handdator

Visa fullständig version : Minskad sexlust vid deff?


jenni
2010-02-08, 11:35
Om det är någon kille här på kolo som inte har något emot att svara på min undran, minskar sexlusten när ni deffar? är det så för alla eller är det från person till person?
:em:

mikaelj
2010-02-08, 11:42
Ju längre tid med (större) underskott och/eller "för lågt" kroppsfett minskar sexlusten för de flesta. Lusten till det mesta, faktiskt, om man gör på fel sätt.

jenni
2010-02-08, 11:50
Ju längre tid med (större) underskott och/eller "för lågt" kroppsfett minskar sexlusten för de flesta. Lusten till det mesta, faktiskt, om man gör på fel sätt.

så ju längre och strängare deff ger minskad sexlust för de flesta? hade hoppats på att det var ovanligt.
Men om killen under deffen även tar energigivande/fettförbrännande tillskott
de som innehåller koffein eller liknande borde inte det göra att man fortfarande har ork och sexlusten kvar?

vicarious
2010-02-08, 12:37
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86493

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=132912

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=10767

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=630

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=55564

Så nej, det är inte ovanligt, tyvärr.

martikainen
2010-02-08, 12:37
Jag är tvärtom, jag blir bara mer och mer sugen ju längre in i deffen jag går.
Tror det är lite individuellt.

Curls
2010-02-08, 12:38
Jag är tvärtom, jag blir bara mer och mer sugen ju längre in i deffen jag går.
Tror det är lite individuellt.

Att tänka på då man funderar på att åka förbi örebro kan kring sommartider!!

Grandmaster
2010-02-08, 13:48
så ju längre och strängare deff ger minskad sexlust för de flesta? hade hoppats på att det var ovanligt.
Men om killen under deffen även tar energigivande/fettförbrännande tillskottde som innehåller koffein eller liknande borde inte det göra att man fortfarande har ork och sexlusten kvar?

Snarare tvärtom. De flesta (effektiva) energigivande/fettförbrännande tillskotten leder till ökade stresshormoner vilket ofta inverkar negativt på den biten. Yohimbine är ett undantag.

Sniggel
2010-02-08, 14:04
Kan märka av det om deffen är väldigt aggressiv eller om man börjar närma sig tävlingsform.
Ju effektivare diet (bra slutresultat) desto bättre mår jag och desto mindre problem får jag med trådens ämne i fråga.

Fearstrike
2010-02-08, 14:22
Jag har normalt rejäl sexdrift. När jag deffar går den ner rejält, dock främst under högre kalorirestriktioner.

Eddie Vedder
2010-02-08, 14:34
Som vanligt blir "deff" ett litet för abstrakt begrepp i sammanhanget. Det blir lite som frågan om ungdomar riskerar att stanna i växten "under deff".

Svält påverkar negativt utan tvekan, impotens och total avsaknad av sexlust är vanligt hos män med anorexia t.ex. Men därutöver är det nog antagligen bara en individbaserad skillnad. Ju hårdare bantning desto sämre mår man ju i regel med tiden. Huruvida olika kostupplägg påverkar mer på detaljnivå kan ju också diskuteras.

Lychgate
2010-02-08, 15:44
När man inte kunde mycket om kost etc utan körde på "Ät ingenting" så dog min sexdrift totalt, tog 5-6 månader innan den började komma tillbaka men det är svårt att verkligen komma "in the mood" än. :smash:

RebelYell
2010-02-08, 15:50
När man inte kunde mycket om kost etc utan körde på "Ät ingenting" så dog min sexdrift totalt, tog 5-6 månader innan den började komma tillbaka men det är svårt att verkligen komma "in the mood" än. :smash:

Äter du verkligen tillräckligt? Har nämligen själv kört den där "ät ingenting" för några år sedan när man var dum :) Men för mig har alltid sexdriften kommit tillbaka bara dagar efter jag höjt kaloriintaget igen. Du kanske borde gå till en läkare annars!

kulle
2010-02-08, 16:35
Hade en halvlyckad boxningskarriär tidigare och när jag pluggade kunde det bli ca 8-12 pass i veckan med morgonlöpning inkluderat. Att alltid hålla vikten och hålla hyffsat hög träningsmängd kändes definitivt på sexlusten.

Jag var iofs obotlig singel, men man vill ju inte tappa lusten av att mysa själv ibland..

Vicotnik
2010-02-08, 18:29
Enorm påverkan på mig. Trodde förut att det var för att jag slarvade med fettintaget men nu deffar jag mer "intelligent" men det är fortfarande väldigt stor skillnad.

Anton Fräs
2010-02-08, 20:05
Vid stort underskott (nu snackar vi - 1500 typ) sänktes min sexlust. Fast en ännu viktigare faktor för mig än underskott är träningsmängd. Väldigt hög träningsmängd har också en sänkande faktor för mig, typ + 15h i veckan = död fisk i sängen :D

stridis
2010-02-08, 20:27
För mig så är det mer känsligt med träningsmängd snarare än kaloriunderskott/överskott, kanske för att jag inte kör så extrema underskott eller så.

Ju mer jag tränar desto bättre, sålänge jag inte börjar känna mig nedtränad.

dt06mj2
2010-02-08, 21:15
Jag blir nog mer sugen, men det är nog mest för att det psykologiska välbefinnandet ökar så mycket när jag ser ut som en grekisk gud..

Snobbe
2010-02-08, 21:48
Har inte märkt någon skillnad dock skulle jag väl kalla min deff mer bantning kanske.

mattilainen
2010-02-08, 22:32
blir mer sugen jag.

Cerberus
2010-02-08, 23:25
definitivt låg sexdrift under deff, grisar jag loss i några dagar alternativt äter mer normalt under några dagar så går sexdriften snabbt upp igen.

Rockhard
2010-02-09, 06:30
Det är ju skitbra. Speciellt om man är singel. Slipper man sakna vad man ändå går miste om.

shut teh face
2010-02-09, 07:42
Den går ned något enormt för mig, och äter man massor en dag så är den igång igen direkt i 2-3 dagar.

Vicotnik
2010-02-09, 16:53
När är nästa ätardag? När?!

Det är ett evigt tjatande... ;)

sundvall
2010-02-09, 16:59
Ja, ABSOLUT.

Giljotinen
2010-02-09, 17:44
Känner igen.

Elfsberg
2010-02-09, 22:41
Åh.. då ska ni veta hur det är att träna riktigt hårt, riktigt ofta.

Barbastark
2010-02-10, 09:34
Man kan inte förhindra minskad sexdrift genom att äta tillräckligt med fett under deffen tro?

Sedan vet jag att intensiv träning (främst aerobisk) ökar serotonin nivåerna i kroppen vilket gör en gladare, men mycket serotonin minskar också sexdriften. Det är anledningen till att folk som är depprimerade som tar SSRI (medel som enkelt förklarat gör att man får mer serotonin i kropen) ofta upplever lägre sexdrift och sånt tråkigt.

Tompeii
2010-02-10, 11:40
Deffat nu i ca 4 veckor, med snittunderskott om cirka 1500-1800 kcal. Har inte märkt någon minskad sexlust, snarare tvärtom!

Låter mest som en dålig ursäkt från din kille (?) ;) skämt åsido.

Men svaret på frågan är alltså: Nej.

Ciao

Langster
2010-02-10, 13:12
Nja, min lust har väl varit i stort sett oförändrad, däremot kanske man känner att man har mindre tid till det (beroende på hur mycket tid man lägger ner på promenader och cardio) och är tröttare generellt.

Däremot kan "fettförbrännande" stimulanter sänka lusten och faktiskt även själva förmågan, speciellt om man tar dem under långa perioder utan uppehåll. Fast jag upplever det mer som att de inte alls hjälper till med lusten, trots att man blir piggare, de stänger inte av lusten, för mig iaf, om jag tar dem på vettigt sätt i vettiga mängder. Att peta i sig så pass mycket att det påverkar ens övriga liv är bara dumt och leder knappast till bättre resultat på något sätt.

En sak som man ska se upp med är s.k. aromatashämmare/östrogenblockerare som vissa tycker om att använda under diet. Novedex XT, Test FX m.fl. De brukar krossa libidon totalt hos de flesta. Det är inte alla som vet att de ger den bieffekten och det är extra missvisande då de i reklamen ofta påstås ge förbättrad sexlust. Om Jenni's kille använder något sådant kan hon ju be honom göra ett uppehåll med just det och se om det blir bättre.
Om killen använder andra droger eller AAS däremot så behöver man inte leta efter en orsak.

Sen är ju ordet deff rätt vagt definierat som sagt, handlar det om en normal välplanerad viktnedgång så bör inte libidon påverkas mycket alls. Men det är ju individuellt som med det mesta.
Min senaste diet var nog rätt "hård" om man ser till kalorirestriktionen, trots detta hade jag ett fullt fungerande sexliv under hela perioden. Jag tror att det till stor del beror på att jag inte lät dieten ta över mitt liv. Periodisk fasta och en träningsmängd på max 1,5 timme per dag gjorde att jag inte behövde gå runt och planera mat och träning hela tiden. Just att vara FÖR fokuserad/bekymrad på/över något: jobb, diet, träning, ekonomi eller vad som helst är nog ofta en större faktor än att man äter lite mindre än vanligt.

Alltså om Jenni har koll på hans diet och övriga aktiviteter/tillskott m.m. och ändå upplever ett rejält problem som inte riktigt står i proportion till hans deff-insatser så bör man nog bli lite misstänksam.
Eftersom hon känner sig tvungen att fråga om detta och man får känslan av att hon upplever ett problem just nu med sin kille så misstänker jag tyvärr att det faktiskt handlar om undanflykter från en kille som helt enkelt inte är så sugen på henne längre... Cold hard facts - right there! :Virro

Kischen
2010-02-10, 13:44
Men svaret på frågan är alltså: Nej.


Jaha, jag måste upplevt fel dom 3 gånger jag deffat bort 10 kilo.

minishcap
2010-02-10, 13:59
Jag har ingen energi att ens tänka på sex under min deff eftersom jag äter så lite och dessutom rör på mig så mycket. Inte så farligt dock då jag är singel. :)

Tompeii
2010-02-10, 17:07
Jaha, jag måste upplevt fel dom 3 gånger jag deffat bort 10 kilo.

Ja, det måste du ha gjort. Hur fan kunde du göra det?

- Självklart menade jag att det för mig inte blir någon märkbar skillnad. Ber om ursäkt för luddigt formulerande.

Ciao