handdator

Visa fullständig version : Fråga om gainer!


Robinha
2010-02-07, 21:05
Hej! Jag har tänkt att gymma i 3 månader framåt för att förbereda mig för basebollsäsongen 2010, som börjar i maj. Är det värt att köpa gainer för att uppnå maximalt resultat under dessa 3 månader? Vad händer sedan om jag slutar med både gainern och gymmandet och bara tränar baseboll 3-4 ggr i veckan? kommer jag att öka i vikt / minska i muskelmassa?
Sen en till fråga: gör gainern att jag går upp i vikt? Helst vill jag bli av med fett och öka i muskelmassa istället, om det nu går? Om ni inte redan har märkt det så är jag en total nybörjare inom detta område, så inga idiotförklaringar tack =)
Svar uppskattas!

MVH Robin

Dreas
2010-02-07, 21:07
Du går upp i vikt av ett kcalöverskott, du går ner i vikt av ett kcalunderskott.

Att ta gainer för att få i sig lite extra kcal är en bra idé, ta efter passet. Protein före. Ät massa mat.

F.W.Y.H
2010-02-07, 21:08
Läs stickys så får du en helhetsbild av vad du ska göra för att nå bäst resultat.

Ett tips är att byta ut gainern mot vassle eller EAA.

Robinha
2010-02-07, 21:17
Läs stickys så får du en helhetsbild av vad du ska göra för att nå bäst resultat.

Ett tips är att byta ut gainern mot vassle eller EAA.

Stickys? :o och något förslag på vassle eller EAA som fyller ungefär samma funktion som gainer? =)

Dreas
2010-02-07, 21:34
Stickys? :o och något förslag på vassle eller EAA som fyller ungefär samma funktion som gainer? =)Samma funktioner? Gainers enda möjliga funktion förutom de extra kalorierna är en marginellt snabbare återhämtning, det hjälper dig mat med.

Esa pro ifrån Webbshopen eller kolozzeums whey funkar att ta före och efter passet.

Robinha
2010-02-07, 22:13
Samma funktioner? Gainers enda möjliga funktion förutom de extra kalorierna är en marginellt snabbare återhämtning, det hjälper dig mat med.

Esa pro ifrån Webbshopen eller kolozzeums whey funkar att ta före och efter passet.

Okej, så du förespråkar vassle/andra produkter före gainer? =)

auermaa
2010-02-07, 22:19
Okej, så du förespråkar vassle/andra produkter före gainer? =)

Om du har som mål att få väck fett.

Dreas
2010-02-07, 22:38
Okej, så du förespråkar vassle/andra produkter före gainer? =)Ifall du får i dig nog med näring via föda så ja :) Annars funkar gainer efter passet för att få i sig 300 extra kcal på ett smidigt sätt.