator

Visa fullständig version : Hur gör jag för att inte dö vid shrugs?


Phille
2010-02-08, 20:08
Hiho, eftersom vi inte har några som helst tyngre hantlar eller andra passande saker är jag tvungen att köra shrugs i en cablecross liknande ställning, det funkar helt okej men saken är den att jag inte har nån aning om hur jag ska få upp/ner stången utan att bryta ryggen.

Att få upp den är enklare men när jag sedan ska sänka ner den igen så böjs min rygg automatisk som en ostbåge hur mycket jag än stretar emot. Att bara släppa skiten i backen går inte då jag testat detta och blivit rejält utskälld, så hur sjutton ska jag lyckas med att få upp/ner den utan att bli skadad? Kanske borde jag strunta i den helt?

tackar,

stridis
2010-02-08, 20:16
Så inga tunga hantlar. Ingen tillgång till skivstång eller smithmaskin (shrugs i smith känns ok) heller? Kanske läge att se sig om ett annat gym?

Låter jobbigt att köra shrugs på det sättet du gör.

F.W.Y.H
2010-02-08, 20:19
Gör shrugsen med stång!

hugok
2010-02-08, 20:26
Böj benen.

Scar
2010-02-08, 20:28
Dra upp som ett vanligt makrlyft eller så höjer du bara saken man spänner fast stången i cablecrossen till lite högre position.

Phille
2010-02-08, 20:49
Så inga tunga hantlar. Ingen tillgång till skivstång eller smithmaskin (shrugs i smith känns ok) heller? Kanske läge att se sig om ett annat gym?

Låter jobbigt att köra shrugs på det sättet du gör.

det är knepigt kan jag säga, och så fort körkort inskaffats så kan jag lämna den här hålan :D

Phille
2010-02-08, 20:50
Dra upp som ett vanligt makrlyft eller så höjer du bara saken man spänner fast stången i cablecrossen till lite högre position.

det går inte höja den, den är liksom fast 1 cm ovanför marken så det är halv omöjligt att inte använda ryggen

Termy
2010-02-08, 21:03
Om du har en stående vadpressmaskin kan du prova att köra shrugs i den istället.

Scar
2010-02-08, 21:05
det går inte höja den, den är liksom fast 1 cm ovanför marken så det är halv omöjligt att inte använda ryggen

Men ni borde väl ändå ha någon form av skivstågn som du kan lassa på vikter på och sen när du ska släppa ner den gör du bara som när du går ner när du kör marklyft. Om någon klagar på att det låter när skivstången går ner i backen så bröstar du upp dig och säger åt dem att dra.

Mr.Sjöborg
2010-02-08, 21:06
Hur kan ett gym ha en CC men inte en skivstång?:smash:

Phille
2010-02-08, 21:13
Men ni borde väl ändå ha någon form av skivstågn som du kan lassa på vikter på och sen när du ska släppa ner den gör du bara som när du går ner när du kör marklyft. Om någon klagar på att det låter när skivstången går ner i backen så bröstar du upp dig och säger åt dem att dra.

haha ska garanterat testas :thumbup:
edit; fast det finns ingen skivstång :P

Hur kan ett gym ha en CC men inte en skivstång?:smash:

Ne du, det värsta är att detta spektakel ingår i en liten kedja, och jag bor i den största "staden" av 3 och vi har fått den sämsta skiten, men i september kan jag äntligen ta körkort och då kan jag dra till hålan 2 mil bort där dom hör och häpna; har fria vikter :hbang:

bizniz
2010-02-08, 22:03
Testat enarmsshrugs?

Gorilla
2010-02-08, 22:33
haha ska garanterat testas :thumbup:
edit; fast det finns ingen skivstång :P



Ne du, det värsta är att detta spektakel ingår i en liten kedja, och jag bor i den största "staden" av 3 och vi har fått den sämsta skiten, men i september kan jag äntligen ta körkort och då kan jag dra till hålan 2 mil bort där dom hör och häpna; har fria vikter :hbang:

Är du säker på att det är ett gym du tränar på? Köp en bänk, en skivstång och lite viktplattor och börja träna hemma istället, eller iallafall som komplement.

Kischen
2010-02-08, 22:36
Storhandla oftare.

ceejay
2010-02-08, 23:04
så du kan inte få ned händerna till marken utan att böja ryggen som en ostbåge?

Grazzafukkinrazzi
2010-02-08, 23:07
fast det finns ingen skivstång :P

är du helt säker på att det är ett gym du befinner dig i när du tränar?

Rockhard
2010-02-08, 23:10
Om gymmet varken har stång eller hantlar så kanske du får acceptera att du inte kan köra alla övningar. Du kanske ska strunta i shrugsen?

Pepz
2010-02-08, 23:12
så du kan inte få ned händerna till marken utan att böja ryggen som en ostbåge?

+1

du tar ju garanterat inte mer i shrugs än i ett marklyft.


dessutom är shrugs en sjukt överskattad övning

tsp
2010-02-08, 23:13
Finns det ingen bänkpress heller? Om det finns det är det ju bara att använda den stången.

Phille
2010-02-08, 23:22
så du kan inte få ned händerna till marken utan att böja ryggen som en ostbåge?

korrekt hehe,
och det förtjänar inte att kallas ett gym jag vet dom är patetiska, dom har 2 bänkpressar, knäböjställningar, massa hantlar och skivtänger i förrådet men dom vill inte ta ut det för att dom "har inte plats" och låter skit som gynekologmaskinen ta upp värdefull plats :smash:.

Men ska börja på ett riktigt gym i grannbyn som sagt så fort jag eller nån polare får körkort :D. Ser detta mest som en "uppvärmning" då jag bara tränat i ett halvår

skaparn
2010-02-08, 23:26
korrekt hehe,
och det förtjänar inte att kallas ett gym jag vet dom är patetiska, dom har 2 bänkpressar, knäböjställningar, massa hantlar och skivtänger i förrådet men dom vill inte ta ut det för att dom "har inte plats" och låter skit som gynekologmaskinen ta upp värdefull plats

Ni har alltså något du kallar "gynekologmaskin" i den lokal där du tränar? Det här blir bara bättre och bättre. Bild tack.

Phille
2010-02-08, 23:38
http://www.sti.nu/Prestige/bilder/LARPREUT.jpg

en sån, kan fota hela lokalen imorrn så ni får se det själva, ni kommer inte tro era ögon. Kan försöka få med en 60+ kärring på ett löpband också så ni förstår hur jag har det :cool:

Martin Löwgren
2010-02-09, 00:09
Testat enarmsshrugs?+1

Bästa, framförallt i kabel.

tsp
2010-02-09, 01:27
Haha jag vill se foton! :D

bertbert
2010-02-09, 05:52
Kan du inte lyfta vikten utan att ostbåga dig är den för tung.

Rockhard
2010-02-09, 06:25
Klart ryggen kröks när man ska lägga ner stången i kabeln. Annars skulle jag säkert slå pannan i viktmagasinet. Men man kör ju inga övningar som kräver nå vikter i kabeln iaf så det spelar ingen roll.

skaparn
2010-02-09, 08:33
en sån,

Asch, jag trodde ett tag att du tränade i en sjukhuskulvert och att det stor allsköns utrangerad materiel i lokalen.

dellan
2010-02-09, 09:11
+1

du tar ju garanterat inte mer i shrugs än i ett marklyft.


dessutom är shrugs en sjukt överskattad övning

Sådana svar behöver en utveckling.

Phille
2010-02-09, 21:15
Asch, jag trodde ett tag att du tränade i en sjukhuskulvert och att det stor allsköns utrangerad materiel i lokalen.

Ledsen att behöva göra dig besviken :D, blev inga foton idag för när jag klampade in runt 7 tiden fick jag en chock, på denna lilla yta med max 20 redskap hade man lyckats med bedriften att fösa in 30+ människor, och det var inga små personer heller, skulle gissa på att medel bmi låg på 65 :o.

Detta var droppen, att inte kunna köra ett skit så frågade snällt mina föräldrar om jag kunde byta gym för att detta suger och tro fan att efter 5 månaders lidande det slinker ur dom, ja du kan ju köra på gymmet uppe vid centrum, vad är det för något frågar jag då, då ingen informerat mig om detta.

Då får jag veta att det för några år sedan kommit ett Gold's Gym till detta samhälle men att dom gått i konkurrs pga dålig marknadsföring eller något liknande, och var tvugna att sälja den till något annat företag som bara bytt skylt och behållt allt i lokalen :D. Så ska upp på fredag och kolla detta, har fan höga förväntningar nu!! Men vet inte om jag ska skratta eller gråta för att jag fått veta detta så sent...*grr27*

Kommer för övrigt bilder på fredag från det gamla "gymmet" då jag är ledig och kan smyga upp och ta kort utan att nån märker det :hbang: