handdator

Visa fullständig version : Gör ont i vänster bröst / ryggsida när jag lutar mig framåt


swiftin
2010-02-06, 11:36
Har sedan i tisdags, dagen efter ett tufft axel och tricepspass haft ont i vänstra bröstet.

Det är dels vid ansträngning när jag gör djupa inandningar.

Ibland känns det även som det rycker till i revbenstrakten, nästan som ett extra hjärtslag fast jag tror inte det är det. Det gör även ont om jag sitter ner och försöker luta huvudet och överdelen av ryggen framåt. Det är som att revben skaver eller något?

Men jag har inte gjort ngn direkt farlig rörelse som kan ha orsakat detta vad jag kan minnas. Vad verkar detta vara?

Martin Löwgren
2010-02-06, 15:51
Har sedan i tisdags, dagen efter ett tufft axel och tricepspass haft ont i vänstra bröstet.

Det är dels vid ansträngning när jag gör djupa inandningar.

Ibland känns det även som det rycker till i revbenstrakten, nästan som ett extra hjärtslag fast jag tror inte det är det. Det gör även ont om jag sitter ner och försöker luta huvudet och överdelen av ryggen framåt. Det är som att revben skaver eller något?

Men jag har inte gjort ngn direkt farlig rörelse som kan ha orsakat detta vad jag kan minnas. Vad verkar detta vara?

Utan att ha undersökt dig skulle jag säga att det låter som en revbenslåsning, med kanske även en ryggradslåsning i övre bröstryggen.

Fyll i skademallen i forumet för mer feedback.