handdator

Visa fullständig version : Ont i led efter dragövningar


Perra.S
2010-02-07, 19:05
Efter varje gång jag gjort "dragövningar" såsom rodd, latsdrag m.m se resulterar det i att jag får ont i armbågsleden. Det gör ont att sträcka ut armen helt och den ömmar allmänt.

Trodde först det berodde på att jag sträckte ut armen fullt när jag gjorde övningarna men har provat att inte sträcka ut den helt men det blir ingen skillnad, fortfarande ont dagen efter...

Någon mer som upplever detta eller vet ni vad jag gör för fel? *gah!*

PetterSover2
2010-02-07, 19:12
Tror jesus hade samma problem efter korsfästningen:D

Skämt o sido, prova att skipa dom övningar nån vecka och prova igen med lätta vikter

Perra.S
2010-02-07, 19:59
Tror jesus hade samma problem efter korsfästningen:D

Skämt o sido, prova att skipa dom övningar nån vecka och prova igen med lätta vikter

haha :thumbup:

problemet är dock att jag inte kan skippa dessa övningar för isf kan jag knappt träna t.ex rygg alls :cryout: får ont av hantelrodd och chins med *gah!*

PetterSover2
2010-02-07, 21:04
Men försök att kontakta en sjukgymnast, naparat eller liknade eller lägg ner träningen en vecka lr två.

jockenordstedth
2010-02-07, 21:09
Ett tips också är att aldrig hålla tummen runt på dragövning det kan leda till tennisarmbåge som de låter som du har.

Perra.S
2010-02-21, 18:53
Ett tips också är att aldrig hålla tummen runt på dragövning det kan leda till tennisarmbåge som de låter som du har.

Provade detta och det hjälpte, tack :hbang:

internethjälten
2010-02-21, 19:06
Ett tips också är att aldrig hålla tummen runt på dragövning det kan leda till tennisarmbåge som de låter som du har.

Lägg gärna upp ett filmklipp när du kör marklyft på detta sätt...

0rre
2010-02-21, 20:02
Lägg gärna upp ett filmklipp när du kör marklyft på detta sätt...

Han menade nog övningar så som latsdrag, chins, rodd och inte marklyft. Jag tror du förstod det, men skrev ändå det du skrev, av vilken anledning, vem vet.