handdator

Visa fullständig version : kombinerande av måltider under IF....


Jägermeister
2010-02-06, 03:00
Jag kör enligt IF-upplägg och äter ung. samma saker varje dag. De stora grejerna är:

Ägg, Mjölk, Kyckling, Grönsaker( Brocolli, Morötter, Paprika, Lök), Frukt (Apelsin, Kiwi, Banan), Nötter (oftast jordnötter), Kvarg

Min fråga är nu hur man ska försöka kombinera dessa på ett smart sätt i ung. tre måltider (behöver absolut inte vara superoptimalt, men om det är nått spec. man bör tänka på så att man inte får brist på något).

Såsom det ser ut idag äter jag en äggmåltid som består av omelett eller "äggpannkakor" samt någon frukt eller grönsaker. Sedan kycklingwok bestående av ovannämnda grönsaker, kycklingen samt jordnötterna. Sedan ätes ytterliggare ett mål bestående av kvarg och resterande frukt.

P.S äter även omega3-kapslar varje dag, men är detta nog för att inte behöva äta fisk (eftersom jag är student och lax och annan fet fisk är dyr *grr*)?

mikaelj
2010-02-06, 10:25
Du behöver inte tänka på något med dina måltider om de ingredienserna är det enda du äter. Proteinet är fullvärdigt, och om du faktiskt saknar något i den maten (ev. järn?) spelar det ingen roll hur du kombinerar dem.

(strömming/sill är billigt, förresten)