handdator

Visa fullständig version : Träning på morgonen.


Andreas Löfgren
2010-02-07, 19:51
Jag jobbar 2 skift och tränar ena vecka på förmidagen runt 9-10 och den andra på kvällen 17.30.

Tycker jag är starkare på kvällen.
När jag tränar på morgonen orkar jag inte lika mycket tycker jag.
Ex. bänkpress kör man 100kg på kvällen lätt. På morgonen är det tungt.

Gör det lika mycket värkan när man tränar på morgonen, när man är tvungen att köra på lättare vikter, fast man tycker det är lika tungt som på kvällen fast med tyngre vikter?

Hoppas ni fattar vad jag menar.

King Grub
2010-02-07, 20:26
Generellt presterar dom flesta bättre på eftermiddagen/kvällen och den hormonella balansen för anabolism är bättre på eftermiddagen/kvällen.

lingonplockarN
2010-02-07, 20:28
Generellt presterar dom flesta bättre på eftermiddagen/kvällen och den hormonella balansen för anabolism är bättre på eftermiddagen/kvällen.

Följdfråga:

Om man tränar på morgonen/förmiddagen hinner man ju äta mera efteråt än om man tränar på kvällen. Har det någon betydelse?

nmanradnävna
2010-02-07, 20:48
hormonella balansen för anabolism är bättre på eftermiddagen/kvällen?

vad var det som var bättre på morgonen då? var det inte något som var högre på morgonen vill jag minnas :D

Vazze
2010-02-07, 23:27
drick kaffe kanske 30 min innan träning : )

Sheogorath
2010-02-07, 23:41
hormonella balansen för anabolism är bättre på eftermiddagen/kvällen?

vad var det som var bättre på morgonen då? var det inte något som var högre på morgonen vill jag minnas :D

Många kan hålla bättre fokus på morgonen. Man har inte fått en massa input som hjärnan processar, så man kan lägga all tankekraft på träningen. Det, och så är det inte lika mycket folk på gymmet tidiga morgnar.

Pjotor
2010-02-08, 07:57
Följdfråga:

Om man tränar på morgonen/förmiddagen hinner man ju äta mera efteråt än om man tränar på kvällen. Har det någon betydelse?

Sätta i dig ett par glas mjölk och lite frukt efter kvällspasset. Se i övrigt till att äta tillräckligt sett över hela dygnet. Det går säkert att optimera på olika sätt, men jag tror att skillnaderna är små på längre sikt.