handdator

Visa fullständig version : Rengörning av tapet, fettfläckar..


TcAnders
2010-02-07, 09:18
Hejsan!

Nu är det så att min flickvän ska flytta från sin lägenhet till våran gemensamma..

Och i hennes lägenhet där hon bor nu och har bott i ca 6mån och hyresvärden klagar nu på en fettfläck som är på tapeterna där sängen stått.
Då är frågan, finns det någon som helst chans att man kan få bort den med något medel utan att förstöra tapeten?

Rummet är 2,5m x 3,5m och dom vill ha 1980:-, jag antar att det är en omtapetsering dom ska göra.. Men jag tycker det är ganska dyrt för ett såpass litet rum..

Tackar!
Mvh Anders

jakke
2010-02-07, 09:38
Jag fick bort ganska mkt med en tvättsvamp och lite vatten. Om du är försiktig kan du använda båda sidorna. Vad har du att förlora?

oTure
2010-02-07, 09:46
Hejsan!

Nu är det så att min flickvän ska flytta från sin lägenhet till våran gemensamma..

Och i hennes lägenhet där hon bor nu och har bott i ca 6mån och hyresvärden klagar nu på en fettfläck som är på tapeterna där sängen stått.
Då är frågan, finns det någon som helst chans att man kan få bort den med något medel utan att förstöra tapeten?

Rummet är 2,5m x 3,5m och dom vill ha 1980:-, jag antar att det är en omtapetsering dom ska göra.. Men jag tycker det är ganska dyrt för ett såpass litet rum..

Tackar!
Mvh Anders

är dom små och inte ingrodda så funkar yes och vatten... men tror ändå du åker på omtapetsering... Sen är väl 1980 kr gratis, jag fick ju betala 1000 för att jag glömde avloppet

TcAnders
2010-02-07, 14:58
Jag tror inte det kan vara spec ingrott.. Däremot är det rätt brett märken, nån meter iaf eftersom sängen är så bred.
Men eftersom hon bara bott här i 6månader och eftersom sängen dessutom inte stått där den står speciellt länge så kanske det fungerar med en svamp med vatten + yes...

I våra ögon är 1980:- ganska mycket då man kan slippa betala helt, vi funderar på att ev. tapetsera om bara den väggen, det var tre år sedan det var tapetserat så nyansskillnaden kanske inte blir så värst stort.

Stort tack!

syrén
2010-02-07, 17:14
Potatismjöl suger upp bra också. Blanda potatismjöl med vatten till en "pasta" och smeta på väggen. Gnugga in och låt den suga upp fettet. Torka av /dammsug upp resterna.